פולקסווגן הקימה חברה-בת לתחבורה עירונית חכמה

7 דצמבר, 2016

יצרנית הרכב הגדולה ביותר בגרמניה לא מאמינה בעתיד המכונית הפרטית: הכריזה על הקמת החברה הבת Moia, שתייצר מיניבוסים ופתרונות תחבורה שיתופיים חכמים חדשים

יצרנית הרכב הגדולה בגרמניה לא מאמינה בעתיד המכונית הפרטית: הכריזה על הקמת החברה הבת Moia, שתייצר מיניבוסים ופתרונות תחבורה שיתופיים חכמים חדשים

moia-ceo

קונצרן הרכב הגרמני המוביל פולקסווגן הכריז אמש על השקתו של מותג ניידות חדש בשם Moia. ההשקה התבצעה במסגרתו של כנס TechCrunch Disrupt London 2016 שנערך בימים אלה בלונדון. Moia הוגדרה על ידי פולקסווגן כמותג ה-13 של הקונצרן – הראשון מבין המותגים שלה מייצג חברה המייצרת כלי רכב (כגון אאודי, פורשה, סיאט או סקודה) אלא תחום חדש לחלוטין, נטול מפעלים, שלדות ומרכבים.

לדברי מנכ"ל Moia הטרי אולה הרמס (בתמונה למעלה), הקבוצה תתמקד בפיתוח וניהול פתרונות תחבורה עירוניים חדשניים, מתוך תפיסה כי הניידות העירונית היא "נוזל החיים" של הסביבה האורבנית. הרמס לא הסתפק בפיזור סיסמאות חלולות, אלא פירט כמה מהפתרונות הקונקרטיים בהם עוסקת הקבוצה החדשה הם מיניבוסים חשמליים למקסום שירותי התחבורה הציבורית המגובים באפליקציות ייעודיות, אשר ישולבו בשרותים הקיימים של Gett.

העתיד כבר כאן, והוא חשמלי ושיתופי

המפעל המרכזי של פולקסווגן בעיר וולפסבורג, גרמניה
המפעל המרכזי של פולקסווגן בעיר וולפסבורג, גרמניה

לדברי הרמס, פולקסווגן הגיע למסקנה כי מודל הבעלות הנוכחי של רכבים פרטיים איננו בר קיימא בערים הגדולות. לדברי הרמס, הקונצרן ימשיך להשקיע בתחום שיתופי הנסיעות כפי שעשה בעסקת Gett. אם זאת, לימוד מעמיק של בעיות התחבורה בכרכים המובילים בעולם הוביל את פולקסווגן לנסות ולפסוע בנתיב נוסף אשר צפוי להפחית את הצורך בכלי רכב פרטי בערים הגדולות, על ידי הקמה של ציי רכבים ציבוריים חשמליים אוטונומיים. Moia תשאף לייצר שיתוף פעולה הדוק עם רשויות עירוניות, להן זקוקה כדי ליישם את חזון התחבורה הציבורית העתידני שלה. הרמס הוסיף וציין כי כל הפתרונות בהם עוסקת החברה יהיו חשמליים.

המכונית היא רק אבזר-קצה ברשת התחבורתית

את צעדיה הראשונים תעשה הקבוצה החדשה ממשרדים חדשים שייפתחו בברלין ובהמבורג. בשתי הערים האלה היא מקווה להתחיל ולספק פתרונות תחבורתיים כבר לקראת סוף השנה הבאה (2017), מתוך כוונה להתרחב לפעילות בכל העולם. פולקסווגן לא מסרה פרטים אשר להיקף ההשקעה בקבוצה החדשה, אך המנכ"ל החדש הרמס תיאר אותה כ"סטארט-אפ המגובה במשאביו של תאגיד".

מאחורי המהלך נמצאת פעילות גוברת של פולקסווגן בהיבטים חדשים של תעשיית הרכב, מעבר לייצור הברזלים של המכונית עצמה. לפי התפישה הזו, התחבורה בעתיד תהיה רשת גדולה הכוללת ברזלים מסוגים שונים, מערכות ניהול חכמות, מערכות רובוטיות חכמות, ויכולת היטעות מלאה בתשתיות העיר החכמה. כלומר, הרכב עצמו הופך למעין "אבזר קצה" בלבד.

תחבורה חשמלית: כל מה שבין הסוללה לבין הסמארטפון

כבר היום, למשל, היא לא מגדירה עצמה כיצרנית כלי-רכב, אלא כספקית של "פתרונות ניידות. כך למשל, בחודש מאי השנה השקיעה פולקסווגן 300 מיליון דולר באפליקציית המוניות Gett הישראלית. כבר אז היא מסרה שהמניע להשקעה המאסיבית במתחרה של UBER, הוא רצונה של VW להפוך לספקית פתרונות ניידות מובילה. המהלך הנוכחי של הקמת Moia הוא צעד נוסף בכיוון זה.

במקביל, היא החלה במהלך המיועד להביאה למעמד יצרנית מובילה של כלי-רכב חשמליים: היא הקימה לסוללות רכב בזלצגיטר, גרמניה, הכריזה על דגמים חשמליים סדרתיים עתידיים, והצטרפה לבמוו, דיימלר ופורד, ביוזמה לבנות באירופה רשת של 400 תחנות טעינה לרכב חשמלי ולדחוף את התעשייה העולמית לאימוץ של תקן אחיד לטעינה מהירה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות