PV Nano Cell רוכשת את DigiFlex כדי לפתח מדפסת PCB

22 מרץ, 2017

מתגבשת מתחרה ישראלית חדשה לחברת ננו דיימנשן: ננו סל תרכוש את דיג'יפלקס, המייצרת מדפסת הזרקת דיו למוצרי דפוס. מדובר בעיסקה בהיקף של 10 מיליון דולר שתאפשר לספק פיתרון מלא להדפסת תלת-מימד של מעגלים מודפסים

 

המדפסת של DigiFlex

חברת PV Nano Cell ממגדל העמק, שפיתחה דיו מתכתי מוליך (בתמונה למעלה) להדפסת מעגלים אלקטרוניים, רוכשת את חברת DigiFlex מיד חרוצים, המייצרת מדפסת הזרקת דיו פלקסוגרפית, תמורת 10 מיליון דולר. מטרת העסקה היא להציע פיתרון משולב להדפסת PCB ולחדור לשוק העולמי הצומח של ייצור מעגלים משולבים באמצעות מדפסות תלת-מימד.

במסגרת העסקה, בעלי המניות של דיג'יפלקס צפויים לקבל מניה אחת של ננו-סל תמורת כל שתי מניות של דיג'יפלקס שהם מחזיקים. כלומר, העסקה תעניק להם נתח של כ-33.3% מהחברה הממוזגת. בנוסף, המשקיעים הקיימים והחדשים יבצעו השקעה של 2.7 מיליון דולר בחברה המוזגת. זהו אחד מהתנאים להשלמת העסקה. במכתב כוונות שעליו חתמו שתי החברות בחודש שעבר, הן הצהירו שהעסקה תושלם בתוך שישה שבועות.

הדפסת מעגלים אלקטרוניים

פרננדו דה לה וגה

חברת דיג'יפלקס תמשיך לפעול באופן עצמאי כחברה בת של ננו-סל, והמייסד של דיג'יפלקס, קנת לוי, יוכל למנות דירקטור מטעמו במועצת המנהלים של ננו סל. לוי מוכר היטב בשוק. הוא ייסד וניהל במשך 30 שנה את חברת KLA-Tencor הבינלאומית, המייצרת ציוד בדיקה לתעשיית הסמיקונדוקטור. חברת PV Nano Cell, אשר הוקמה ב-2009, פיתחה ומייצרת דיו מוליך לשימוש בתאים סולאריים (Solar Photovoltaics) וביישומי אלקטרוניקה מודפסת.

הדיו שפיתחה החברה מבוסס על ננו-גבישים מתכתיים מכסף ומאפשר הדפסת מוליכים בעזרת מדפסות הזרקת דיו. החברה פיתחה גם דיו המבוסס על ננו-חלקיקי נחושת, מתכת שעלותה זולה באופן משמעותי. להערכת החברה היתרונות של מוצרי הדיו של החברה המשווקים בשם Sicrys, הם מחיר נמוך, מוליכות חשמלית גבוהה ואורך חיי מדף ארוכים מאוד.

מדפסת PCB חדשה

השימוש הראשוני של הדיו שפיתחה ננו-סל יועד להדפסה של הקווים המוליכים בחלק העליון של תאים סולאריים באמצעות מדפסת הזרקת דיו, תהליך שמוזיל את העלויות של ייצור התאים הסולאריים. עם זאת, בשלב מאוחר יותר החלה חברת ננו-סל לפעול בשוק המעגלים האלקטרוניים כשהיא מספקת הדיו שלה ליצרני PCB, המדפיסים את הרכיבים האלקטרוניים באמצעות הדיו שלה.

