בעקבות גיוס ההון, מניית מדיגוס מתרסקת ב-34%

26 מרץ, 2017

שווי השוק של החברה התכווץ ל-11.3 מיליון שקל. הירידה במחיר המנייה באה בעקבות הודעה של החברה על גיוס הון נרחב שהצית בקרב המשקיעים חששות כי החברה נקלעה לבעיות תזרימיות

*[מניית מדיגוס. מקור: גלובס]

מנייתה של חברת המכשור הרפואי מדיגוס (Medigus) קרסה היום (א') במסחר בבורסה בתל אביב, וזאת על רקע החששות של המשקיעים כי החברה נקלעה לבעיות תזרימיות. מניית מדיגוס צנחה בתום המסחר ב-34% למחיר של 25.8 שקל. שווי השוק של החברה כעת הוא 11.3 מיליון שקל בלבד. ביום שישי רשמה מניית מדיגוס, הנסחרת גם בנסד"ק, ירידה חדה של כ-24%, ובמחזור מסחר גבוה במיוחד, כאשר מחיר ה-ADS של החברה נסחר בכ-3.25 דולר. היום השלימה את פער הארביטראז' שנפער במסחר בתל אביב. בשבוע האחרון, מאז הודיעה החברה על סבב גיוס ההון, צנחה מניית החברה בכ-55%.

מערכת MUSE של מדיגוס

קריסת המנייה התרחשה בעקבות דיווח של החברה לפיו השלימה בסוף השבוע האחרון את שלב התמחור לגיוס הון בהיקף הנאמד בכ-7.5 מיליון דולר – פי שניים משווי השוק של החברה כיום – באמצעות הנפקה של מניות (ADS) וכתבי אופציה. מחיר ה-ADS נקבע ל-3.5 דולר ואילו בכתבי האופציה מסדרה A לתקופה של 5 שנים נקבע במחיר מימוש של 3.5 דולר ל-ADS. בהודעת החברה נמסר כי היא מתכוונת להשתמש בהון שיגוייס בהנפקה לצרכים שוטפים.

מאמץ התייעלות

מדיגוס ביצעה בחודשים האחרונים שני סבבים של גיוסי הון נוספים: בחודש אוקטובר 2016 היא גייסה כ-3.1 מיליון דולר, ובחודש דצמבר ביצעה סבב גיוס נוסף בהיקף של כ-760 אלף דולר. על-פי ההערכות בשוק, מדיגוס "שורפת" מדי רבעון כ-2 מיליון דולר בשל עלויות פיתוח גבוהות והוצאות תפעוליות, וזאת כאשר הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2016 עמדו על כחצי מיליון דולר בלבד.

בינואר 2016 היא ביצעה החברה שינויים בהרכב ההנהלה במטרה להפחית את קצב שריפת המזומנים. בקופת המזומנים של החברה בסוף חודש דצמבר האחרון היו 3 מיליון דולר בלבד, לעומת 7 מיליון דולר בסוף 2015. ככל הנראה, גיוסי ההון התדירים הללו עוררו חששות שיש לחברה בעיה תזרימית. בשבוע שעבר פרסמה מדיגוס תיקון לתשקיף לקראת הנפקה של מניות וכתבי אופציה, מה שהיווה עבור המשקיעים איתות נוסף כי החברה מתכוונת לגייס הון.

למרות מבדקים קליניים שהוכיחו את יעילותה של מערכת MUSE שפיתחה החברה לטיפול לא פולשני בצרבת כרונית (ריפלוקס) בהשוואה למוצרים המתחרים בשוק, מדיגוס מתקשה לחדור לשוק האמריקני, ואף צמצמה את מערכי השיווק שלה בארצות הברית. החברה מתכוונת כעת לנסות ולהרחיב את פעילותה העסקית באירופה, וזאת לאחר שחתמה באחרונה על הסכם עם מפיץ איטלקי, ובסין, שם קיבלה אישור רגולטורי לערוך ניסויים קליניים במערכת שלה.

בביקור של Techtime במשרדי החברה, חשפה מדיגוס כי גיבשה אסטרטגיה חדשה שבמסגרתה תהפוך את הטכנולוגיה שלה לפלטפורמת פיתוח מערך של מכשירים רפואיים לטיפולים לא פולשניים. לסיקור הביקור לחצו כאן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית