Nano-Dimension מצטרפת לדואליות, ומנפיקה בנסד"ק

3 מרץ, 2016

החל מהשבוע הבא תיסחר היצרנית הישראלית של מדפסות PCB תלת-מימדיות גם בבורסה של נסד"ק. עמית דרור: "המהלך יגביר את החשיפה שלנו לשוק האמריקאי"

החל מהשבוע הבא תיסחר היצרנית הישראלית של מדפסות PCB תלת-מימדיות גם בבורסה של נסד"ק. עמית דרור: "המהלך יגביר את החשיפה שלנו לשוק האמריקאי"

המנכ"ל עמית דרור במפגש עם משקיעים בישראל
המנכ"ל עמית דרור במפגש עם משקיעים בישראל

חברת ננו-דיימנשן (Nano Dimension) מנס ציונה, המייצרת מדפסות תלת-מימדיות להדפסת מעגלים אלקטרוניים (PCB), הודיעה שהיא תבצע הנפקה בנסד"ק על-ידי הצעה לציבור של מניות ADS. המסחר במניות החברה יחל ב-7 במרץ תחת הסימול NNDM.

מדפסת המעגלים המודפסים של ננו דיימנשן
מדפסת המעגלים המודפסים של ננו דיימנשן

מנגנון ADS הוא כלי המאפשר לחברות זרות להיסחר בבורסה האמריקנית, כאשר כל ADS מייצג מספר מסוים של מניות החברה במונחים דולריים. במקרה של ננו-דיימנשן, כל ADS ייצג 5 מניות מקוריות, כאשר הבנק הנאמן אשר יחזיק את המניות בידו יהיה Bank of New York Mellon.

המהלך יסייע לננו-דיימנשן לגייס הון בשוק האמריקני, ולא פחות חשוב, לקבל חשיפה נרחבת יותר בקהילת המשקיעים בארצות הברית ובמדיה הפיננסית.

בנוסף, הוא יעזור למתג את החברה כחברה גלובלית המכוונת לשוק העולמי. "כניסתנו לנסד"ק היא ציון דרך בהתפתחות החברה", אמר המנכ"ל עמית דרור. "היא תאפשר להגביר את המודעות לננו-דיימנשן בקרב קהילת המשקיעים בארצות הברית ולהרחיב את הנוכחות שלנו בשוק האמריקני".

לדבריו, מספר מהלכים שנעשו לאחרונה הכשירו את הקרקע למהלך: "האמון שהמוצרים שלנו זוכים לו בקרב צרכני הביטא בארצות הברית, הסכם הייצור שלנו עם חברת Flextronics, בקשות הפטנט שלנו שנועדו לבסס את עמדת ההובלה שלנו בתעשייה, וגם מענק המחקר שקיבלנו לא מכבר מהמדען הראשי בישראל".

בשבוע שעבר הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם חברת המסחור של אוניברסיטת תל אביב (רמות) במטרה לפתח דיו ננו-מטרי חדשני, המבוסס על חלקיקי ניקל, אשר יאפשר לחברה לשלב חיישנים בתוך שכבות של מעגלים מודפסים (PCB). מניית ננו-דיימנשן איבדה היום במסחר בבורסה של ת"א כ-2% ממחירה, והיא נסחרת במחיר של 519 אגורות. המנייה נמצאת בירידה בשנה האחרונה, כאשר ביוני 2015 כבר נסחרה בשיא של 823 אגורות.

שוק המדפסות נמצא בתחילת דרכו

תחזית Wohlers Report לשוק המדפסות התלת-מימדיות
תחזית Wohlers Report לשוק המדפסות התלת-מימדיות

תחום המדפסות התלת-מימדיות מסמן מהפיכה באופן שבו אנחנו מייצרים דברים ובשנים האחרונות הוא הופך בהדרגה מחזון למציאות. המדפסות יכולות לייצר מגוון של תוצרים, החל ממוצרי צריכה פשוטים מפלסטיק או שתלים רפואיים ועד רכיבי מתכת ומוצרים הנדסיים מורכבים לכלי-רכב ולתעשיית התעופה.

השוק אמנם בחיתוליו, אך נמצא במגמת גידול ועל-פי ההערכות כבר ב-2020 יגיע להיקף של כ-8-11 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-4 מיליארד דולר ב-2015. יש גם הערכות גבוהות יותר. בדו"ח Wohlers Report, תחזית השוק גבוהה יותר ועוברת את ה-20 מיליארד דולר. חברת ננו-דיימנשנס מתמחה בתחום הנישה של הדפסת מעגלים אלקטרוניים, ומציעה כמה חידושים ויתרונות טכנולוגיים שמציבים אותה בחזית התחום.

מטרת החברה היא להפוך את המדפסת שלה לכלי עבודה מרכזי ובעל יכולת מגוונות במעבדות פיתוח ובקווי ייצור אלקטרוניים קטנים. בין השאר, המדפסת שלה מיועדת להפוך את תהליך הפיתוח והייצור של אבות-טיפוס אלקטרוניים לתהליך In-house, כדי לקצר את התהליך הייצור משבועות לימים, ואפילו למספר שעות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית