מיטרוניקס מקימה מפעל חדש לייצור רובוטים בדלתון

15 דצמבר, 2015

החברה תשקיע 4-5 מיליון דולר בהקמת המפעל במטרה להגדיל את כושר הייצור שלה ב-60%. בתשעת בחודשים הראשונים הסתכמו מכירותיה בכ-417 מיליון שקל

החברה תשקיע 4-5 מיליון דולר בהקמת המפעל במטרה להגדיל את כושר הייצור שלה ב-60%. בתשעת בחודשים הראשונים הסתכמו מכירותיה בכ-417 מיליון שקל

רובוט ניקוי הבריכות החדש Wave 200XL
רובוט ניקוי הבריכות החדש Wave 200XL

חברת מיטרוניקס (Maytronics) השכירה מבננה בשטח של 4,000 מ"ר להקמת מפעל חדש לייצור רובוטים לניקוי בריכות שחייה. המבנה מצוי בגן התעשייה דלתון שבגליל העליון (ליד ברעם) והושכר למשך 15 שנה. להערכת החברה, תהליך הקמת מפעל הייצור החדש יימשך כשנתיים, בהשקעה כוללת של 4-5 מיליון דולר. המטרה היא לאפשר הגדלה של כ-60% בכושר הייצור של החברה.

חברת מיטרוניקס עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק רובוטים לניקוי בריכות שחייה. לחברה שלושה תחומי פעילות המדווחים כמגזרים עסקיים: רובוטים לבריכות פרטיות המהווים כ-76% ממכירותיה, רובוטים לבריכות ציבוריות (בתי מלון, מרכזי ספורט ובריכות אולימפיות) ותחום מוצרי בטיחות ומוצרים נלווים לבריכות. בהם: כיסויים אוטומטיים, אזעקות להגנה מטביעה וכדומה. כ-98% מהכנסות החברה נובעות ממכירות בחו"ל.

כיום החברה מפעילה מתקן ייצור בקיבוץ יזרעאל המבצע את כל עבודות הייצור שלה. מעבר לצורך להגדיל את כושר הייצור, היא החליטה להקים מפעל נוסף עקב הקושי לגייס עובדים נוספים המתגוררים ברדיוס סביר מסביב לאתר הנוכחי, לנטרל סיכונים הקשורים לייצור באתר יחיד ולאפשר התמקצעות בקווי רובוטים שונים.

מיטרוניקס פועלת בקצה הגבוה של השוק, של רובוטים איכותיים ולאו דווקא זולים. להערכתה בתחום הבריכות הפרטיות היא מחזיקה בכ-37% מהשוק העולמי. בדו"ח הרבעוני האחרון היא דיווחה שהרבעון השלישי אופיין במזג אוויר חם באירופה ובחלקים מסוימים בארה"ב (רוב המכירות של החברה הן בחצי הכדור הצפוני). "מגמת הצרכנים למעבר למנקים אלקטרוניים נמשכת, וקצב צמיחת הקטגוריה המשיך להיות גבוה. על אף התחרות הגוברת בקטגוריית המנקים האלקטרונים וכניסה לשוק של דגמים מוזלים, מעניינת העובדה שהביקוש לרובוטים איכותיים במחירים גבוהים אינו יורד ואף עולה בטריטוריות מסוימות".

לפני חודש וחצי החברה חשפה שני רובוטי ניקוי מהסדרה דולפין מדגם Wave 200XL, אשר כוללים יכולת ניווט בתוך הבריכה מונחית ג'ירוסקופ ומצפן, מנגנון זיהוי ועקיפת מכשולים בבריכה, יכולת בקרה מרחוק ויכולת תכנות המאפשרת לבחור במספר מסלולי ניקוי שונים. החברה מדווחת על הצלחת ההשקה ומכירות מוצלחות של הרובוטים החדשים.

בסך הכל, בתשעת החודשים הראשונים של 2015 צמחו מכירות החברה בכ-18.4% והסתכמו בכ-417.5 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם בכ-73 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured