קיידנס רוכשת את רוקטיק מרמת-גן תמורת 50 מ' דולר

11 אפריל, 2016

חברת רוקטיק פיתחה תוכנה המאפשרת להאיץ את הסימולציה של תכנוני שבבים עד פי 30 באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך אשר מזהה צווארי בקבוק שניתן לחשב אותם בצורה מקבילית

חברת רוקטיק פיתחה תוכנה המאפשרת להאיץ את הסימולציה של תכנוני שבבים עד פי 30 באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך המאפשרת לבצע חישוב מקבילי

CADENCE

חברת קיידנס (Cadence) חתמה על הסכם מחייב לרכישת חברת Rocketick Technologies מרמת-גן, אשר פיתחה טכנולוגיה להאצת תהליך האימות של תכנוני שבבים. החברה לא דיווחה על היקף העיסקה, אולם מקורות בשוק מעריכים אותה בכ-50 מיליון דולר. עם השלמת התהליך יצטרפו 25 עובדי החברה למרכז הפיתוח של קיידנס בפתח-תקווה. העיסקה צפויה להסתיים ברבעון השני של 2016.

מדובר בעיסקת רכישה שלישית של קיידנס בישראל. בשנת 2006 היא רכשה את חברת וריסיטי הישראלית תמורת 285 מיליון דולר והקימה אז מרכז פיתוח בפארק אפק בראש העין. בשנת 2014 היא ביצעה עיסקה נוספת שניתן להגדיר אותה כחצי עיסקת רכישה: היא רכשה את מרכז פיתוח ה-IP של חברת TranSwitch שפעל מישראל על בסיס הצוות של חברת מיסטיקום שנמכרה בשנת 2006. חלק מ-50 העובדים הישראלים של טרנסוויץ' גוייסו מחדש ושולבו במרכז הפיתוח של קיידנס בארץ.

התהליך המהפכני של RocketSim
התהליך המהפכני של RocketSim

חברת Rocketick הוקמה בשנת 2008 על-ידי אורי טל, שי מזרחי, ותומר בן דוד, אשר שירתו יחד ביחידת 8200. מאחורי הפיתוח מצוי ידע שנירכש לאורך זמן. לאחר השירות הצבאי הם נפגשו שוב בחברת סילקוונט שנמכרה ב-2005 לברודקום, והמשיכו לעבוד גם בה. כבר בברודקום הם התמודדו עם הקושי הכרוך בביצוע וריפיקציה של שבבים גדולים, והבינו שקיימת בעיה הדורשת פיתרון.

ב-2007 הם פרשו מברודקום וב-2008 הקימו את החברה במסגרת חממת אינסנטיב שבבעלות קרן ההון סיכון פרגרין. רוקטיק פיתחה תוכנת סימולציה מבוססת GPU בשם RocketSim המשמשת להאצת תהליך האימות של תכנוני שבבים.

פתרון מהפכני לבעייה מעיקה

תכנון שבבים מתבצע כיום באמצעות שפת Verilog, שהיא שפת תיאור חומרה (Hardware Description Language) הנפוצה ביותר בתעשייה. בשפה זו מתוארים הקשרים והתלות בין מרכיבי החומרה השונים שמהם בנוי השבב. לאחר התכנון, יש צורך לבצע הדמייה באמצעות מחשב רב-עוצמה המריץ את התוכנית ומוודא שאין טעויות בתכנון.

הבעיה היא שהרצת הסימולטור יכולה להימשך ימים רבים. תוכנת RocketSim מקבלת את תוכנית השבב שניכתבה בשפת HDL, מנתחת את התלות ההדדית בין התהליכים השונים בתוכו, ומחלצת מהתכנון תהליכים בעלי תלות חלשה יחסית, שניתן להריץ אותם במקביל.

הדבר מאפשר לבצע חלק גדול מהסימולציה באמצעות מקבילי (אפילו מעבד גרפי,  אשר בנוי במתכונת של מחשב מקבילי מרובה-ליבות). לאחר החישוב המקבילי, היא מעבירה את התכנון לסימולטור מקובל בתעשייה לצורך השלמת התהליך. התוצאה היא האצה דרמטית של האימות: עד פי 6 לבדיקות RTL, עד פי 10 לבדיקות פונקציונליות ברמת השער ועד פי 30 בזמן ההדמייה של מערכי בדיקת הרכיב – וזאת באמצעות מעבד x86 בעל 64 ליבות.

"מובילה עולמית ברורה"

סגן נשיא קיידנס ומנהל קבוצת המערכות והאימות בחברה, אנירוד דווגאן, אמר שרוקטיק היא המובילה העולמית הברורה של טכנולוגיית סימולציה מקבילית. "אנחנו חייבים לספק ללקוחות אפשרות לסיים במהירות את תהליך האימות של רכיבי SoC, לאור ההתכווצות הגדולה של לוחות הזמנים בפרוייקטים חדשים".

קיידנס מסרה שהטכנולוגיה של החברה מאפשרת לבצע את הסימולציה בחוות שרתים שהמחשבים בה הם בעלי 1-64 ליבות. במהלך הבדיקה היא מספקת תוצאות משופרות ומקטינה פי 2-3 את נפח הזיכרון הדרוש. בנוסף, המערכת עובדת בצורה חלקה מול הסימולטור של קיידנס, Cadence Incisive Enterprise Simulator.

"הקרנות לא רצו לקחת סיכון"

מנכ"ל רוקטיק, תומר בן-דוד, אמר שהצוות של החברה יצטרף למרכז הפיתוח של קיידנס ויעסוק בין השאר בשילוב מנועי הסימולציה של החברה בתוך מוצרי אימות התכנון של קיידנס. שותף בקרן הון סיכון פרגרין ומנהל חממת אינסנטיב שליווה את רוקטיק מהקמתה, ליאור שחורי, סיפר שכאשר שפרגרין ביצעה את ההשקעה ברוקטיק, רוב הקרנות בארץ לא רצו לקחת סיכון ונמנעו מהשקעה בתחום השבבים.

ליאור שחורי, מנכ"ל חממת אינסנטיב
ליאור שחורי, מנכ"ל חממת אינסנטיב

"יתר על-כן, המוצר של רוקטיק התבסס על רעיון טכנולוגי מאוד מורכב שטמן בחובו אתגר טכנולוגי עצום. אחד מהגורמים שהובילו אותנו להשקעה היתה האיכות שהקרין צוות היזמים, שלושה מקצועני שבבים צנועים אך מרשימים. גורם נוסף שתרם למהלך הוא הגיבוי שקיבלנו מתכנית החממות".

פרגרין ונצ'רס (www.peregrinevc.com) היא קרן early stage המתמחה בהשקעות משלבים מוקדמים וממשיכה עם החברות גם לשלבים מתקדמים. זה האקזיט השני של פרגרין בשנה האחרונה, אחרי מכירת Marketyze ל-Revionics לפני מספר חודשים. בין האקזיטים הנוספים של פרגרין: Neovasc, Bballoon ו-Eurekify.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני