חלק גדול ממפוטרי ההייטק מצא מקלט באינטל

31 ינואר, 2016

עובדים מ-AMD, מארוול וקואלקום נקלטו באינטל ישראל. ב-2015 הגיע הייצוא של אינטל ל-4.1 מיליארד דולר - שהם 11% מייצוא ההייטק הישראלי

עובדים מ-AMD, מארוול וקואלקום נקלטו באינטל ישראל. ב-2015 הגיע הייצוא של אינטל ל-4.1 מיליארד דולר – שהם 11% מייצוא ההייטק הישראלי

מפעל הייצור של אינטל בקרית-גת
מפעל הייצור של אינטל בקרית-גת

בשנת 2015 גייסה חברת אינטל ישראל (Intel) כ-400 עובדים חדשים עבור מרכזי הפיתוח שלה בחיפה, ירושלים ובאזור המרכז. חלק גדול מאוד מהמגוייסים הגיעו ממרכזי הפיתוח הישראליים של AMD, קואלקום ומארוול שביצעו קיצוצי עובדים נחבים במהלך השנה.

עובדים נוספים הגיעו ממרכז הפיתוח הישראלי של חברת לנטיק הגרמנית, שנירכשה בתחילת 2015 על-ידי אינטל, והעובדים הישראלים שלה עסקו בפיתוח פתרונות תקשורת אלחוטית לטווח קצר (WLAN), וממרכז הפיתוח של חברת מק'אפי. אומנם החברה נירכשה ב-2010, אולם רק השנה הפכו העובדים הישראלים לעובדי אינטל ישראל.

"2015 הייתה שנה מצוינת בכל הקשור לגיוסים", אמר רן סנדרוביץ, מנכ"ל מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל. "קבוצות הפיתוח של אינטל ישראל ממשיכות להצטיין בחדשנות ופריצת דרך במגוון הולך וגדל של טכנולוגיות. אחד המוצרים המרכזיים שהושקו השנה הוא מעבד הדור השישי ממשפחת Core שפותח ברובו בישראל".

בסך הכל, היקף היצוא של אינטל ישראל הסתכם ב-2015 ב-4.1 מיליארד דולר, כ-11% מכלל הייצוא של ההייטק הישראל. החברה מעריכה שהיקף הייצוא יצמח בעתיד, לאחר סיום פרויקט שדרוג המפעל בקריית גת בו יושקעו כ-6 מיליארד דולרים. הפרויקט הזה מתקרב לסיומו, ובשנתיים הבאות אינטל צפויה לגייס עבורו עובדי ייצור, הנדסאים ומהנדסים.

"70% מהייצוא מבוסס על מפעלי הייצור שלנו", הסביר דניאל בן עטר, מנכ"ל מפעלי הייצור של אינטל ישראל. "המפעל בקריית גת הוא אחד המפעלים המצטיינים של אינטל בעולם". מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג, אמרה שחשיבות הייצוא מאינטל לכלכלת ישראל היא קריטית. "ב-42 השנים האחרונות הסתכם הייצוא של אינטל מישראל בכ-44 מיליארד דולר. מדובר בסכום עצום, המשפיע על הצמיחה הכלכלית של המשק הישראלי ועל האזרחים החיים כאן".

כיום המפעל מעסיק כ-3,000 עובדים שכמחציתם מתגוררים בדרום ועובד מול כ-1,000 ספקים שרובם מקומיים. "אזור תעשייה שלם התפתח סביב המפעל, כולל חברות גדולות ש'היגרו' דרומה בעקבותינו. יש לשמר עוגן זה ובמקביל לפתח רגולציה שתעודד עסקים קטנים ובינוניים לגדול ולצמוח, במיוחד בפריפריה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Jobs , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית