Nvidia בחרה בדיפ אינסטינקט כ"סטארט-אפ הפורץ דרך"

15 מאי, 2017

Deep Instinct נחשבת לחברת הסייבר הראשונה והיחידה בעולם שמיישמת יכולות של למידה עמוקה לפיתוח מערכות הגנת סייבר: מעין "מוח מלאכותי" הלומד לזהות איומים ופרצות אבטחה בכל מכשיר

[בתמונה: צוותי החברות הזוכות בטקס ההכתרה של אנבידיה]

בשעה שבעולם מתחוללת מתקפת סייבר רחבת היקף, חברת Deep Instinct הישראלית זכתה בתואר "הסטארט-אפ פורץ הדרך" בתחרות Inception AI היוקרתית שערכה יצרנית המעבדים הגרפים Nvidia, ובה בחרה את חברות הסטארט-אפ המבטיחות ביותר בתחום הבינה המלאכותית. הזוכים בתחרות, ובהם דיפ אינסטינקט, הוצגו בוועידת GPU Technology שהתקיים בשבוע שעבר בעמק הסיליקון. הבחירה מזכה את דיפ אינסטינקט בפרס כספי של 375 אלף דולר.

דיפ אינסטינקט, שהוקמה בחשאי ב-2014 והושקה רשמית בנובמבר 2015, נחשבת לחברת הסייבר הראשונה והיחידה בעולם שמיישמת יכולות של למידה עמוקה לפיתוח מערכות הגנת סייבר. דיפ אינסטינקט פיתחה למעשה "מוח מלאכותי" שלומד לזהות איומים ופרצות אבטחה בכל מכשיר, פלטפורמה או מערכת הפעלה, ולמנוע אותם בזמן אמת מבלי להכביד או להאט את המערכת. על פי החברה, הפתרון שלה, שעדיין מצוי בהליכי רישום פטנט, "חוסמים באופן מיידי מתקפות יום אפס ומתקפות סייבר מתקדמות (APT) עוד לפני שנגרם נזק כלשהו לנקודות הקצה, השרתים וההתקנים הניידים של הארגון".

באמצעות אלגוריתמים של למידה עמוקה ושימוש במעבדים גרפיים עתירי ביצועים, "המוח המלאכותי" של דיפ אינסטינקט מפתח יכולות "אינסטינקטיביות" לזהות איומי סייבר על ידי סקירה של מאגר גדול הכולל מיליארדי קבצים. אימון המוח מתבצע באמצעות שימוש במעבדים הגרפיים של אנבידיה ואורך ימים ספורים בלבד.
יכולות הלמידה העמוקה למעשה מאפשרות לפתרון האבטחה לזהות את האיום באופן מיידי ובמכשיר עצמו, וזאת בניגוד לפתרונות אבטחה אחרים, שבוחנים את הקבצים באמצעות שרת חיצוני או מתבססים על ניתוח דינמי הכרוך בהרצה בסביבה סגורה.

הפתרון של דיפ אינסטינקט, שהוא למעשה תוכנה בגודל של כמה עשרות מגה בייט, מותקן במכשיר עצמו שמנטרת את הפעילות במערכת ובודקת קבצים עוד לפני התקנתם ובוחנת האם מדובר בקובץ זדוני או לגיטימי. על פי החברה, במבדקים שערכו מערכת ההגנה שלה מצליחה לזהות ולמנוע איומי סייבר בשיעורי הצלחה של למעלה מ-99%.

המנכ"ל ואחד המייסדים של דיפ אינסטינקט, גיא כספי, "השימוש בטכנולוגיות עוצמתיות של למידה עמוקה ויישומן בתחום אבטחת הסייבר מקנה לארגונים יכולות חסרות תקדים בהגנה בזמן אמת מפני איומי סייבר בלתי צפויים".

זהו אינו הפרס הראשון שקוטפת דיפ אינסטינקט. באוגוסט 2016 זכתה החברה בתואר חברת הסטראט אפ החדשנית ביותר בעולם בתחום אבטחת הסייבר בכנס BLACK HAT, אחד הכנסים הנחשבים ביותר בעולם בתחום אבטחת המידע.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה