הפלופ של נוקיה עלה למיקרוסופט 8 מיליארד דולר

30 מאי, 2016

מיקרוסופט מסיימת את פרק המובייל בתולדותיה: מפטרת 1,850 עובדים מחטיבת המובייל, וגם תבצע מחיקה נוספת של 950 מיליון דולר ממאזניה הכספיים

מיקרוסופט מפטרת 1,850 עובדים מחטיבת המובייל, וגם תבצע מחיקה נוספת של 950 מיליון דולר ממאזניה

bbe9a1c6-ca86-4264-93f6-af3790d677d4
סוף עידן המובייל במיקרוסופט.

חברת מיקרוסופט ממשיכה להיפטר מעסקי המובייל שלה. לאחר שמכרה את זכויותיה על מותג נוקיה ל-HMD ו-FIH, מיקרוסופט הודיעה כי תפטר 1,850 עובדים מחטיבת המובייל, כ-1,350 מהם עובדים במרכזי נוקיה בפינלנד. בכך, למעשה, היא מסיימת את פרק המובייל שלה. עם זאת, בחברה מציינים כי היא מתכוונת לחזור ולייצר סמארטפונים בעתיד, שככל הנראה יתמקדו בלקוחות עסקיים.

הרפתקה יקרה וכושלת

רכישת נוקיה מתבררת כעת כאחת הטעויות העסקיות הגדולות ביותר בתולדות מיקרוסופט. בסך הכול, ההרפתקה הכושלת הזו עלתה לחברה כ-8 מיליארד דולר ובנזק תדמיתי לא מבוטל. כזכור, לפני כשנתיים רכשה מיקרוסופט את חטיבת המכשירים של נוקיה תמורת 7.2 מיליארד דולר, במטרה ליהפך ליצרנית סמארטפונים. מיקרוסופט הקימה את חטיבת "מיקרוסופט מובייל" וקלטה כ-25,000 עובדים חדשים. אלא שהמכירות דשדשו ועד מהרה החלה החברה לצמצם באורח דרסטי את עסקי המובייל. ב-2014 קיצצה החברה כ-18,000 אלף עובדים וב-2015 פיטרה עוד כ-7,800 עובדים.

מי שהיה חתום על המהלך של נוקיה היה המנכ"ל הקודם של מיקרוסופט, סטיב באלמר, שראה כיצד החברה הולכת ומאבדת את הבכורה לענקיות כמו גוגל ואפל, ורצה להפוך את מיקרוסופט לשחקנים מרכזית בשוק הסמארטפונים המשגשג. ואולם, הבחירה במותג הנמצא בשקיעה כמו נוקיה רק קיבעה את המעמד של מיקרוסופט כחברה הנמצאת צעד אחד אחרי השוק.

MS-Execs-2015-07-Nadella-Satya-24-2
שינה כיוון. מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה.

המכשירים של החברה אמנם זכו לביקורות טובות, אך הצרכנים לא מיהרו לרכוש אותם. על-פי חברת המחקר גרטנר, ברבעון הראשון של 2015 רק 2.5% ממכשירי הסמארטפון שנמכרו בעולם הופעלו על-ידי מערכת ההפעלה Windows, וברבעון הראשון של 2016 המספר ירד לפחות מ-1%.

הענן שינה את האסטרטגיה

עם כניסתו לתפקיד, החליט המנכ"ל החדש, סאטיה נאדלה, לבצע שינוי כיוון אסטרטגי, ולעבור ממכירת מכשירים לפיתוח אפליקציות והתמקדות בשירותי ענן. מיקרוסופט התאימה את תוכנת האופיס שלה לאייפון ולאנדרואיד. כמו כן, מיקרוסופט השיקה גרסה פתוחה למערכת ההפעלה Windows שמתאימה לכל המכשירים שלה, כאשר המטרה שלה היא שמערכת הפעלה אחת, שתספק גישה לקהל רחב יותר מקרב לקוחותיה, תמשוך יותר מפתחים.

סגן נשיא מיקרוסופט, טרי מאיירסון, סיכם את פרק הסמארטפון באומרו במכתב לעובדי מיקרוסופט: "כאשר אני מביט לאחור על המסע שלנו בעולם המובייל, עבדנו קשה והיו לנו רעיונות מעולים, אך לא תמיד שילבנו כוחות בתוך החברה כדי להותיר חותם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: טאבלט וסמארטפון