פארו רכשה את דיפ-טק מכפר-סבא ב-60 מיליון דולר

7 אוגוסט, 2017

דיפ-טק פיתחה טכנולוגייית הדפסת צבע על-גבי זכוכית המבוססת על דיו קראמי הנטמע בתוך הזכוכית ומספק לה צבעים מיוחדים ותכונות מיוחדות. היא נמצאת בשימוש בתעשיית הרכב ובקרב ארכיטקטים

חברת פארו קורפוריישן (Ferro Corporation) מאוהיו, ארה"ב, רכשה את חברת דיפ-טק ( Dip-Tech Ltd) מכפר-סבא תמורת כ-60 מיליון דולר. מנכ"ל פארו, פיטר תומאסף אמר שהוא מצפה להחזרת ההשקעה בתוך חמש שנים. לדבריו, העיסקה מספקת לפארו קו עסקי שלם של הדפסות דיגיטליות על-גבי זכוכית, כולל המוצרים שהוכחו בשוק והפטנטים שהחברה הישראלית רשמה. מנכ"ל דיפ-טק, אלון למרוסו, אמר שבעקבות העיסקה החברה תוציא מגוון גדול יותר של מוצרים.

חברת דיפ-טק פיתחה טכנולוגיה לביצוע הדפסות דיגיטליות על-גבי זכוכית, המבוססת על דיו קראמי ייחודי שהחברה פיתחה, מכונות דפוס ותוכנת עיבוד תמונה שהחברה פיתחה. במסגרת תהליך היציור, לוח הזכוכית עובר ניקוי ונכנס למכונת ההדפסה, שבה ראש הדפסה סורק את הלוח ומתיז עליו את הדיו הקראמי. לאחר מכן מחומם משטח הזכוכית והדיו הקראמי שוקע בתוך החומר והופלך לחלק בלתי נפרד מהזכוכית.

יישום הטכנולוגיה של דיפ-טק בבית החולים האוניברסיטאי קופיו בפינלנד

הטכנולוגיה הזו נמצאת הן השימוש תעשייתי והן בידי ארכיטקטים. הארכיטקטים משתמשים בה כדי לעצב קירות וחזיתות זכוכית מיוחדות ויוצאות דופן. בתעשייה יש לטכנולוגייה מגוון שימושים, החל מציפויים מיוחדים על-גבי שמשות של מכוניות וכלה בייצור והדפסת ציפויים בעלי תכונות חסימת והולכת קרינת שמש. הטכנולוגיה של החברה נבדקה אצל אלפי לקוחות בעשר השנים האחרונות. החברות לא מסרו כיצד יתבצע המיזוג והאם חברת דיפ-טק תמשיך לפעול כחברה בת עצמאית או שתמוזג לתוך חברת פארו. החברה האמריקאית היא יצרנית של ציפויים ומוצרי צבע לתעשייה. היא מעסיקה כ-5,230 עובדים ונסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי שוק של 1.6 מיליארד דולר. בשנת 2016 צמחו מכירותיה ב-6.5% והסתכמו בכ-1.15 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות