שניידר אלקטריק מקדמת ייצור סדרתי במדפסות סטרטסיס

29 ספטמבר, 2016

הענקית הצרפתית מדווחת על חסכון של עד 90% בעלות ובזמן הייצור מאז אימוץ טכנולוגית הדפסת התלת-מימד. היעד המרכזי של שניידר: קיצור זמני התכנון והייצור, ובעתיד גם ייצור סדרתי של מוצרים באמצעות מדפסות תלת מימד

הענקית הצרפתית מדווחת על חסכון של עד 90% בעלות ובזמן הייצור מאז אימוץ טכנולוגית הדפסת התלת-מימד של סטרטסיס במפעל בגרנובל. היעד המרכזי של שניידר – קיצור זמני התכנון והייצור של מוצרים, ובעתיד הלא רחוק – ייצור סדרתי של מוצרים באמצעות מדפסות תלת מימד

שניידר אלקטריק (Schneider Electric) עושה שימוש בפתרונות ההדפסה התלת ממדית התעשייתית של סטרטסיס (Stratsys) הישראלית. החברה הצרפתית אף שלבה את הטכנולוגיה של סטרטסיס כחלק מאסטרטגיית "מפעל העתיד" שגיבשה, אשר נבחנת כעת הלכה למעשה באחד ממפעלי התאגיד בגרנובל שבדרום צרפת.

שניידר אלקטריק הוא תאגיד בינלאומי למוצרים בתחום הייצור, ההולכה ובקרת מערכות חשמל שמרכזו בצרפת. היקף המכירות השנתי של התאגיד הצרפתי הוותיק שהוקם בשנת 1836 עומד על כ-25 מיליארד דולר, והוא מעסיק למעלה מ-100,000 עובדים ברחבי העולם. החברה מתמקדת בייצור ציוד אוטומציה ובקרה וציוד לאבטחת מערכות חשמל.

3D printed injection mold with resulting part, produced on a Stratasys Objet Connex 3D Printer

החברה הצרפתית אמצה כעת את פתרונות ההדפסה התעשייתית של סטרטסיס המבוססים על שילוב בין טכנולוגיית פוליג'ט (PolyJet) והדפסת "מידול בריבוד מותך" (FDM). שניידר משתמשת בהדפסת תלת מימד לצורך זירוז שלב פיתוח המוצר וייצור של אבות-טיפוס. שניידר אלקטריק מסרה כי השימוש בטכנולוגיות תעשייתיות של הדפסת תלת-מימד הובילו לחסכון של עד ל-90% בזמן ובעלות הייצור באחד ממפעלי התאגיד בגרנובל, צרפת.

"השנה, שניידר אלקטריק תוציא לשוק יותר מ-400 פתרונות חדשים, יותר מפתרון אחד ביום" אמר סגן נשיא חטיבת הטרנספורמטורים התעשייתיים סילוואן גיר. "לכן אנו חייבים לעשות הכול כדי לצמצם את הזמן לשוק". לדברי גרי, השימוש בתבניות שהודפסו במדפסות סטרטסיס לצורך ייצור אבות-טיפוס הוביל לצמצום עלות  הייצור באופן דרמטי. עם זאת, גרי סבור כי החיסכון בזמן משמעותי עוד הרבה יותר מהחיסכון בעלויות, שכן הוא מאפשר הוצאה מהירה הרבה יותר.

השימוש בטכנולוגיות הדפסת תלת מימד לא מוגבל לייצור של אבות טיפוס למוצרים עתידיים בלבד. מחלקת העיצוב והנדסת המכונות של שניידר, אשר מייצרת את כלי הייצור והבקרה התעשייתיים המשמשים את התאגיד עצמו, עושה שימוש בטכנולוגיות של סטרטסיס לצורך תכנון ובקרה של כלי ייצור עתידיים. ראש מחלקת ההנסה והעיצוב המכני של תאדי שניידר יאן סיטארם מציין כי "הטכנולוגיה הזאת שינתה את הדרך שבה אנחנו עובדים, וגם חושבים על איך לעשות דברים בעתיד. בעתיד, נוכל להדפיס גם את הכלים הייצור עצמם. הדיוק והעמידות של המוצרים שאנו מדפיסים כבר כיום מעידה שהיום הזה הולך ומתקרב".

היעד – ייצור סדרתי באמצעות מדפסות תלת מימד

stratasys-robotic-composite-3d-demonstrator_1_mq
המדפסת של סטרטסיס וסימנס מיועדת להדפסה של רכיבים מורכבים

שיתוף הפעולה בין שניידר אלקטריק וסטרטסיס איננו חדש. לדברי גיר, שניידר עושה שימוש במדפסות סטרטסיס לצורך הדפסת אבות טיפוס מזה כמה שנים, כמו גם השימוש במדפסות בתהליך הטולינג. שניידר אלקטריק רואה בסטרטסיס שותפה חשובה ביצירת "מפעל העתיד", ובטכנולוגיה של החברה הישראלית נדבך משמעותי למימושו של חזון המהפכה התעשייתית הדיגיטאלית. גיר הוסיף ואמר כי כבר כיום ניבחן השילוב של מדפסות תלת מימד של סטרטסיס בייצור סדרתי של מוצרי חילוף וסדרות מצומצמות.

סטרטסיס מנס ציונה מנסה לבסס את עצמה כחברה מובילה בתחום ההדפסה התעשייתית. רק לאחרונה הציגה החברה אבות טיפוס למדפסות לחלקים גדולים ומורכבים לתעשיית הרכב והתעופה. שיתוף הפעולה ההדוק עם שניידר הוא רק אחד משורה רחבה של שיתופי פעולה עם חברות מובילות כבואינג, פורד וסימנס. הכרזתו של בכיר בתאגיד ענק כשניידר כי קרב היום בו המדפסות של סטרטסיס ישמשו לצורך ייצור סדרתי של מוצרים מהווה ללא ספק זריקת עידוד לחברה הישראלית אשר חוותה לאחרונה קשיים ניהוליים וכלכליים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות