Ecoppia תתקין רובוטים לניקוי פנלים באתר 40MW בערבה

7 דצמבר, 2015

מנכ"ל Ecoppia: "השחקנים הגדולים בענף זקוקים לפתרון המסוגל לנקות פנלים מדי לילה, להתמודד באופן מיידי עם תנאי מזג אוויר ושאינו צורך מים"

מנכ"ל Ecoppia: "השחקנים הגדולים בענף זקוקים לפתרון המסוגל לנקות פנלים מדי לילה, להתמודד באופן מיידי עם תנאי מזג אוויר ושאינו צורך מים. להערכתנו, פתרונות כמו שלנו הם בעלי פוטנציאל להפוך לסטנדרט ענפי"

Ecoppia

חברת Ecoppia מהרצליה תספק רובוטים לניקוי פנלים סולאריים עבור מתקן ייצור אנרגיה בערבה, המייצר חשמל בהספק של 40MW. המתקן נחשב לאחד מהפרקים הסולאריים הגדולים במזרח התיכון. הוא ממוקם בערבה סמוך לגבול ירדן, כ-32 קילומטרים ממצרים וכ-100 קילומטרים מערב הסעודית, ונמצא בבעלות EDF RE ו-Arava Power.

חברת Ecoppia פיתחה רובוטים המנקים את הפנלים ללא מים, באמצעות מברשות מיוחדות. הם פועלים ברציפות ועוברים על כל פנל לפחות פעם אחת ביום ומסירים ממנו כ-99% מהאבק שהצטבר עליו. המערכת נישלטת באמצעות בקר המאפשר בקרה מרחוק על פעילות הרובוטים באתרים הסולאריים.

YOTVETAהצטברות זיהום, כמו לכלוך, חול ואבק על פנלים סולריים מהווה בעיה משמעותית ועשויה להפחית את תפוקת האנרגיה עד 40%. רוב הפתרונות הקיימים היום בתעשייה מבוססים על שימוש במים ומברשות. הבעיה היא שהם עלולים להזיק לפנלים ודורשים כמויות אדירות של מים יקרים. הרובוטים של Ecoppia פועלים באופן אוטונומי ללא מים. הם מנקים את הפנלים מדי לילה, ומנוהלים באמצעות הענן.

מנכ"ל Ecoppia, ערן מלר, אמר שמדובר בשלב חדש בענף הסולארי. "השחקנים הגדולים בענף זקוקים לפתרון המסוגל לנקות פנלים מדי לילה, להתמודד באופן מיידי עם תנאי מזג אוויר ושאינו צורך מים. להערכתנו, פתרונות כמו שלנו הם בעלי פוטנציאל להפוך לסטנדרט ענפי".

הרובוטים נחים ביום ומתעוררים בלילה

הרובוטים של החברה מפעילים מברשת ייחודית עשוייה מסיבים זעירים אשר דוחפת את האבק במורד הפנלים. המערכת מתוכננת להיות חסכונית באנרגיה. כאשר הם מצויים בעמדת עגינה, הסוללה ניטענת באמצעות פנלים סולאריים ייעודיים המצויים על הרובוט. גם במהלך הניקוי הרובוטים צוברים אנרגיה, באמצעות מנגנון Eco-hybrid המייצר אנרגיה כאשר הרובוט יורד לאורך הפנל האלכסוני.

כל רובוט מופעל באמצעות מעגל Programmable Logic Controller, אשר שומר את תסריטי הניקוי עבור הפנלים השונים. הוא מקושר אל אפליקציה מרכזית המנהלת את ניקוי האתר ומאפשרת לתכנת מחדש כל רובוט באמצעות הודעת SMS. כל רובוט מצוייד בארבעה חיישנים העוקבים אחר תהליך הניקוי ותקינות פעולת הרובוט.

חברת Arava Power הקימה את השדה הסולארי הראשון בישראל בשנת 2011 ומאז הוסיפה עוד 6 אתרים נוספים לרשת הלאומית, עם 15 פרוייקטים נוספים בשלבי פיתוח שונים.  בין השותפים בחברה: Global Sun Partners, חברת הביטוח הפניקס והקרן הקיימת לישראל. חברת EDF RE נמצאת בבעלות EDF Energies Nouvelles, אשר מפעילה כיום מתקנים וסלאריים בעולם המייצרים חשמל בהיקף של 848MWp, ונמצאת כיום בשלבי פיתוח של אתרים נוספים בהיקף של 268MWp.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות