קרן BIRD משקיעה 7.5$ ב-9 מיזמים ישראליים-אמריקניים

28 יוני, 2016

הקרן תשקיע בין היתר במיזמים בתחום הטכנולוגיה החקלאית, הביוטכנולוגיה, שירותי רפואה דיגיטליים ומערכת UAV למניעת תאונות תעופה.

הקרן תשקיע בין היתר במיזמים בתחום הטכנולוגיה החקלאית, הביוטכנולוגיה, שירותי רפואה דיגיטליים ומערכת UAV למניעת תאונות תעופה.

חבר הנאמנים של קרן בירד (BIRD) למחר ופיתוח תעשייתי ישראלי-אמריקני אישר מימון בהיקף של 7.5$ מיליון לתשעה מיזמים ישראליים אמריקניים בתחומים מגוונים. בנוסף למימון הישיר מהקרן הישראלית-אמריקנית יזכו המיזמים לסיוע גיוס מימון מהמגזר העסקי שיעלה את היקף ההשקעה המשוער ב-9 המיזמים לסכום כולל של כ-21.5$ מיליון – קרן בירד מסייעת למיזמים לגייס משקיעים פוטנציאליים בנוסף למענקים ישירים של עד מיליון דולרים.

מנכ"ל קרן BIRD דר. איתן יודלביץ
מנכ"ל קרן BIRD דר. איתן יודלביץ

בין המיזמים המשותפים שאושרו על בישיבת חבר הנאמנים האחרונה ניתן למצוא את Collect Biotechnology מכפר סבא המפתחת מערכות משופרות לאיסוף תאי גזע בשיתוף עם Entegris האמריקנית; Evogene הרחובותית אשר מפתחת זני חיטה העמידים בבצורת בשיתוף עם Arcadia Biosciences האמריקנית ; File X מנס ציונה המפתחת מערכות ניטור זיהום מבוססות ATOF בשיתוף עם Brimrose האמריקנית; Hinoman מאור יהודה המפתחת חיסון על בסיס צמחייה ימית לווירוס ניוקאסל –מחלת עופות המסוכנת גם לבני אדם בשיתוף עם Benchmark Biolabs האמריקנית; התעשייה האווירית ו- Honeywell המפתחות מערכת לניעת תאונות אוויריות; Kamada ו-Baxalta המפתחות טיפול מניעת דחייה של ריאות מושתלות; Keystone מקיסריה יחד עם SurModics האמריקנית המפתחות מכשיר רפורי חדש להגנה מוחית בזמן ניתוחי לב וכלי דם; MedAware  מרעננה המפתחת מערכת לפיקוח על טעויות בנטילת תרופות מרשם בשיתוף עם Betcon Dickinson האמריקנית ו-Mellanox בשיתוף עם Chromix Fiberoptics האמריקנית המפתחות סיבים פולימריים לדטה סנטר.

מנכ"ל קרן בירד דר. איתן יודלביץ אמר כי "היקף שיתופי הפעולה הישראליים האמריקניים שפנו לקרן בבקשה לסיוע במחקר ופיתוח והפחתת סיכונים מרשים ביותר, וכולל חברות רב לאומיות גדולות כמו גם מיזמי הייטק בתחילת דרכם, המחפשים שיתופי פעולה אסטרטגיים יסייעו להם לצמוח ולשווק את מוצריהם".

39 שנים, 931 מיזמים

קרן בירד (BIRD) למחקר ופיתוח תעשייתי ישראלי אמריקני היא קרן דו לאומית הפועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקניות בתחומי טכנולוגיה שונים. הקרן מסייעת ללא תמורה באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות לצורך פיתוח מוצר משותף. הקרן הוקמה עוד בשנת 1977 על ידי ממשלות ישראל וארצות הברית על מנת להעמיק את שיתוף הפעולה הכלכלי והטכנולוגי בין המדינות.

לאורך השנים שינתה הקרן את אופיה, בהתאם למגמות המשתנות בעולם. המגמה הבולטת בפעילותה של הקרן בשנים האחרונות, כמו גם ביבול הנוכחי של שיתופי פעולה הנתמכים על ידי הקרן, היא הדגש על טכנולוגיות חקלאיות ורפואיות – זאת בניגוד לעיסוק הכמעט בלעדי בתחומי התוכנה והביטחון בשנותיה המוקדמות של הקרן.

הקרן תומכת בפרויקטים מבלי לקבל זכויות בחברות או במיזמים בהם היא תומכת, לבד מתמלוגים במיזמים המבשילים לשלבי שיווק ומכירה. 9 המיזמים שאושרו על ידי חבר הנאמנים של קרן בירד מצטרפים ל-931 המיזמים בהם תמכה הקרן הישראלית-אמריקנית מאז הקמתה. הקרן השקיעה סכום של למעלה 330$ מיליון דולר במיזמים אלה, שהניבו רווחים עקיפים של למעלה מ-10 מיליארד דולרים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות