אינטל ישראל מציעה לפחות 8 משכורות כמענק פרישה

2 מאי, 2016

עובדים באינטל ישראל קיבלו היום אימיילים ובהם הצעות לפרישה מרצון עם הטבות גדולות. ההצעות נשלחו לעובדים בעלי ציוני הערכה נמוכים, עובדים בני 58 ומעלה ועובדים בפרוייקטים הצפויים להיסגר

עובדים באינטל ישראל קיבלו היום אימיילים ובהם הצעות לפרישה מרצון עם הטבות גדולות. ההצעות נשלחו לעובדים בעלי ציוני הערכה נמוכים, עובדים בני 58 ומעלה ועובדים בפרוייקטים הצפויים להיסגר

INTEL

היום החל תהליך הפיטורים בחברת אינטל ישראל (Intel). החברה שלחה דבוקה של אימיילים לעובדים ובהם מספר הצעות לפרישה מרצון. עדיין לא ברור כמה מהעובדים יקבלו את ההצעות.

כזכור, חברת אינטל הודיעה על ארגון מחדש שבמהלכו היא תקצץ ב-11% את מספר המועסקים בחברה. מדובר בכ-12,000 עובדים אשר צפויים לפרוש מהחברה עד לשנת 2017. בחברת אינטל ישראל מועסקים כיום כ-10,000 עובדים. עדיין לא ברור מספר המפוטרים בארץ מכיוון שהפיטורים הם לא רוחביים בצורה אחידה בכל מתקני אינטל בעולם.

ל-Techtime נודע שהאימיילים שנשלחו היום הם מהלך הראשון בתהליך ארוך של הקטנת מספר המועסקים בישראל. האימיילים נשלחו לשלוש קבוצות של עובדים: כאלה בעלי ציוני הערכה נמוכים יחסית, עובדים בני 58 ומעלה, ועובדים בפרוייקטים שאינם תואמים לתוכנית העבודה החדשה של החברה.

הקבוצה הראשונה מקבלת אפשרות לקבל פיצויי פיטורים ומענק מיוחד של מספר משכורות אם העובדים יוותרו על שימוע. במידה ויחליטו לעבור תהליך שימוע, עתידם ייקבע בהתאם לתוצאותיו. הקבוצה השנייה היא של עובדים מבוגרים (בני 58 ומעלה) שהחברה מציעה לרובם מענק מיוחד בגובה של 8 משכורות לפחות, כדי שייכנסו לתהליך פרישה מוקדמת מרצון.

גם הקבוצה השלישית מקבלת הצעות דומות, אולם באינטל מסרבים למסור מידע מה הם הפרוייקטים שעתידם מצוי בסימן שאלה. ראוי לציין שהארגון מחדש מיועד להחליש את ההישענות של אינטל על שוק ה-PC כמקור הכנסות מרכזי, ולמקד את החברה בתחומים צומחים כמו IoT, מרכזי נתונים, הענן ומחשוב לביש. בסוף השבוע דיווחה אינטל על הפסקת פרוייקט סופיה, הממוקד בטלפונים סלולריים מבוססי מעבדי אטום.

שאלת מרכז הייצור בקריית גת

כמו-כן, עדיין לא ברור כיצד היא תתמודד עם שאלת העובדים במפעל הייצור בקריית גת, הכולל גם את עובדי מיקרון לשעבר. כיום מועסקים במפעל כ-4,000 עובדים, כאשר המחוייבות של אינטל לממשלת ישראל היא להעסיק 3,000 עובדים.

יחד עם זאת, אינטל קיבלה מענק מדינה והטבות מס כדי לשדרג את המפעל הקיים, ובמסגרת הזאת היא התחייבה להעסיק 4,000 עובדים עם התקדמות תהליכי השדרוג. מכאן שעדיין לא ברור האם יפוטרו חלק מעובדי הייצור ויגוייסו עובדים חדשים עבור תהליך הייצור החדש, או שהחברה תשמור על מצבת העובדים הקיימת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס