הטכנולוגיה הישראלית ששמרה על ריו: פלסן וספקטרקס

23 אוגוסט, 2016

משטרת ברזיל פרסה רכבים ממוגנים יחודיים מתוצרת פלסן הישראלית כחלק ממערך האבטחה חסר התקדים של האולימפיאדה בריו. הרכבים הממוגנים צוידו במערכות כיבוי אש מתוצרת חברה ישראלית נוספת – ספקטרוניקס

משטרת ברזיל פרסה רכבים ממוגנים יחודיים מתוצרת פלסן הישראלית כחלק ממערך האבטחה חסר התקדים של האולימפיאדה בריו. הרכבים הממוגנים צוידו במערכות כיבוי אש  מתוצרת חברה ישראלית נוספת – ספקטרקס

Plasan's Guarder armored vehicle helping to secure the 2016 Rio Olympics. It is equipped with advanced multi-functional technological capabilities to keep the Rio Olympics safe. (PRNewsFoto/Plasan)
המשוריין של פלסן בריו

כעת, משנחתמה האולימפיאדה בריו, קל לשכוח את החששות הכבדים שליוו את פתיחתה. מומחים רבים הזהירו מפני אפשרות לפיגוע טרור או מהומות עירוניות אשר יעיבו על אירוע הספורט החגיגי בתבל. משטרת ברזיל לא הקלה ראש ופרסה כוחות בהיקף חסר תקדים, אשר אבטחו בהצלחה רבה את האירועים החגיגיים. במסגרת מאמצי האבטחה שלה, פרסה משטרת ברזיל גם רכבים ממוגנים מתוצרת פלסן הישראלית.

הרכב מתוצרת ישראל בו בחרה המשטרה הברזילאית הוא ה"גארדר", נושא גייסות משוריין בעל  הנעת 4X4, בעל יכולת סחיבה של 3.5 טון ומערכות הגנה מתקדמות. ברכב הממוגן של פלסן מקום ל-22 לוחמים על ציודם המלא, הוא משמש בדרך כלל למשימות שיטור רחבות היקף ולמבצעי הצלה. ה"גארדר" של פלסן שייך לדור החדש של הרכבים הממגונים, ולצד שריון כבד ומערכות הגנה שונות, הותקנו בו גם מערכות ראייה ומצלמות מתקדמות אשר מספקות ליושבים ברכב תמונת מצב מפורטת על הנעשה מחוצה לו.

"אנחנו גאים לחזות בשימוש שעשתה משטרת ברזיל ברכבים שלנו על מנת לאבטח את האירועים האולימפיים" אמר מנכ"ל פלסן דני זיוו. "מהתחלה היה ברור לנו, כי הגארדר יתאים למשימה כמו כפפה ליד. האפשרות ליטול חלק במערך האולימפי בריו ממלא אותנו בגאווה."

מערכות בטיחות של חברה ישראלית נוספת, ספקטרקס (לשעבר ספקטרוניקס), שולבו ברכב השיטור הכבד שסופק למשטרת ברזיל. מערכת גילוי וכיבוי האש האוטומטית SAFE מתוצרת החברה הישראלית שולבה ברכבי ה"גארדר" שסייעו לאבטח את האולימפיאדה בריו. מערכת גילוי וכיבוי האש של ספקטרקס מצוידת בחיישנים אופטיים מתקדמים המבטיחים זמני גילוי ותגובה מהירים במיוחד. המערכות של החברה ישראלית הוותיקה שנמכרה לאחרונה לענקית ההנדסה האמריקנית Emerson משולבות ברבים מכלי הרכב הצה"ליים, כמו גם בכלי רכב של צבא ארצות הברית וכוחות נאט"ו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , תעשייה וניהול , תעשייה ישראלית