אמזון חיברה את אבזר Sensibo הישראלי לשירות Alexa

18 ספטמבר, 2016

חברת הסטארט-אפ שיצאה לשוק באמצעות פרוייקט גיוס המונים באתר Indiegogo למימון הפיתוח של אבזר שליטה אלחוטי במזגנים, גייסה 2.6 מיליון דולר ומתחילה למכור בהודו ובאמצעות שירות הענן של אמזון

חברת הסטארט-אפ שיצאה לשוק באמצעות פרוייקט גיוס המונים באתר Indiegogo למימון הפיתוח של אבזר שליטה אלחוטי במזגנים, גייסה 2.6 מיליון דולר ומתחילה למכור בהודו ובאמצעות שירות הענן של אמזון

sensibo

חברת Sensibo הישראלית חשפה בשבוע שעבר את אבזר הבקרה החדש שלה, Sensibo Inside, המאפשר להפוך כל מכשיר ביתי לאבזר חכם. המערכת מתאימה במיוחד לחברות המייצרות ציוד ביתית ובאמצעותו לספק פונקציונליות מעולם ה-IoT ללא צורך לכניסה לתהליכי פיתוח ארוכים.

חשיפת המוצר נעשתה בו-זמנית עם חתימה על הסכם שיתוף פעולה עם יצרנית המזגנים ההודית Blue Star, אשר תשלב את מערכת  Sensibo  בבתים בכל רחבי הודו. בלו-סטאר תשתמש באבזר Sensibo Inside כדי לקשר לענן את המזגנים שהיא מספקת ללקוחות. כדי לספק להם יכולות שליטה ובקרה מרחוק או יכולות תפעול אוטונומיות. כך למשל, המזגנים יכולים להסיק את פעולתם כאשר הבית ריק ולחזור לפעול זמן קצר לפני שהדיירים חוזרים אליו.

הרמקול החכם Echo של אמזון
הרמקול החכם Echo של אמזון

החודש האחרון צפוף במיוחד בחברת הסטארט-אפ הישראלית. במהלכו היא גם השלימה גיוס ראשון בהיקף של 2.6 מיליון דולר, אשר בוצע בהובלת קרן Motus Ventures ובהשתתפות Lool Ventures. החברה החלה את דרכה בפרוייקט גיוס המונים שנפתח ביולי 2014 באתר Indiegogo, וסיימה את הגיוס בהצלחה גדולה מאוד: היא גייסה 180 אלף דולר, כמעט פי שניים וחצי מהסכום המקורי שביקשה.

סנסיבו פיתחה אבזר המאפשר שליטה במערכת המזגנים דרך אפליקציה בסמארטפון (אנדרואיד ו-iOS), אשר התקנתו פשוטה ונעשית באמצעות הצמדה של האבזר למזגן באמצעות מגנט. מנכ"ל Sensibo, עומר ענבר, אמר שעבור יצרני הציוד הביתי, "כל מכשיר שאינו מחובר ומתקשר מייצג הזדמנות אבודה. אבל המאמצים הגדולים והזמן הרב הנדרשים לפיתוח פתרונות הקישוריות, החומרה והתוכנה, הופכים את המשימה לקשה מאוד. ניתן להתקין במפעל את אבזר הקישוריות שלנו או להתקין אותו בבית הלקוח בתוך 60 שניות בלבד".

מטעד עתיר חיישנים ותקשורת אלחוטית

הפתרון של סנסיבו מבוסס על העובדה שהשליטה במזגנים נעשית באמצעות מקלט אינפרא-אדום המצוי במזגן, כאשר השלט שבידי המשתמש הוא משדר IR המשדר את הפקודות אל המזגן. החברה פיתחה מטעד הכולל 7 משדרי IR ותקשורת בלוטות'. באופן זה, כאשר מצמידים את המטעד אל המזגן, הוא יכול לשדר אליו מידע מכל נקודה שבה הוא נמצא על-פני המזגן.

בנוסף, המטעד כולל מספר רב של חיישנים, כמו חיישן טמפרטורה, חיישן פיאזו אלקטרי למדידת משבי אוויר, חיישן תאורה, חיישן לחות, חיישן iBeacon לאיתור נוכחות בחדר, וחיישן IR כדי שבמקרה הצורך הוא יוכל לתקשר עם השלט המקורי. מערכת הבלוטות' מקשרת את המטעד אל אפליקציה בסמארטפון שבאמצעותה ניתן לשלוט במזגן. קיימת גם אפשרות להתקין רכזת סנסיבו, המאפשרת שליטה במספר מטעדים המפוזרים בדירה.

אומנם האבזר נמכר באתר אמזון כבר מחדש פברואר השנה, אלא שבשבוע שעבר הוא קיבל שדרוג: אמזון צרפה אותו אל קבוצת המוצרים שהיא מוכרת לצד מערכת הבידור הקולי Echo. מערכת Echo היא רמקול חכם המקבל פקודות קוליות מהמשתמש, ומתחבר אל שרת Alexa של אמזון, אשר מפענח את הפקודות ומזרים אל הרמקול מוזיקה או ערוצי רדיו אחרים לפי בקשת המשתמש.

מכיוון שמדובר במערכת ביתית המקבלת פקודות קוליות להפעלת יישומים מהענן, אמזון מרחיבה את התשתית לשירות המאפשר שליטה מרחוק על אבזרים ביתיים. השילוב של אבזר סנסיבו בשירות Alexa מאפשר למשתמשים להפעיל את האפליקציה של סנסיבו באמצעות הוראות קוליות הנקלטות במערכת Echo הביתית, בלא צורך בהפעלת האפליקציה דרך הסמארטפון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , השקעות והון סיכון , חדשות , טאבלט וסמארטפון