תוכנה ישראלית מאריכה את אורך חיי הסוללה של הסמארטפונים הסיניים

24 נובמבר, 2015

תוכנת PowerXtend של LucidLogix שולטת על המעבד הגרפי ומתאימה את עוצמת הפעולה שלו ליישום הספציפי ברגע נתון. היא נמצאת בכ-150 מיליון טלפונים בעולם

תוכנת PowerXtend של LucidLogix שולטת על המעבד הגרפי ומתאימה את עוצמת הפעולה שלו ליישום הספציפי ברגע נתון. היא מאריכה את אורך חיי הסוללה בכ-20% בממוצע ונמצאת בכ-150 מיליון טלפונים בעולם

LUCIDLOGIX

השבוע הצטרפה חברת Meizu הסינית לרשימה המתארכת של יצרני סמארטפונים מסין אשר מטמיעים את התוכנה של Lucidlogix מנתניה בתוך המכשירים שלהם. "מייזו היא שותפה טבעית שלנו", אמרה מנכ"לית לוסיד-לוג'יקס, עדינה שור. "מכשירי הקצה הגבוה שלה ממוקדים ביישומי מולטימדיה וחוויית משחק, ולכן יכולים ליהנות מהיתרונות של תוכנת PowerXtend המאריכה את אורך חיי הסוללה של המכשיר".

בכך מצטרפת מייזו לרשימה ארוכה של יצרנים סיניים אשר התקינו את התוכנה בתוך המכשירים שלהם. עד היום היא הותקנה במכשירים של ZTE, TCL, Zopo, Sangfei, LG, סמסונג ועוד. חברת סמסונג, למשל, הודתה שהתוכנה מאריכה את זמן השימוש במכשירי Galaxy S5 בכ-25%.

חברת ZTE השתמשה בתוכנה כדי לאפשר שימוש במצלמה ומשחקים גרפיים בדגם הפרימיום שלה, nubia Z7, והרוויחה עוד 2-3 שעות שימוש במכשיר. בסך הכל, החברה מאמינה שכיום היא מותקנת בכ-150 מיליון טלפונים בעולם.

תוכנת PowerXtend של Lucidlogix מותקנת בין מערכת ההפעלה (אנדרואיד) לבין האפליקציות, ומאפשרת להאריך את אורך חיי הסוללה באמצעות ניהול משאבי הטלפון והתאמת פעולתו לאופן השימוש ברגע נתון.

היא מתמודדת עם תופעה רחבה בתחום הפיתוח של מכשירי טלפון: המכשירים החדשים צורכים משאבי סוללה גוברים בגלל שימוש במסכים גדולים יותר וברזולוציית HD, התרחבות השימוש במשחקים בעלי גרפיקה עשירה, ריבוי אפילקציות המותקנות במכשיר אשר משתמשות במשאבי העיבד שלו, גם ברקע, ועוד.

LUCIDLOGIX-NAV

יצרני החומרה מפתחים ללא הרף פתרונות חדשים להפחתת צריכת ההספק של המכשירים, אולם הם לא מצליחים להדביק את קצב הגידול בניצול משאבי העיבוד בטלפון, אשר מגיע מצד התוכנות, הספריות הגרפיות והאפליקציות.

יותר מזה, המתכנתים המפתחים אפליקציות ניידות מתמקדים בהשגת חוויית משתמש עשירה מאוד מבחינה גרפית, ומקדישים תשומת לב זעירה עד אפסית, להשפעת התוכנה על צריכת האנרגיה של המכשיר. לכן, לעתים רבות מדובר באפליקציות בזבזניות מאוד באנרגיה.

הפתרון של החברה מתמקד באופטימיזציה תלויית הקשר בזמן באמת של משאבי המכשיר, באופן המצמצם את היקף משימות העיבוד בטלפון, מבלי לפגוע בחוויית המשתמש.

כך למשל, היא מנתחת את הפקודות הגרפיות המגיעות מספריות ה-OpenGL בטלפון, ומשנה אותן לפקודות חסכוניות יותר באנרגיה. כאשר המשתמש גולש באינטרנט, התוכנה מתאימה את המעבד הגרפי לבצע ביצועים מכסימליים בתהליך הגלילה של העמוד, אבל לא כאשר יש קריאה סטטית של התוכן.

בדומה, התוכנה מפעילה ומשביתה את מצב החיסכון Power Save באופן אוטומטי ובהתאם ליישום המופעל ברגע נתון בטלפון. ברור שבעיצומו של משחק פעולה מהיר, יש צורך בהפעלת כל יכולות המעבד הגרפי, אולם רגע לאחר מכן, בשלב איטי במשחק, ניתן לחסוך באנרגיה ולהפחית את העומס על המעבד הגרפי.

מיזוג והגדרת שוק חדשה

החברה הוקמה בשם Lucid הוקמה בשנת 2004 על-ידי אופיר רמז וד"ר ראובן בקלאש, ופיתחה טכנולוגיות תוכנה לבקרת פעולת המעבד הגרפי (GPU) במחשבים ובאבזרים ממוחשבים, כדי להתאים את עוצמת העבודה שלו ליישום או למשחק המופעלים במחשב.

בתחילה החברה התמקדה בשוק הכרטיסים הגרפיים, ושולבה בכרטיסי העיבוד הגרפיים של ASUS, MSI, אינטל, Gigabyte ועוד. בשנת 2013 היא התמזגה עם חברת CellGuide מרחובות, אשר התמחתה בפיתוח ליבות IP לפתרונות מיקום לווייניים עבור מכשירים ניידים.

בעקבות המיזוג מונתה מנכ"לית CellGuide, עדינה שור, ליו"ר ומנכ"לית החברה המשותפת, והאסטרטגיה של החברה הועברה לתחום הפחתת צריכת האנרגיה של אבזרים ניידים, סביב טכנולוגיית PowerXtend.

שור היא בעלת ניסיון רב בתעשייה: בעבר היא שימשה כמנכ"לית חברת Objet מרחובות שהתמזגה עם Stratasys) וכמנהלת קו מוצרים בחברת סאיטקס. לאחרונה החברה החלה לשווק את  החדשה, אשר מיועדת לייעל את השימוש במעבדים גרפיים באבזרים ניידים מבוססי חלונות ואנדרואיד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון