דטוויילר רוכשת את פארנל תמורת מיליארד אירו במזומן

15 יוני, 2016

מיזוג ענק בשוק הפצת הרכיבים האלקטרוניים: דטוויילר השווייצרית משתלטת על פרימייר פארנל הבריטית במטרה לייצר מפיצה גלובלית בעלת מחזור מכירות של 2.8 מיליארד אירו עד לשנת 2020

מיזוג ענק בשוק הפצת הרכיבים האלקטרוניים: דטוויילר השווייצרית משתלטת על פרימייר פארנל הבריטית במטרה לייצר מפיצת רכיבים גלובלית בעלת מחזור מכירות של 2.8 מיליארד אירו עד לשנת 2020

מרכז ההפצה האירופי של דטוויילר
מרכז ההפצה האירופי של דטוויילר

מפיצת הרכיבים השווייצרית Datwyler רוכשת את המפיצה המתחרה Premier Farnell (המוכרת גם בשם המותג element14) שמרכזה בבריטניה, בסכום כולל של כמיליארד אירו (1.009 מיליארד פרנקים שווייצריים). אתמול דיווחה דטוויילר, שבהסכם שנחתם עם פארנל, נקבע שהיא תשלם את מלוא הסכום במזומן. העיסקה צפויה להסתיים ברבעון האחרון של 2016.

המחיר שנקבע מייצג פרימיום של 51% לבעלי המניות, ביחס למחיר המניה של פארנל בבורסה של לנדון. בעקבות ההודעה, זינקה מניית פארנל בתוך דקות ספורות ממחיר של 110 פני למחיר העיסקה, של 165 פני. להערכת החברה, היקף המכירות המשותף של דטוויילר ופארנל מסתכם בכ-2.3 מיליארד אירו בשנה. המיזוג יביא לחיסכון של 65-55 מיליון אירו עד סוף 2019. בתקופה הזו, יושקעו כ-74 מיליון אירו בתשתיות המשותפות של החברה הממוזגת.

היעד האסטרטגי: ניצול יתרונות כלכלת הגודל

Datwyler-EUROPEיו"ר דטוויילר, אולריק גראף, אמר שמיזוג שתי מפיצות הרכיבים האלקטרוניים ישפר את כושר התחרות של דטוויילר ואת מגוון המוצרים שהיא מפיצה. "אנחנו נספק נקודת מגע יחידה למגוון גדול של תעשיות ולקוחות".

חברת דטוויילר הסבירה את המניע לעיסקה בהתאמה האסטרטגית הקיימת בין שתי החברות. "שתי החברות דומות באסטרטגיה העסקית שלהן ובמודל העסקי, ומשלימות אחת את השנייה במגוון המוצרים ובפיזור הגיאוגרפי של ערוצי ההפצה.

"בעוד שלפרימייר פארנל יש נוכחות חזקה בקרב מהנדסי הפיתוח (Electronic Design Engineers), דטוויילר חזקה יותר בשוק התיקונים והתחזוקה (Maintenance Repair Operations). אנחנו מאמינים כי המיזוג יאפשר לחברה לנצל את יתרונות כלכלת הגודל".

החברה הממוזגת תפעל במתכונת של שתי חטיבות מרכזיות: Technical Components הכוללת גם את פארנל שמכירותיה השנתיות (במונחים של היום) הן כ-1.66 מיליארד אירו, וחטיבת Sealing Solutions שמכירותיה מסתכמות בכ-650 מיליון אירו. התחזית העסקית של החברה מציינת יעד מכירות של כ-2.8 מיליארד אירו עד לשנת 2020 ושולי רווח של 12%.

מדובר במיזוג ענק בתעשיית הפצת הרכיבים. חברת דטוויילר מעסיקה כ-7,000 עובדים ופועלת ב-100 מדינות. מכירותיה בשנת 2015 הסתכמו בכ-1.1 מיליארד אירו. פרימייר פארנל רשומה בוויילס, בריטניה. היא מייצגת כ-3,000 יצרני רכיבים ומחזיקה במחסן מלאי של יותר מ-650,000 מוצרים. ראוי לציין שבשוק ממתינים לעיסקאות נוספות מהסוג הזה, בתגובה לגל מיזוגי חברות השבבים של שנת 2015.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה