ARM לוטשת עין למחשבי-על: רכשה את Allinea Software

21 דצמבר, 2016

כ-80% מ-25 מחשבי העל המובילים בעולם משתמשים בכלים של Allinea. בין הלקוחות המרכזיים שלה: משרד האנרגיה האמריקאי ונאסא. התוכנה לשהת ומכת במאות-אלפי ליבות עיבוד

כ-80% מ-25 מחשבי העל המובילים בעולם משתמשים בכלים של Allinea. בין הלקוחות המרכזיים שלה: משרד האנרגיה האמריקאי ונאסא. התוכנה לשהת ומכת במאות-אלפי ליבות עיבוד

חברת ARM רכשה את חברת Allinea Software הבריטית, המפתחת כלי פיתוח וניתוח להגברת יעילות התוכנה במערכות מחשוב עתיר ביצועים (HPC). נכון להיום, כ-80% מ-25 מחשבי העל המובילים בעולם משתמשים בכלים של Allinea. בין הלקוחות המרכזיים שלה: משרד האנרגיה האמריקאי, נאסא, אוניברסיטאות ומעבדות ארציות למחשוב-על וחברות פרטיות המשתמשות במערכות HPC לצורכי המחשוב שלהן.

הכלים של Allinea מספקים למפתחים יכולת להתמודד עם מערכות הכוללות מאות-אלפי ליבות עיבוד. חבילת המוצרים כוללת את חבילת הכלים למפתח Allinea Forge, המשלבת מנפה שגיאות יישומים (Allinea DDT) ונתח ביצועים (Allinea MAP), כלי הניתוח Allinea Performance Reports ועוד. חברת Allinea תשולב בעסקי ARM ותמשיך לפעול מהאתרים הנוכחיים שלה בוורוויק ואיסטליי שליד לונדון. מנכ"ל Allinea לשעבר, דייויד לקומבר, יצטרף לצוות המנהלים של קבוצת פתרונות הפיתוח ב-ARM.

מנהל קבוצת פתרונות פיתוח ב-ARM, חוויאר אורנסנז, אמר שהיכולת של Allinea לנפות שגיאות ולנתח מערכות מרובות צמתים היא ייחודית. "הרכישה עוזרת לנו להעמיד את היכולת הזו לרשות כל האקו-סיסטם של ARM, ולרשות ארכיטקטורות מעבד אחרות השכיחות במחשוב עתיר ביצועים, ליישומים עתידיים כמו בינה מלאכותית, למידת מכונה וניתוח נתונים מתקדם".

העיסקה היא מהלך נוסף באסטרטגיה ארוכת-הטווח של ARM לצמיחה בתחום המחשוב עתיר הביצועים. האסטרטגיה מתבססת על ההצלחה של המחשב-על של פוג'יטסו, Post K המונע על-ידי מעבדי ARM v8-A בעלי 64 סיביות. מהלכים נוספים של ARM בכיוון הזה היו השקת ARMv8-A Scalable Vector Extension (הרחבת וקטורים מדרגית), ההכרזה ש-ARMv8-A ייצא עם תמיכת OpenHPC, וההכרזה על ספריות הביצועים (ARM Performance Libraries) המסייעות בפיתוח תוכנה ובהגירה לפלטפורמות השרת ARM v8-A.

חברת ARM מספקת קניין רוחני טכנולוגי (IP) ליצרניות שבבים. ארכיטקטורת המיחשוב שלה נחשבת כיום לנפוצה ביותר בתחום המיקרו-בקרים ובמערכות חסכוניות בהספק. משרדיה הראשיים ממוקמים בקיימברידג', בריטניה, והיא מעסיקה כ-4,300 עובדים. לחברה למעלה מ-35 מרכזי פיתוח ומשרדי מכירות ברחבי העולם. ARM ישראל הוקמה בשנת 2000 ופעילותה מתמקדת במכירת רישיונות IP באופן ישיר ומכירת כלים באמצעות מפיץ וכן בפעילות מחקר ופיתוח, בעקבות רכישתה של חברת Sansa Security ביולי 2015.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות