רכבת ההרים של מניית רייל ויז'ן: הוכפלה פי 15 ואיבדה כ-50%

31 ינואר, 2024

בהפרש של ימים ספורים, קיבלה יצרנית מצלמות ההתרעה לקטרים הסמכת תקן אירופית, הזמנה של 5 מיליון דולר מחברת רכבות בארה"ב, והלוואה פיננסית המירה למניות בגובה של 6 מיליון דולר

בתמונה למעלה: מערכת ההתרעה לרכבות מערכת Main Line

חברת רייל ויז'ן מרעננה (Rail Vision) פיתחה מחשב מבוסס בינה מלאכותית עבור מערכת ההתרעה שלה המאתרת סכנות ומכשולים על-גבי המסילה בטווח של עד 2 ק"מ. המחשב מותקן במערכות ההתרעה של החברה, Main Line ו-Shaunting Yard אשר מותקנות בחזית הקטר. מערכת Main Line היא המערכת החזקה ביותר של החברה, ומבוססת של שלוש מצלמות אופטיות: מצלמה ממוקדת לטווח רחוק, מצלמה רחבת זווית לאיתור סכנות בצידי המסילה, ומצלמה תרמית לזיהוי מכשולים בלילה ובתנאי סביבה קשים. מחשב המערכת מקבל את כל המידע מהמצלמות, מתיך את המידע מהחיישנים, ומזהה את המכשולים ומייצר התראות ויזואליות וקוליות עבור מפעילי הרכבת.

מערכת Shunting Yard מיועדת לטווח עבודה קצר יותר של עד 200 מטר, ומבוססת על שתי מצלמות יום רחבות זווית מצומדות ומצלמה תרמית. גם המערכת הזו מבוססית על היתוך המידע ועיבוד באמצעות מחשב ה-AI. המערכת הזו משמשת בעיקר באזורי תפעול רכבות – אתרי עבודה שיש בהן קרונות מטען כבדים ובמרכזים לוגיסטיים בהם משנעים את הקרונות והרכבות בין המסילות, מפרידים קרונות מרכבות ומחברים אותם.

ההכרזה הגיעה מספר ימים לאחר שהחברה דיווחה על קבלת הזמנה בהיקף של 5 מיליון דולר לאספקת מערכות Shunting Yard לחברת רכבות בארה"ב, וקבלת אישור פורמלי שמערכת Main Line עומדת בכל התקנים של האיחוד האירופי עבור מערכות רכבת. רייל ויז'ן הוקמה בשנת 2016 על בסיס טכנולוגיה משותפת לקבוצת פורסייט, המחזיקה עדיין בכ-10.2% ממניותיה. החברה גייסה עד היום כ-63 מיליון דולר, מתוכם השקעה בהיקף של 25 מיליון דולר שבוצעה על-ידי Knorr-Bremse הגרמנית, המייצרת בלמים ומערכות בטיחות לרכבות.

מניית רייל ויז'ן בשבוע האחרון בנסד"ק. מקור: yahoo finance
מניית רייל ויז'ן בשבוע האחרון בנסד"ק. מקור: yahoo finance

רייל ויז'ן נסחרת בנסד"ק, בדרך כלל במחזורים נמוכים מאוד – עד לימים האחרונים – שבהם היא חוותה עברה תהפוכות עצומות: לפני כשבועיים היא נסחרה במחיר של כ-1.4 דולר. ב-9 בינואר היא דיווחה על קבלת הלוואה פיננסית של 6 מיליון דולר עם אפשרת להגדילה ל-9 מיליון דולר, ומתן אופציה ללווים להמיר חלק מההלוואה למניות בשווי של 7.5 מיליון דולר. בעקבות ההודעה הזאת החלה המנייה לטפס באיטיות, אולם זו היתה רק ההתחלה: ב-17 לינואר היא דיווחה על הההזמנה של 5 מיליון דולר והמנייה החלה לטפס במהירות. כאשר היא דיווחה על קבלת ההסמכה האירופית, המנייה זינקה לגובה של 22 דולר. אולם מיד לאחר מכן החלה ירידה מהירה וכעת היא נסחרת במחיר של כ-13 דולר, המעניק לחברה שווי שוק של כמעט 39 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Rail Vision , אלקטרואופטיקה , מצלמה תרמית , מצלמות , רייל ויז'ן