ווטסון של יבמ נכנס לתחום אבטחת המידע

22 מרץ, 2017

חברת יבמ החלה לאמן את המחשב הקוגניטיבי ווטסון להגן על רשתות של טלפונים חכמים, טבלטים, מחשבים ניידים, מערכות אינטרנט של הדברים (IoT) ונקודות קצה אחרות

חברת יבמ (IBM) הכריזה בכנס IBM Interconnect המתקיים השבוע בלאס-וגאס, שהיא מתחילה להשתמש במחשב הקוגניטיבי ווטסון לצורך שיפור יכולות האבטחה ברשת. היא הציגה מסייע קוגניטיבי חדש שבאמצעותו ניתן להשתמש בווטסון לנהל באופן יעיל ומאובטח יותר רשתות של טלפונים חכמים, טבלטים, מחשבים ניידים, מערכות אינטרנט של הדברים (IoT) ונקודות קצה אחרות. מערכת MaaS360 Advisor תשתמש בלמידת מכונה לניתוח אנליטי של פעילות המכשירים הקשורים לרשת, ולהמלצה על מדיניות אבטחה, ניהול, התקנת טלאי אבטחה ועדכוני תוכנה, והתאמה נקודתית של המערכות השונות.

תלמיד חכם דיגיטלי

חלקים מפלטפורמת MaaS360 לניהול איחוד של נקודות קצה (UEM) מוצעים עתה לשימוש באמצעות הענן של IBM. על-פי נתונים של חברת הייעוץ פורסטר, 49% מעובדי הידע בארגונים משתמשים מדי שבוע לפחות בשלושה מכשירים שונים לצורך ביצוע עבודתם. תהליך זה מחייב את צוותי הטכנולוגיה לאבטח את מכלול הסביבה הזאת. מחקר אחר, שנערך עבור IBM על-ידי פורסטר, חוזה כי השימוש בניהול איחוד מרכזי של נקודות קצה (UEM) ייצמח מ-15% מהארגונים כיום, ל- 54% בשנת 2020.

סקר שנערך בהזמנת IBM, מגלה שכ-80% מהארגונים הגדולים מתכננים ליישם כלי בינה מלאכותית ומחשוב קוגניטיבי עד שנת 2020. החברה מדריכה את ווטסון (הכוונה לתהליך אימון במסגרת הפעלת תוכנת לימוד מכונה) לבצע משימות כמו צירוף מכשירי קצה לרשת, ניהול זהויות משתמשים ובדיקות עמידה בתקנות רגולטוריות. יכולות המערכת הקוגניטיבית נמצאות בתהליך מתמיד של שיפור, בזכות הזנת אלפי מסמכים ונתונים ממקורות רלוונטיים. מערכת ווטסון תבנה מערך מידע מתואם על בסיס מכלול הנתונים האלה, לרבות מידע המתקבל מבורסת נתוני האבטחה IBM X-Force Exchange.

שיתוף פעולה עם אינטל בתחום אבטחת הענן

במהלך הכנס הודיעה יבמ שהיא תשתמש בטכנולוגיות שפותחו על-ידי חברת אינטל בשיתוף פעולה עם חברת Hytrust, לאספקת אבטחת מידע בשירות הענן של יבמ. אינטל ו-Hytrust פיתחו מערכת הנמצאת בין מנהל הרשת לבין תשתיות המחשבים, אשר מוודאת שכל פעולה שלו תואמת למדיניות האבטחה של הארגון, כולל תיעוד לצורך עמידה בדרישות רגולטוריות ולתיחקור אירועים. הפתרון מאפשר אוטומטיזציה נרחבת של משימות, דוגמת תהליכי פריסת היישומים ומערכות הענן, באופן המאפשר הצפנה עד לרמת השבב בתוך השרת או מערך האיחסון.

ההכרזה העשתה במהלך במהלך כנס Interconnect של IBM, המתקיים השבוע בלאס-וגאס. להערכת יבמ, דרישות אבטחת מידע וציות לתקנות הנוגעות לתחום הזה הן שניים מהשיקולים המרכזיים של ארגונים הניגשים ליישם סביבת ענן היברידי, במיוחד בתעשיות מפוקחות כמו עולם השירותים הפיננסיים, הבריאות וגופי ממשל. חברת הייעוץ Technology Business Research מדווחת כי 40% מהארגונים מצביעים על שיקולי אבטחה כעל הגורם החשוב ביותר בתהליך קבלת ההחלטות הנוגעות למעבר לסביבת ענן.

במסגרת שיתוף הפעולה תכננו אנשי הענן של IBM שירות חדש, המשלב טכנולוגיות של אינטל ושל Hytrust כדי להתמודד עם איומי אבטחה המעכבים את מעבר לסביבת ענן. מערכת IBM Cloud Secure Virtualization מציעה פתרון המשלב בין כלי Intel Trusted Execution Technology ובין מערכת HyTrust CloudControl, DataControl ו- BoundaryControl. הפתרון נשען על שיתוף הפעולה ההדוק בינה ובין VMware, ופועל בסביבת תשתיות הענן של IBM על-גבי VMware Cloud Foundation. מערכת IBM Cloud Secure Virtualization החדשה מאפשרת לארגונים לנהל ניטור רצוף ודיווח בזמן אמת, על מנת לעמוד בהוראות רגולטוריות דוגמת PCI 3.0, HIPAA  ו- FISMA.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , טכנולוגיות מידע