דויטשה טלקום נכנסת לסייבר התעשייתי עם טכנולוגיה ישראלית

26 מרץ, 2017

דויטשה טלקום הקימה חטיבת אבטחה חדשה, אשר תספק את טכנולוגיות האבטחה של CyberX ו-Radiflow הישראליות לחברות תעשייתיות המפעילות מערכות ייצור ותשתיות דוגמת מים חשמל וגאז

חברת התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום (Deutsche Telekom) נכנסת לתחום אבטחת הסייבר התעשייתי (IIoT) ומבססת את השירות שלה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם שתי חברות סייבר ישראליות. חברת הטלקום הגרמנית הכריזה בתערוכת CeBIT 2017 שהתקיימה בשבוע שעבר בהנובר, שהיא תציע ללקוחותיה את הטכנולוגיות של החברות הישראליות Radiflow ו-CyberX, המפתחות פתרונות אבטחה למערכות בקרה מסוג SCADA המשמשות במערכות תעשייתיות קריטיות (OT).

ההסכמים נערכו עם Deutsche Security. במסגרת ההסכמים עם שתי החברות הישראליות, טלקום סקיוריטי תקבל זכות הפצה בלעדית של מוצריהן למשך 12 חודשים, כאשר היא תשווק את המוצרים של Radiflow תחת השם Industrial Network Protect Pro ואת הטכנולוגיה של CyberX תחת השם Industrial Threat Protect Pro.

תעשיית הייצור זקוקה לאבטחה ייעודית

דירק באוקפן, מנהל Deutsche Telekom

דוטישה טלקום, חברת התקשורת הגדולה באירופה, החליטה באחרונה להיכנס לתחום אבטחת הסייבר בסביבות תעשייתיות (IIoT), וזאת לאור הביקוש הגובר לפתרונות אבטחה לתשתיות קריטיות בסביבות תעשייתיות חכמות אשר חשופות לאיומי סייבר. דויטשה טלקום הקימה לשם כך חטיבה עסקית חדשה בשם Telekom Security אשר תציע פתרונות אבטחה ללקוחות ארגוניים ותעשייתיים. בין השאר, היא תספק שירותי אבטחת רשת למתקנים תעשייתיים והגנת מערכות ה-SCADA המנהלות את פעילות מערכות הייצור והתשתית התעשייתיות.

במסגרת הקמת החטיבה דויטשה סקיוריטי תספק ללקוחותיה מוצרי אבטחה של כ-50 ספקים, ובהם חברות סייבר ישראליות. דירק באוקפן, העומד בראש Deutsche Security, אמר בכנס CyberTech, שהתקיים בסוף חודש ינואר בתל אביב, כי דויטשה טלקום הציבה לעצמה למטרה להפוך לאחת החברות המובילות באירופה בתחום אבטחת הסייבר. בכנס Cebit 2017 הוא הסביר שתחום אבטחת סייבר הוא נדבך מרכזי בפעילות של דויטשה טלקום, ומצטרף לשלושת עמודי התווך הוותיקים של החברה: תקשורת קווית, תקשורת סלולרית ושירותי IT בענן. "כיום לא ניתן להתקיים בלי אבטחת סייבר".

לדויטשה טלקום יש כבר שיתופי פעולה ענפים עם תעשיית הסייבר הישראלית. היא משתפת פעולה עם חברת זימפריום הישראלית (Zimperium) המספקת הגנה על מכשירי מובייל, ועם חברת צ'ק פוינט. בשנת 2013 דויטשה טלקום חנכה מעבדות מחקר ובפיתוח בתחום הסייבר באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע. וכעת היא מודיעה החברה הגרמנית על שיתופי פעולה עם שתי CyberX ו-Radiflow במטרה להרחיב את היצע הפתרונות שלה בתחום אבטחת הסייבר התעשייתית.

מתגים מאבטחים ולימוד חכם של התהליך התעשייתי

בדברים שנשא בכנס Cebit 2017 הסביר באקופן כי דויטשה טלקום החליטה להתמקד בתחום הרשתות התעשייתיות לאור המודעות הנמוכה בקרב החברות לאיומי הסייבר שאליהם חשופים מערכות התשתית התעשייתיות (OT). "לפי מחקרים שיש בידינו, 90% מהארגונים מוגנים מפני איומי סייבר במישור ה-IT, אך רק 10% מהם נערכים כהלכה להגנה בתחום האינטרנט של הדברים התעשייתי (IIoT)". דויטשה טלקום מסרה שהבחירה ב-Radiflow וב-CyberX נעשתה לאחר בחינה יסודית של תעשיית אבטחת הסייבר התעשייתית.

הפלטפורמה של רדיפלו מספקת הגנה פאסיבית אשר מנטרת את רשתות התקשורת המחברות את המערכות התפעוליות התעשייתיות, מבלי להפריע לפעילות המערכות, ומתריעה על דפוסי התנהגות חריגים שעשויים להעיד על ניסיון פריצה או גניבת נתונים. המערכת מאפשרת לסווג את הרשת התעשייתית לאזורי הגנה שונים ולנטר את זרימת הנתונים בין האזורים הללו במטרה לזהות העברות מידע בלתי חוקיות.

המוצר שפיתחה Radiflow מתבסס על מתגים המותקנים בכניסה לרשת (Gateaway) של מתקני התשתית. החברה הוקמה בשנת 2010 כחלק מקבוצת RAD. היא החלהל מכור את המוצרים בשנת 2012, ומאז מכרה יותר מ-10,000 מערכות ללקוחות ברחבי העולם. חברת CyberX פיתחה את מערכת XSense להגנה על סביבות IoT תעשייתיות שבהן מערכות התפעול מחוברות ברשתות תקשורת. המערכת של CyberX מבוססת על למידת מכונה ולומדת את אופן פעולת הרשת ללא צורך בהתערבות מצד המפעיל.

התעשייה מגלה עד כמה היא פגיעה

המערכת יודעת לזהות תנועות חריגות ברשת התקשורת ובתפקוד של המערכת, בין אם מדובר במתקפת סייבר זדונית או בטעות אנוש או שיבוש בתפקוד המערכות. זוהי תכונה חשובה בעיקר בסביבות תעשייתיות חכמות, שבהן המערכות התפעוליות (OT) מתקשרות זו עם זה באמצעות טכנולוגיות מידע (IT). בסביבות אלה, המעורבות של בני אדם היא נמוכה יותר ועל כן יש צורך בפתרון אבטחה שילמד כיצד פועלת המערכת באופן אוטומטי ויידע לנטר פעילויות חשודות. לחברה לקוחות בתחום החשמל והאנרגיה, תשתיות גז, מתקני התפלה ומים, ייצור תעשייתי ותחומים תעשייתיים נוספים.

חברת CyberX הוקמה בשנת 2013 על-ידי עומר שניידר המשמש כמנכ"ל, ועל-ידי ניר גילר המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות. החברה, החברה מעסיקה כ-25 עובדים, פועלת בארצות הברית, אירופה, אסיה וישראל ומשרתת לקוחות בתחום האנרגיה, מתקנים להתפלת מים ומגזרים תעשייתים אחרים. החברה פונה כיום לשוק ה-IIoT, לאור העובדה שמרבית החברות התעשייתיות מבינות כיום את הצורך בהגנה על כל אותם רכיבים המחוברים לרשתות והפכו להיות פגיעים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אבטחה