התאונה במפעל של LG Display תשפיע על כל תעשיית הצגים

27 יוני, 2017

מפעל הצגים השטוחים הגדולים של LG נסגר זמנית עקב תאונה. להערכת חברת המחקר WitsView, הדבר יביא לבלימה בירידת המחירים, ובחלק מהמקרים לעלייה במחירים שתורגש בעיקר ברבעון השלישי של 2017

lgd new wide area display

LG Display Market Shareהתאונה הקטלנית שקרתה במפעל ייצור הצגים של חברת LG Display ביום שבת ה-24, השביתה את המפעל ותורגש בכל שוק הצגים העולמי. חטיבת הצגים WitsView של חברת המחקר TrendForce, דיווחה היום (ג') שמפעל P8-1 של החברה, המייצר פנלים בטוחים בטכנולוגיית Gen-8.5, נסגר זמנית כדי לבצע תיקונים ולצורך השלמת החקירה של הרשויות. חברת LGD – LG Display לא מסרה מידע על התאונה ולא דיווחה עליה למשקיעים. ראוי לציין שזו לא התאונה הקטלנית הראשונה שקרתה במפעל מסכי הטלוויזיה המצוי כ-40 קילומטר מדרום לסיאול בירת דרום קוריאה.

בינואר 2015 התרחשה דליפה חמורה של אדי חנקן שמשאיפתם נהרגו שני עובדים ומספר עובדים נוספים נפגעו קשה. החנקן משמש לשטיפת הצגים לאחר הייצור. כאמור, עדיין אין פרטים רשמיים על התאונה החדשה, אולם המעט שידוע עליה הספיק בשביל ש-WitsView תוציא הודעה מיוחדת שבה היא מעריכה שלתאונה תהיה השפעה עמוקה על שוק הצגים הגדולים ברבעון השלישי של 2017.

יהיו גם מרוויחים מהתאונה

"ברבעון השני חלה ירידה קלה בדרישה לצגים גדולים, אולם ברבעון השלישי קיימת עלייה עונתית בדרישה מצד יצרני המכשירים. התאונה במפעל P8-1 תיצור לחץ על שרשרת האספקה ותגרום לעלייה במחירים".

להערכת החברה, השלמת החקירה, ביצוע התיקונים והחזרת המפעל לייצור מלא ידרשו 2-4 שבועות. בתקופת המעבר הזו יצטמצם ייצור הצגים הגדולים של LGD בכ-715,000 מ"ר והדבר יורגש בשוק ברבעון השלישי עקב ירידה בהיקף ההיצע של צגים. במגזר אחד, של צגי 55 אינטש, החברה מאמינה שהתאונה תביא לבלימת מגמת היחידה במחירים. הקושי הגדול ביותר צפוי להיות נחלת של יצרני המכשירים, שלא יכלו להיערך לתאונה פתאומית. אולם חלק מהמתחרים ייהנו מהזמנות חדשות, במיוחד החברות Samsung Display ו-BOE Technology שיקבלנו הזמנות ייצור ש-LGD לא תוכל לספק. יצרני הצגים הטאיוואנים לא ייהנו מהמצב, שכן תמהיל הייצור שלהם שונה מזה של LGD.

להערכת WitsView, למרות שחברת LGD מחזיקה רק בכ-5.8% מהשוק של צגים רחבים בטכנולוגיית Gen-8.5, להפסקת הייצוא הזמנית שלה תהיה השפעה על התעשייה כולה: לקוחות יאגרו צגים, והלחץ על שרשרת האספקה יביא בחלק מהמקרים לבלימת הירידה במחירים ובחלק מהמקרים לעלייה במחירים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה