"המהנדסים כאן רוצים להשפיע על מפת הדרכים שלנו"

27 מרץ, 2016

מנהל ההפצה האירופי של NXP גילה ל-Techtime: "אנחנו בונים מחדש את כל תכנוני הייחוס שלנו, עובדים על מעטפת פיתוח מאוחדת למוצרים של פריסקייל ושל NXP, ומנסים להגיע לחברות קטנות שבעבר לא טיפלנו בהן"

מיוחד ל-Techtime: מנהל ההפצה של NXP לאזור EMEA מגלה: "אנחנו בונים מחדש את כל תכנוני הייחוס, בונים מעטפת פיתוח מאוחדת למוצרים של פריסקייל ו-NXP, ומנסים להגיע לחברות קטנות שבעבר לא טיפלנו בהן"

סטפן דוש, דירקטור מכירות והפצה ב-NXP. אחראי על אזור EMEA
סטפן דוש, דירקטור מכירות והפצה ב-NXP. אחראי על אזור EMEA

יותר מ-500 מקצועני הייטק ואלקטרוניקה הגיעו לכנס המפתחים השנתי של NXP שנערך בשבוע שעבר בתל-אביב. במהלך הכנס הדגימה חברת אינטל כיצד המיקרו-בקר Kinetis KL03 של NXP מאפשר הדמיית תלת-מימדית עבור טכנולוגיית RealSense של אינטל.

חברת מולטילוק הציגה בכנס מערכת נעילה חכמה המשנה את תפיסת המושג מפתח בטיחות, ומתאימה אותו לעולם ה-IoT והבית החכם. המוצר פותח בישראל על בסיס טכנולוגיה של NXP ומשווק כיום בכל העולם על-ידי חברת אסא אבלוי, החברה האם העולמית של מולטילוק.

Techtime ניצל את ההזדמנות כדי לשמוע מסטפן דוש, דירקטור מכירות והפצה האחראי על אזור EMEA, כיצד ממזגים שתי חברות גלובליות כמו פריסקייל ו-NXP, וכיצד המגה-ענק החדש מתמודד עם שוק המשנה את פניו כמעט מדי יום.

דוש: "הייחוד במיזוג של פריסקייל ו-NXP הוא בכך שמדובר בשתי חברות חזקות מאוד ולא בחברה אחת חזקה ובחברה אחרת חלשה. הפורטפוליו של שתיהן משלים, מלבד אולי בתחום רכיבי ה-Power RF, ולכן NXP מכרה את חטיבת ה-RF שלה ברבעון הלשישי של 2015, והחליטה להישען על חטיבת ה-RF של פריסקייל. בכך גם נמנעו התנגדויות רגולטוריות, מכיוון ששתי החטיבות ביחד מחזיקות בחלק גדול מאוד מהשוק העולמי".

כיצד אתם נערכים לשווק את הפורטפוליו של שתי החברות?

"בשנה שעברה התחלנו לשנות את תכנוני הייחוס שלנו עבור מערכות אלקטרוניות, כדי שהתכנונים החדשים יכילו את הרכיבים של שתי החברות. בשבועיים האחרונים ערכנו אימון של צוות מהנדסי התמיכה שלנו באזור EMEA, הצגנו להם פתרונות מלאים המבוססים על מכלול הרכיבים של NXP החדשה, כמו מעבדים, זיכרונות, קישוריות ועוד. הדבר גם יקל על המפיצים שלנו. בקרוב מאוד, ככל הנראה כבר הקיץ, נעלה לאוויר פורטל חדש הכולל תכנוני ייחוס המבוססים על רכיבי שתי החברות. אנחנו עובדים על זה עכשיו קשה מאוד".

פרוייקט הרמוניזציה טכנולוגית רחב-היקף

"הצד השני הוא תוכנה. היעד שלנו הוא לספק פתרונות מלאים עטופים בחבילות התוכנה הדרושות להם. אתה צריך תוכנה ייעודית כדי להפיק את הביצועים הטובים ביותר מהמעבדים, ולכן פריסקייל השקיעה מאמצים גדולים מאוד בתחום התוכנה.

"כיום יש לנו כמה אלפי עובדים העוסקים בפיתוח תוכנה בהונגריה, בצ'כיה, בארצות הברית ובסין. במסגרת הזאת אנחנו עובדים על מעטפת בשם Harmonizing Development Tools. המטרה היא לשלב בין סביבות הפיתוח של פריסקייל ושל NXP, כדי לספק ערכת פיתוח משותפת למוצרים של שתי החברות. להערכתנו היא תהיה בשוק עד סוף השנה".

שמואל ברקן (מימין) עם סטיפן דוש
שמואל ברקן (מימין) עם סטיפן דוש

מה קורה היום בשוק האלקטרוניקה. כיצד הוא משתנה?

"אנחנו רואים כניסה של הרבה מאוד לקוחות שהם חדשים עבורנו. גם בגלל זה ישראל חשובה לנו במיוחד, מכיוון שכאן יש הרבה מאוד חברות סטארט-אפ והרבה רעיונות חדשים מהסוג שיקבע את פני השוק בעתיד. מדובר בלקוחות שבעבר לא קיבלו מאיתנו הרבה תשומת לב, מכיוון שרבים מהם הופיעו ונעלמו בעבור זמן קצר. אבל כיום אנחנו רואים שחלק מהחברות מאוד מצליחות. למשל חברות כמו SolidRun ו-OrCam הישראליות".

מכירות מסוג חדש

"אנחנו צריכים לבנות תשתית מכירות שיודעת לתמוך בלקוחות האלה, ופירוש הדבר הוא להגביר את שיתוף הפעולה עם מפיצות כמו Digi-Key ו-Farnell. גם המפיצים הגלובליים הגדולים נעשים יותר אקטיביים באיתור ובתמיכה בחברות סטארט-אפ. יש לנו תחזיות שמעריכות שבתוך 3 שנים ייוצרו 70% מיישומי ה-IoT על-ידי חברות שלא קיימות היום. אנחנו צריכים לזהות אותן ולעבוד איתן".

מה קורה בשוק הישראלי?

דוש: "ישראל מאוד מיוחדת כי יש כאן גם הרבה מאוד חברות חדשות עם רעיונות מקוריים, וגם הרבה חברות רב-לאומיות גדולות שיש להן השפעה על השוק העולמי. למהנדסים כאן יש דרישות מאוד גבוהות. יש להם רעיון למוצר, רעיון כיצד לממש את המוצר, והם רוצים להשפיע על מפת הדרכים שלנו. המטרה שלנו היא להגיע לכל השוק, ולכן נספק תמיכה הדוקה לרשת ההפצה כדי שתוכל להגיע גם ללקוחות הקטנים ולא רק ללקוחות הגדולים".

המיקרו-מעבד הפך למיקרו-בקר

מנכ"ל NXP ישראל, שמואל ברקן, אמר שבעקבות המכירה של חברות ישראליות לחברות זרות, הרבה מאוד תכנונים שאנשי NXP/פריסקייל עבדו עליהם מול לקוחות מקומיים, הפכו פתאום לפתרונות בעלי השפעה על השוק העולמי.

"חברות ישראליות מבצעות יישומים שלא חשבנו עליהם. מפתחות יישומים רפואיים לבישים ברכיבים שלא חשבנו שזה השוק שלהם או משתמשות במיקרו מעבדים בתור מיקרו בקרים. NXP היא מרכזית בתעשיית המוליכים למחצה לתחום הרכב וה-RF והחברה שיש לה טכנולוגיות רלוונטיות ל-IoT יותר מכל חברה אחרת בעולם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: featured