MedOne הקימה חוות שרתי ענן מוקשחת ב-40 מ' דולר

14 מרץ, 2016

הענן החדש פועל בשני אתרים, במרכז ובצפון הארץ, ויכול לעמוד בפגיעת טיל בליסטי במשקל של טון. הסמנכ"ל אלי מטרה: "ספקים בתעשיית האלקטרוניקה יכולים להקים מערכת אצלנו ולמכור אותה כשירות תוכנה ללקוח"

הענן החדש פועל בשני אתרים, במרכז הארץ ובצפון הארץ, ויכול לעמוד בפגיעת טיל בליסטי במשקל של טון. הסמנכ"ל אלי מטרה: "ספקים בתעשיית האלקטרוניקה יכולים להקים מערכת אצלנו ולמכור אותה כשירות תוכנה ללקוח"

Eli Matara

חברת MedOne שהנהלתה יושבת בהוד השרון סיימה את הקמת הענן המאובטח שלה, שלהערכתה הוא המוגן ביותר בישראל. הענן פועל באמצעות שתי חוות שרתים שאחת מהן נמצאת בצפון הארץ והשנייה במרכז הארץ. החוות משתרעות על שטח של 12,000 מ"ר ובנויות במתכונת של של בונקר בתוך בונקר בעומק של 15 מטרים מתחת לאדמה. כל חווה כוללת שני בניינים נפרדים: אחד מיועד למערכות התמיכה בשרתים והשני למערכות השרתים של הלקוחות.

סמנכ"ל חברת MedOne, אלי מטרה, סיפר ל-Techtime שמדובר ככל הנראה באחת מהחוות המוגנות בעולם: "היא יכולה לעבוד 72 שעות בתפוקה מלאה גם כאשר כל מערכת החשמל בארץ מושבתת. המתקן שלנו בצפון הוא שיא הטכנולוגיה. הוא כולל תחנת כוח תת-קרקעית בהספק של 15 מגה-ואט, ויכול לספוג פגיעה של טיל במשקל חומר נפץ של טון ברדיוס של 15 מטר, ולהמשיך לפעול בלא הפרעה".

דיימנשן דטה מגיעה לישראל

מטרה: "בארץ יש דרישה שאתר הפרודקשן של הענן יהיה מרוחק לפחות 100 ק"מ מאתר הגיבוי והתאוששות הנתונים (Data Recovery), ולכן כל ענן ציבורי בישראל צריך להיות למעשה שני עננים". החברה השקיעה בפרוייקט כ-40 מיליון דולר במשך חמש שנים. הענן החדש נבנה על-ידי חברת Dimension Data, הנחשבת לקבלנית שירותי הקמת ענן הגדולה בעולם, ונמצאת בבעלות תאגיד NTT היפני. לפני חודש פתחה דיימנשן דטה משרד בישראל, הפועל ממשרדי MedOne בהוד השרון ומנוהל על-ידי מיכל אולניק.

תחנת הכוח התת-קרקעית בתוך הענן הצפוני של MedOne
תחנת הכוח התת-קרקעית בתוך הענן הצפוני של MedOne

שיתוף הפעולה עם Dimension Data הוא אסטרטגי, והיא אחראית להקמת כל מרכזי הנתונים של החברה בעולם, הפועלים כולם בארכיטקטורה זהה כדי להבטיח תאימות מלאה. "יש לנו היום אתרים בעולם הנתמכים על-ידי המרכז בישראל. לוקח לך 7 דקות להעלות שרת בקנדה לעבודה של שעתיים וחצי בלבד, ואחרי חודש אתה מקבל חשבונית בעברית".

חברת MedOne הוקמה במקור כדי להקים את הסיב האופטי המקשר את ישראל ואירופה דרך איטליה. כיום היא עדייו מקושרת אל הסיב, אולם הפעילות המרכזית שלה היא של שירותי ענן. "אנחנו מארחים את החברות הגדולות בישראל, וחברות רבות מתעשיית האלקטרוניקה כמו פלקסטרוניקס וברודקום למשל. רוב הספקים בעולם מתחייבים לרמת אי-זמינות של יומיים בשנה, אבל חברה כמו פלקסטרוניקס לא יכולה לוותר על יומיים. אנחנו מתחייבים לרמה של חמש תשיעיות, כלומר אי-זמינות של עד חמש דקות ו-26 שניות בשנה".

כל שנייה נחשבת

"הסיב נותן לנו יתרון חשוב של מהירות: ספקים בתעשיית האלקטרוניקה יכולים להקים מערכת אצלנו ולמכור אותה כשירות תוכנה ללקוח. כאשר אתה מריץ הדמייה של תכנון אלקטרוני לכל השהייה בתקשורת יש משקל מצטבר.

"לכן בעולם של פיתוח שבבים בזמן אמת, יש למהירות התקשורת משמעות גדולה. הענן שלנו מאפשר לפתח תפישת שיווק חדשה: שולחים את אנשי המכירות אל הלקוח, וכשהם מגיעים אליו, המערכת כבר מוכנה לביצוע הדמיית או בדיקת קונספט".

ארונות שרתים 15 מטר מתחת לפני הקרקע
ארונות שרתים 15 מטר מתחת לפני הקרקע

מה הן המגמות המרכזיות כיום בתחום הענן?

"עולם הדטה סנטר השתנה. בהתחלה דיברו על הוצאת ה-Data Recovery (התאוששות מאסון) מהארגון. כיום הלקוחות הבינו שהאיכות של דטה סנטר חיצוני היא גבוהה בהרבה מזו של דטה סנטר בתוך הבית, ובשנים האחרונות מדברים על המושג המשכיות עסקית (Business Continuity). החזון שלנו הוא של עולם התשתיות: משלמים לפי צריכה. הלקוח תוקע שקע בקיר, ומקבל כוח מיחשוב. היום אפשר לקבל מיחשוב בעלות של שקלים בודדים לשעה, ולהפעיל אותו רק כשצריך".

מה לגבי אבטחה וסודיות?

"דיימנשן דטה היא אינטגרטור הסקיוריטי הגדול ביותר בעולם, והיא הקימה את כל 30 החוות שלנו בעולם, הפועלות באותה ארכיטקטורה ובאותה מערכת הגנה. אנחנו יכולים לבצע את כל ההשקעות הדרושות כדי לספק אבטחה. לנו זה קל, כי אנחנו מוכרים את זה כשירות. לפני כשבועיים למשל, קיבלנו את תקן אבטחת המידע בענן CSA Star. לכן אנחנו יכולים לספק סביבת פיתוח לחברה טכנולוגית, אשר נותנת הגנה מלאה על הקניין הרוחני שלה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , טכנולוגיות מידע , מחשבים ומערכות משובצות