סמסונג נכנסת לתחום הרכב החכם: רוכשת את Harman תמורת 8 מיליארד דולר

14 נובמבר, 2016

Harman International מפתחת טכנולוגיות קישוריות לרכב החכם. העסקה נועדה להפוך את סמסונג לשחקנית מרכזית בתחום הרכב החכם

Harman International מפתחת טכנולוגיות קישוריות לרכב החכם. העסקה נועדה להפוך את סמסונג לשחקנית מרכזית בתחום הרכב החכם

חזון הרכב המקושר של הרמן
חזון הרכב המקושר של הרמן

חברת סמסונג נכנסת לתחום הרכב החכם. החברת הקוריאנית הודיעה היום על רכישת חברת Harman International Industries, המתמחה בתחום טכנולוגיות קישוריות לרכבים חכמים. סמסונג תרכוש את הרמן תמורת 8 מיליארד דולר במזומן, על פי מחיר של 112 דולר למנייה, פרמייה של 28% בהשוואה למחיר המנייה של הרמן ביום שישי בנסד"ק. העסקה עדיין כפופה לאישור מועצת בעלי המניות של הרמן.

זוהי הרכישה הבינלאומית הגדולה ביותר של חברת סמסונג, ובאמצעותה שואפת סמסונג לחדור לתחום הרכב החכם והרכב האוטונומי, שצפוי להיות אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר בשנים הקרובות בתעשיית האלקטרוניקה. כמו כן, בהיותה חברת מובייל מובילה, הרכישה תסייע לסמסונג לפתח טכנולוגיות ופלטפורמות המצויות בממשק שבין תחום המובייל לתחום הרכב.

מסמסונג נמסר כי: "העסקה תעניק לסמסונג נוכחות בשוק האלקטרוניקה מקושרת, הצומח במהירות, במיוחד אלקטרוניקה לרכב, תחום זה מהווה יעד אסטרטגי של סמסונג, וצפוי לצמוח להיקף של 100 מיליארד דולר בשנה עד 2025".

פלטפורמת בידור ומידע ממועת של הרמן
פלטפורמת בידור ומידע ממועת של הרמן

חברת הרמן היא אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום טכנולוגיות קישוריות לרכב. החברה מייצרת מערכות וידיאו לרכב מקושרים, המותקנות בקרב יותר מ-30 מיליון כלי רכב ברחבי העולם, בין היתר ברכבים של פורד וג'נרלס מוטורס. החברה מעסיקה כ-12,000 עובדים. בשנת 2015 רשמה הרמן הכנסות של 7 מיליארד דולר. הרווח נקי של החברה הסתכם ב-700 מיליון דולר. החברה נסחרת בנסד"ק על פי שווי שוק של 6.9 מיליארד דולר. הרמן תמשיך לפעול לאחר הרכישה באופן עצמאי כחברה בת של סמסונג.

זהו אינו הניסיון הראשון של סמסונג לחדור לשוק הרכב. בשנות התשעים הקימה סמסונג את מותג הרכב Samsung Motors. עם זאת, סמסונג מכרה את החברה ב-1998 לחברת רנו על רקע המשבר הכלכלי שפקד את אסיה בסוף שנות התשעים. באחרונה דווח כי סמסונג מנהלת משא ומתן עם פיאט-קרייזלר לרכישה חברת חלקי החילוף Magneti Marelli.

פלטפורמת הבטיחות (ADAS) של הרמן
פלטפורמת הבטיחות (ADAS) של הרמן

הקשר הישראלי

ענקית מוצרי האודיו והבידור לרכב שנרכשה היום על ידי סמסונג איננה זרה לשוק הישראלי. בשנים האחרונות רכשה הרמן שלוש חברות ישראלית – iOnRoad ב-2013, רדבנד ב-2015, וחברת האבטחה טאואר סק ב-2016. עבור שתי האחרונות שלמה הרמן $200 מיליון ו-$70 מיליון בהתאמה.

הרמן הדגישה בעבר את החשיבות שהיא מקנה לטכנולוגיות הביטחון הישראליות שרכשה, כנדבך מרכזי בהגנה על מערכות הרכב החכם מתוצרתה. הרכישות של חברות ישראליות הותירו את חותמן על הרמן גם במישור הפרסונלי – כך למשל, מנהל הפיתוח של תחום בטיחות הסייבר לרכב בהרמן הוא מייסד חברת iOnRoad, אסף עצמון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , רכב אוטונומי