המיזוג עם דיג'יפלקס מיועד לאפשר לננו-סל להציע פיתרון משולב, אשר יכלול את מדפסת הזרקת הדיו של דיג'יפלקס ביחד עם הדיו שלה, ועל-ידי כך לאפשר לחברות אלקטרוניקה לייצר בעצמן, In-House, אבות טיפוס של מוצרים אלקטרוניים וייצור בכמויות קונות של מעגלים מודפסים. החברות מגדירות את המהלך כ"משנה את חוקי המשחק בתעשייה". מנכ"ל ננו-סל, פרננדו דה לה ווגה, אמר שיש סינרגיה רבה מאוד בין שתי החברות: "דיג'יפלקס תביא לננו-סל מספר טכנולוגיות הדפסה ודיו שיאפשרו לנו להציע וליישם 'גישה של פיתרון משולב' ללקוחות שלנו. תהיה בידינו האפשרות לתמוך בעיצוב דיגיטלי אדיטיבי לפיתוח אבות טיפוס ולייצור המוני של מכשירים אלקטרוניים, כגון PCB, בחבילה אחת. אנחנו מאמינים כי הגישה הזו תהיה אטרקטיבית ללקוחות, בשל היכולת שלנו לייצר את הדיו בעלויות משתלמות".

חברת דיג'יפלקס, שהוקמה ב-2005, פיתחה את מדפסת הזרקת דיו FlexoJet 1725 ליצירה מיידית של גלופות הדפסה לתעשיית הדפוס ולתהליכים תעשייתיים, באמצעות מגוון של 10 מוצרי דיו אופטיים ופולימריים שפיתחה. המדפסת משמשת תחליף זול למדפסות הלייזר היקרות המשמשות ליצירת גלופות עבור דפוס פלקסוגרפי. הדפסה פלקסוגרפית משמשת בעיקר להדפסה על-גבי מדבקות, קרטונים ואריזות גמישות. היתרון של המדפסת של דיג'יפלקס הוא ביכולתה להדפיס שכבות מרובות, מה שיאפשר לחברה הממוזגת להדפיס גם מעגלי PCB רב-שכבתיים. בשלוש השנים האחרונות מכרה דיג'יפלקס כ-60 מדפסות ללקוחות באירופה, צפון אמריקה והמזרח הרחוק ורשמה הכנסות שנתיות של 600-700 אלף דולר.

הרציונל של המיזוג. מתוך מצגת למשקיעים

מתחרה ישראלית חדשה לחברת ננו-דיימנשן

יו"ר דיג'יפלקס הוא דן וילנסקי (לשעבר מנכ"ל KLA ישראל ואפלייד מטיריאלס ישראל). לדבריו, "ביחד נוכל להפוך לחברה מובילה שתאפשר הדפסה דיגיטלית מסחרית של רכיבים אלקטרוניים. לאחר שעבדנו עם שורה של יצרניות מובילות של דיו מוליך, אנחנו יכולים להגיד כי מוצרי Sicrys מציעים את דיו הכסף המוליך היעיל ביותר ובמחיר חסר תחרות עבור הלקוחות. אנחנו מאמינים שדיו הנחושת של ננו-סל יחולל מהפיכה בתעשייה. העלות המשתלמת שלו תסלול את הדרך עבור המוצרים שלנו בשוק ההדפסה האלקטרונית".

בעקבות המיזוג הופכת ננו-סל למעשה למתחרה של חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension) מנס ציונה. כיום נחשבת ננו דיימנשן לאחת מהחברות החלוציות והמתקדמות ביותר בעולם בתחום של ההדפסה המיידית של מעגלי PCB רב-שכבתיים. חברת ננו דיימנשן פיתחה את המדפסת DragonFly2020 להדפסת מעגלים רב-שכבתיים.

בשנה האחרונה היא מיישמת את תוכנית הביטא של המדפסת, שבמסגרתה היא מסרה 7 מדפסות לחברות המשתמשות ומספקות לה משוב והערכת התיפקוד שלהן. לאחרונה נודע ל-Techtime שהחברה מתכננת לסיים את תוכנית הביטא בשנת 2017, ולעבור לייצור ושיווק מסחרי של המדפסת כבר במחצית השנייה של 2017.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , תעשייה ישראלית