אדיסון: ננו-דיימנשן תמכור ב-35.7 מ' דולר ב-2018

13 ספטמבר, 2016

האנליסטים של אדיסון מעריכים כי החברה תמכור 39 מדפסות ב-2017 ומציבה מחיר יעד למנייה שלה הגבוה בלמעלה מ-80% ממחיר השוק

האנליסטים של אדיסון מעריכים כי החברה תמכור 39 מדפסות ב-2017 ומציבה מחיר יעד למנייה שלה הגבוה בלמעלה מ-80% ממחיר השוק

nano-dimension

ננו-דיימנשן, יצרנית מדפסות התלת מימד מנס ציונה, זוכה להיות החברה הציבורית הראשונה שמסוקרת על ידי חברת ייעוץ ההשקעות אדיסון, במסגרת פרויקט שיזמה הבורסה הישראלית במטרה לעודד השקעה בחברות ביומד וטכנולוגיה על ידי סיקור לחברות שזוכות לחשיפה מועטה יחסית בתקשורת. יהיה מעניין לעקוב אחר הפרויקט, שבו אדיסון צפויה לפרסם 10 סקירות, בהם על עוד 3 חברות טכנולוגיה: אלומיי קפיטל, פוינטר ופורסייט.

מדפסת המעגלים המודפסים של ננו-דיימנשן, ה-DragonFly, מאפשרת למהנדסים המתכננים אלקטרוניקה לייצר במהירות אב טיפוס רב שכבתי של מעגלים אלקטרוניים מודפסים ללא צורך לייצר את דגם האב טיפוס במיקור חוץ על ידי יצרן חיצוני, וכך לקצר את משך התהליך, להפחית עלויות ולשמור על הקניין הרוחני (IP). באדיסון מציינים כי המדפסת של ננו-דיימנשן עשויה לחולל מהפיכה בדפוסי הפיתוח בתעשיית האלקטרוניקה, אך המוצר שלה עדיין צריך להוכיח את היעילות שלו ואת הביקוש בתעשייה.

באדיסון מציינים ש-12 החודשים הקרובים יהיו מכריעים עברו חברת ננו-דיימנשן, מצויה במעבר משלב משלב הפיתוח לשלב המסחור. באדיסון מציינים כי החברה צריכה לעמוד בשורה של יעדים. למשל, ובכלל זה מסירה של מדפסות של מדפסות בטא ללקוחות ולגייס הון נוסף בהיקף של 11 מיליון דולר במטרה להרחיב את ייצור הדיו. במחצית הראשונה של 2017 ננו צריכה להתחיל לייצר הכנסות ראשונות מלקוחות הבטא ולהשלים את הרחבת ייצור הדיו. במחצית השנייה של 2017 ננו דיימנשן אמורה להשלים את שלב הבטא ולהציג דגם מסחרי ראשונה שיוצא למכירה ולהתחיל למכור מדפסות ראשונות.

אם שלב הבטא יצליח, באדיסון צופים כי ננו-דיימנשן צפויה למכור כ-39 מדפסות במהלך 2017, במקביל לעלייה בתפוקת הייצור ל-200 יחידות. ב-2018 צפויה החברה לעבור סוף סוף לרווחיות ולהציג הכנסות שנתיות של 35.7 מיליון דולר ורווח תפעולי של 14.1 מיליון דולר.

לאור התחזית העסקית הזו, באדיסון מציינים כי המנייה של ננו-דיימנשן נסחרת כעת בחסר וכי מחיר היעד ההוגן של המנייה עומד על כ-9.93 שקלים למניה, יותר מ-80% ממחיר המניה הנוכחי.

המדפסות שעשויות לחולל מהפכה בתהליכי הפיתוח בתעשיית האלקטרוניקה

הדוח של אדיסון מציע גם סקירה מעניינת על השוק המתהווה של מדפסות ה-PCB והנישה שהוא יתפוס בתעשיית האלקטרוניקה העולמית. על פי אדיסון, שוק זה, שכיום עוד נמצא בחיתוליו, צפוי לצמוח ולהתרחב בשנים הקרובות וב-2025 להגיע להיקף של 836 מיליון דולר, היקף השקול למכירה של 8,700 מדפסות. ההערכה הזו מתבססת על ההנחה כי לפחות 20% מפעילות הפיתוח של אבות הטיפוס בתעשיית האלקטרוניקה יעבור ממיקוד חוץ למודל של פיתוח In-House, וזאת באמצעות מדפסות תלת מימד כמו זו של ננו-דיימנשן, בעיקר בתחומי האלקטרוניקה הצרכנית, המכשור הרפואי והרכב. אדיסון מעריכה כי בטווח הארוך, יותר ממחצית מההכנסות בשוק זה יהיו פועל יוצא של מכירת דיו לשימוש במדפסות, מה שייצר עבור יצרניות המדפסות אפיק של הכנסות חוזרות.   

ננו-דיימנשן אינה השחקנית היחידה בתחום מדפסות ה-PCB. המתחרות העיקריות, על פי הדוח של אדיסון, הן חברות כגון BotFactory ו-Voltera. ואולם, באדיסון מציינים כי המדפסת של ננו-דיימנשן מציגה יתרון טכנולוגי ניכר למול מתחרותיה, בעיקר הודות לאיכות הדיו ובשל יכולתה של המדפסת של ננו להדפיס מעגלים מודפסים רב שכבתיים.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , בקרה וציוד תעשייתי , חדשות