נפתחה תוכנית ההסמכה לתקן התקשורת Thread

15 דצמבר, 2015

חברת NXP מעריכה שרוב המוצרים המוגשים כיום לקבלת הסמכה על עמידה בתקן התקשורת Thread, מבוססים על הטכנולוגיה שלה

חברת NXP מעריכה שרוב המוצרים המוגשים לקבלת הסמכת Thread, מבוססים על הטכנולוגיה שלה

החודש הושקה תוכנית הסמכת המוצרים של קבוצת Thread Group, המקדמת את השימוש בתקן התקשורת החדש Tread המיועד לפתור את בעיות התקשורת בין אבזרים. התוכנית מתמקדת בתקן Thread 1.0, המהווה את הגרסה המוסמכת הראשונה שלו.

התפקיד של Thread במערך התקשורת בין אבזרים
התפקיד של Thread במערך התקשורת בין אבזרים

קבלנית הייצור Jabil מגלה את Thread

התקן תוכנן לשימוש בתחום הבית ומבוסס על תפישת Mesh network במטרה להבטיח תקשורת אמינה בין מאות אבזרים ביתיים. הוא כולל מנגנון תיקון עצמי, תצורה המונעת נקודת כשל יחידה, מבוסס תקנים פתוחים ופרוטוקול IPv6, ודורש התקנת תוכנה בלבד על-מנת להפעיל אבזרים שקיימים בהם מערכות המבוססות על תקן 802.15.4.

בעקבות השקת תוכנית ההסמכה, הודיעה חברת NXP על הזמינות של מחסנית תוכנה בעלת הסמכת Thread מוקדמת שעברה אופטימיזציה למוצרי פריסקייל (שהפכה בשבוע שעבר למחלקה בתוך NXP). המחסנית עוברת כעת מבדקי הסמכה של Thread Group ותהיה בין הראשונות שיקבלו את ההסמכה הרשמית בשלב מאוחר יותר החודש.

השילוב בין זמינות מוקדמת של מחסנית התוכנה זו, מבחר גדול של מיקרו-בקרים בעלי הכנה ל-Thread, מעבדי היישומים, חיישנים, פתרונות קישוריות משולבים של החברה, יוצרים מצב שבו יותר ממחצית המוצרים והרכיבים המכילים Thread ומוגשים כעת להסמכת Thread מבוססים כיום על שבבים של החברה.

החברה משתפת פעולה עם יוזמות פיתוח Thread אצל לקוחות ושותפים, בהם: פרוקטר & גמבל, וקבלנית שירותי הייצור האלקטרוניים Jabil, המפתחת כיום פתרונות חומרה ל-Thread border routers המבוססים על מעבדים דוגמת i.MX 6UltraLite  ו-ARM Cortex-A7. בתוכנית שיתופי הפעולה משתתפות גם חברות סטארט-אפ, דוגמת Elarm  ו-Ubiant.

מעניין לציין ש-Thread Group הקימה את תוכנית Innovation Enablers על מנת לאתר ולסייע לחברות סטרטאפ המחויבות ליצירת מוצרים חדשים וחדשניים המכילים את טכנולוגיית הרשת Thread mesh בגיוס ההון הראשוני שלהן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת