מובילאיי ו-Delphi ידגימו ב-CES 2017 יכולת נהיגה אוטונומית מרובת תרחישים

28 דצמבר, 2016

שתי החברות משתפות פעולה בפיתוח ערכת נהיגה אוטונומית. הודיעו שבכוונתן להדגים את הטכנולוגיה שלהן במבחן דרכים עירוני מורכב במהלך תערוכת CES שתתקיים בינואר בלאס-וגאס

שתי החברות משתפות פעולה בפיתוח ערכת נהיגה אוטונומית. ידגימו את הטכנולוגיה שלהן במבחן דרכים עירוני מורכב במהלך תערוכת CES שתתקיים בינואר בלאס-וגאס

רכב מבחן של Delphi

חברת מובילאיי (MobilEye) הישראלית ו-Delphi, אחת מהיצרניות הגדולות בעולם של רכיבים אלקטרוניים לתעשיית הרכב, הכריזו על כוונתן להדגים את מערכות הנהיגה האוטונומית שלהן במסגרת יריד האלקטרוניקה CES שיערך בינואר בלאס-וגאס. שתי החברות משתפות מאז הקיץ פעולה בפיתוחה של "מערכת מדף" שתוכל לשמש מגוון כלי-רכב של יצרניות שונות.

החברות יעמידו את מערכת הנהיגה האוטונומית שלהן – אותה הן מכנות בשם הארוך "מערכת חישה, מיקום ותכנון ממורכזת לנהיגה אוטומטית" (CSLP) – למבחן דרכים המשלב נהיגה עירונית ובין-עירונית במסלול של כ-10 קילומטרים. מובילאיי ו-Delphi ציינו כי המסלול יציג נהיגה אוטונומית מלאה במגוון תרחישים; נהיגה עירונית, גודש תנועה, התמודדות עם הולכי רגל ורכב דו-גלגלי ומעבר מכבישים מהירים לכבישים עירוניים.

מוח-על על גלגלים

המערכת האוטונומית של שתי החברות מציגה יכולות מתקדמות הכוללות מערכות מיפוי ומיקום ברמת דיוק של 10 ס"מ גם ללא חיבור ל-GPS, זיהוי חלל חופשי המאפשר זיהוי נתיבים וכבישים גם בהיעדר סימונים פיזיים מובהקים, זיהוי תלת-מימדי של כלי-רכב, המאפשר לדעת האם הם מצויים בתנועה או שהם חונים, על סמך זיהוי חלקי בלבד, ואפילו יכולות תכנון תנועה ונתיב, המתבססים על שימוש באלגוריתמים של בינה מלאכותית.

"היכולות המשלימות שפיתחנו בדלפי ומובילאיי הן המפתח המאפשר לנו לספק מערכות נהיגה אוטונומיות בשלות לייצור סדרתי", אמר יו"ר ומייסד מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע. "מבחן הנהיגה שאנו עתידים לערוך בלאס וגאס יספק הצצה להישגים שהשגנו בזכות שיתוף הפעולה המוצלח בין שתי החברות. הישגים אלה הם רק ההתחלה – שכן אנו מתעתדים לשדרג את מערכת ניהול חוויית הדרך (REM) במהלכה של 2017".

אינטל שותפה למאמץ של דלפי ומובילאיי

ערכת האוטונומיה של דלפי ומובילאיי כוללת את השבב Mobileye's EyeQ 4/5 של מובילאיי, המספק עיבוד האותות מהחיישנים, התכת כל המידע ליצירת תמונת עולם, ואת מערכת Road Experience Management של דלפי המשמשת למיפוי פעיל וזיהוי מיקום הרכב.

דלפי משלבת בערכה את תוכנת הניהוג האוטומטי שהשיגה בעקבות רכישת חברת Ottomatika, אשר כוללת יכולות תכנון נתיב ותנועה (Path and Motion Planning) ואת בקר Multi Domain שלה, המספק חליפת חיישנים הכוללת כולל מצלמה, מכ"ם ומערכת לייזר מסוג LiDAR.

לאחרונה התברר שגם חברת אינטל שותפה למאמץ של שתי החברות לפתח ערכת נהיגה אוטונומית. בחודש נובמבר נודע כי שדלפי ומובילאיי יתבססו על מעבדים של חברת לצורך עיבוד המידע שנאסף על-ידי המצלמות והמכ"ם של הרכב האוטונומי. לעת עתה היא מתבססת על מעבד אינטל מסדרה 7I, אך בשבועות הקרובים צפויה אינטל לחשוף מעבד חדש אשר ישולב במערכות האוטונומיות העתידיות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי