DSPG צופה הכנסות של עד 37 מיליון דולר ברבעון השני

27 אפריל, 2016

ההכנסות משבב ההפעלה הקולית, שלפי בדיקת Techtime שולב בשעון החכם Gear S2 ובסמארטפון גלקסי S7 של סמסונג, צפויות להסתכם ב-4-5 מיליון דולר ברבעון השני

ההכנסות משבב ההפעלה הקולית, שלפי בדיקת Techtime שולב בשעון החכם Gear S2 ובסמארטפון גלקסי S7 של סמסונג, צפויות להסתכם ב-4-5 מיליון דולר ברבעון השני    

המעגל המודפס של Gear S2. השבב של DSPG מוקף בעיגול אדום
המעגל המודפס של Gear S2. השבב של DSPG מוקף בעיגול אדום

ספקית שבבי המולטימדיה DSPG סיימה את הרבעון הראשון של 2016 עם ירידה צפויה של 27% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-27.7 מיליון דולר. זאת בשל החולשה במכירות שבבים לטלפונים אלחוטיים, שעדיין מהווים את מרבית ההכנסות. לצד הירידה במכירות המוצרים המסורתיים של החברה, גדלו מכירות המוצרים החדשים המיועדים לשווקי ה-VoIP, הסלולר והבית החכם. ההכנסות ממוצרים אלה גדלו ב-43% ברבעון הראשון והגיעו לשיא של 12.8 מיליון דולר.

לראשונה: הכנסות משמעותיות מהסלולר

מכירות שבבי ה-VoIP לשוק הטלפוניה המשרדית המשיכו להוביל בקטגוריית המוצרים החדשים, וההכנסות בתחום זה ברבעון הראשון גדלו ב-38% לעומת הרבעון המקביל ל-5.1 מיליון דולר. לראשונה, רשמה DSPG הכנסות משמעותיות גם בשוק הסלולר, שהגיעו ל-3.9 מיליון דולר, כ-14% מסך ההכנסות ברבעון. זאת, לעומת תחזית מוקדמת להכנסות של 2-3 מיליון דולר. בנוגע לשוק הבית החכם, ההכנסות ממוצרי IoT גדלו ב-127% לעומת הרבעון המקביל ל-1.1 מיליון דולר, ואילו ההכנסות מנתבי התקשורת ירדו ב-44% ל-2.7 מיליון דולר.

הפעלה קולית של סמארטפונים ומכשירים לבישים

במהלך תערוכת הסלולר שהתקיימה בפברואר בברצלונה, חשפה DSPG את שבב ההפעלה הקולית DBMD4, המיועד לסמארטפונים, מכשירים לבישים ומוצרי IoT. מדובר בשבב זעיר שגודלו פחות מ-2 מ"ר, המאפשר הפעלה קולית מדויקת של מכשירים גם בסביבות רועשות. תכונה נוספת של השבב החדש, היא היכולת להפעיל קולית מכשירים באופן רצוף גם כשהם במצב "שינה", תוך צריכת סוללה נמוכה במיוחד.

במהלך הרבעון חתמה DSPG על הסכם לאספקת שבבי VoIP ליצרן טלפונים מוביל בסין. שבב ה-VoIP של DSPG מאפשר שיחות קוליות באיכות HD, גרפיקה משופרת, רמת אבטחה גבוהה, וביטול רעשי רקע בשיחות ועידה מרובות משתתפים.

בשוק הבית החכם, חתמה DSPG על הסכם לאספקת שבבי DECT/ULE למפעיל תקשורת גדול באירופה. שבבים אלה יאפשרו לאותו מפעיל גדול להציע שיחות באיכות HD וכן יישומי IoT באמצעות נתבי תקשורת ביתיים הפועלים בתדר הטלפוניה האלחוטית.

התחזית: צמיחה במוצרים החדשים, התאוששות בטלפוניה האלחוטית

מנכ"ל DSPG, עופר אליקים: "תוצאות הרבעון הראשון משקפות שתי התפתחויות שונות. בצד החיובי, ההכנסות מהמוצרים החדשים גדלו ב-43% לעומת הרבעון המקביל לשיא של 12.8 מיליון דולר, והניעו את השיפור ברווח הגולמי. לראשונה, רשמנו גם הכנסות משמעותיות משוק הסלולר, שעקפו את תחזיותינו המוקדמות.

"מנגד, התקדמות זו נוטרלה, כפי שצפינו ברבעון הקודם, על-ידי ירידה של 49% בהכנסות משוק הטלפוניה האלחוטית, בשל התאמות מלאים. מדובר בירידה חדה שחורגת מהמאפיינים העונתיים של שוק הטלפוניה האלחוטית, המתבטאים בירידה מתונה יותר של 10%-15%. להערכתנו, רמת הביקושים בשוק זה תתאושש בהדרגה החל מהרבעון הנוכחי.

"אנו צופים כי התנופה במכירות המוצרים החדשים תימשך גם ברבעון השני ואילך. בשוק הסלולר, ההכנסות משבבי ה-HDClear צפויות לגדול ל-4-5 מיליון דולר; בשוק ה-VoIP, ההכנסות צפויות לגדול ל-6-7 מיליון דולר; ובשוק הבית החכם, צפויים להיחתם הסכמים משמעותיים עם ספקי תקשורת גדולים לאספקת שבבי ULE עבור מוצרי IoT ונתבי תקשורת ביתיים. השילוב של הצלחת המוצרים החדשים עם השיפור ההדרגתי בשוק הטלפוניה האלחוטית, צפוי להחזיר אותנו לצמיחה ברבעון השני בהשוואה לרבעון הקודם, הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. אנו מאמינים, כי ההישגים האחרונים והתחזית הנוכחית תומכים במודל העסקי שלנו להשגת צמיחה כוללת בהכנסות וברווחיות התפעולית ב-2016 ואילך".

במהלך שיחת הוועידה שקיימה DSPG בעקבות פרסום תוצאותיה הכספיות, מסר סמנכ"ל הכספים, דרור לוי, תחזית לרבעון השני של 2016. ההכנסות ברבעון השני צפויות להסתכם ב-35-37 מיליון דולר; הרווח הגולמי צפוי להסתכם ב-42%-45% מהמחזור; ההוצאות התפעוליות, בנטרול הוצאות חשבונאיות בסך 1.2 מיליון דולר בגין רישום אופציות והפחתות לא-מוחשיות בסך 0.3 מיליון דולר בגין רכישות, צפויות להסתכם ב-13-15 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית