SolarEdge: מכירות שיא של 136.1 מיליון דולר

5 אוגוסט, 2017

התרחבות הפעילות העסקית באירופה, והתחלת ההפצה של הממיר הסולארי החדש מדגם HD-Wave, סייעו לחברה להגדיל את הרווחיות ולהפחית את התלות בשוק המגורים האמריקני. שווי השוק דילג מעבר למחסום המיליארד דולר

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) מהוד השרון הפתיעה את התחזיות המוקדמות וסיימה את הרבעון השני של שנת 2017 עם הכנסות שיא לרבעון בהיקף של 136.1 מיליון דולר, עלייה של 18% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה, המפתחת מערכות למיצוי הספק של פאנלים סולאריים נחשבת למובילה עולמית בתחום מערכות הבקרה והאופטימיזציה של תאים סולאריים. היא מתמקדת בעיקר בייצור ממירים (Inverters) ובקרים המאפשרים להשיג תפוקה מכסימלית מהפנלים הסולאריים בשוק הביתי ובשוק הארגוני, במתקנים גדולים ובחוות אנרגיה סולארית בהספק גבוה.

SolarEdge CEO
המנכ"ל גיא סלע

ברבעון השני של 2017 מכרה החברה ממירים סולאריים בהספק כולל של 563 מגה-וואט, מתוכם 274 מגה-וואט נמכרו לשוק בצפון אמריקה. בסך הכול, מכרה החברה ברבעון האחרון 1.8 מיליון בקרים ומספר שיא של 75 אלף ממירים סולאריים. לאחר שברבעונים האחרונים רשמה החברה ירידה בהכנסות על רקע הירידה המתמשכת בביקושים בשוק המגורים האמריקני, היא השקיעה מאמצים בהרחבת הפעילות העסקית בשווקים אחרים בעולם.

מתברר שהיא קצרה את הפירות במהירות: ההכנסות ברבעון האחרון זינקו הודות לעלייה במכירות בשווקים שמחוץ לארצות הברית, בעיקר באירופה. בשיחת הוועידה עם המשקיעים שנערכה לאחר פרסום הדו"חות, אמר מייסד ומנכ"ל החברה, גיא סלע, שלצד הגידול ניכר במכירות בשוק האירופי, ובמיוחד בגרמניה, סולאר-אדג' הרחיבה את פעילותה העסקית גם בשוקי מפתח חדשים כמו יפן, אוסטרליה והודו.

עלייה בריווחיות הודות ל-Wave-HD

נתון בולט נוסף בדו"ח של סולאר-אדג' הוא העלייה הניכרת בשיעורי הריווחיות. שולי הרווח על בסיס GAAP עלו מ-31.4% ברבעון השני של 2016 ל-34.6% ברבעון האחרון. בחברה מייחסים זאת בעיקר לתחילת ההפצה של הממיר הסולארי החדש מדגם Wave-HD, המציע הפחתה ניכרת בגודל ובמשקל והגדלת יכולת מיצוי ההספק. ה-Wave-HD הוא ממיר בעל הספק של 6 קילו-ואט השוקל רק 9.5 קילוגרם, כמחצית מהממירים הקיימים, הודות למזעור המרכיבים האלקטרוניים והעובדה כי השלדה בנויה מפלסטיק ולא מאלומיניום. "הממיר המהפכני שלנו התקבל בשוק בצורה חזקה", אמר  סלע בשיחת הוועידה.

SolarEdge in NASDAQ
מניית סולאר-אדג' בנסד"ק

הרווח הנקי של סולאר-אדג' במונחי GAAP הסתכם ברבעון האחרון ב-22.5 מיליון דולר, עלייה של 59% בהשוואה ל-14.2 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-17.3 מיליון דולר ברבעון השני בשנה שעברה.החברה פרסמה גם תחזית חזקה עבור הרבעון השלישי של השנה, שבו צפויים לעמוד הכנסותיה על 155-165 מיליון דולר – עלייה של 13%-17% בהשוואה לרבעון השני. בהתייחסו לתזרים המזומנים של החברה, שהסתכם נכון לסוף הרבעון ב-274 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-247 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, הסביר סלע שהגידול בתזרים המזומנים, "מציב אותנו בעמדה חזקה להמשיך ולפתח מוצרים חדשים ולהרחיב את העסקים שלנו, הן מבחינה גיאוגרפית והן בחדירה לתחומים חדשים בשוק האנרגיה."

בעקבות הדו"ח זינקה ממניית סולאר-אדג' בנסד"ק והעניקה לחברה שווי שוק של 1.18 מיליארד דולר.

לאחרונה ביצעה סולאר-אדג' מהפך עמוק בתשתיות הייצור שלה, שנחשף ב-Techtime. ראו: SolarEdge מפסיקה את הסכם הייצור עם flex

מוצרים חדשים לשווקים חדשים

לאחרונה החברה השיקה באחרונה בקר אופטימיזציה חדש בשם S-Series. מטרת הבקרים של החברה, המותקנים על כל פנל בנפרד, היא לוודא כי הוא מייצר הספק מקסימלי. הבקרים של החברה מקושרים אל תחנת בקרה מרכזית, ומאפשרים לנטר מרחוק את מצב חוות האנרגיה, ולזהות תקלות בפנלים בודדים. על פי החברה, הבקר החדש מספק צפיפות הספק (Power Density) הגבוהה ב-40% מהדגם הקודם. בנוסף, ה-S-Series כולל מרכיב בטיחות המאפשר לזהות חריגות בטמפרטורה של הפאנל ולהשבית אותו לפני שהוא נשרף. הבקר החדש יהיה זמין בשוק החל מ-2018.

החברה גם השיקה ממיר חדש גדול מימדים המציע הספק של עד 100 קילו-וואט וניהול אנרגיה חכם. "המוצר החדש פותח לחברה הזדמנויות חדשות עבור פרויקטים מסחריים גדולים, והוא אף עונה לצרכים של מיזמי תשתית גדולים, מאחר שהוא מציע יתרונות בעיצוב המערכת, בתפוקה ובבטיחות, וכל זאת במחיר תחרותי," הוסיף המנכ"ל סלע בשיחת הוועידה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , דוחות רווח