דיוק רובוטיקס מגייסת 15 מיליון דולר לרחפן לחימה נושא נק"ל

10 אוגוסט, 2017

הגיוס נעשה לפי שווי חברה של 75 מיליון דולר. דיוק רובוטיקס הוקמה על-ידי יוצאי יחידות מיוחדות, ופיתחה רובוט מעופף נושא נשק קל עבור משימות לוחמת חי"ר בשטח בנוי

Duke Robotics TIKAD System

חברת Duke Robotics החיפאית מתחילה בגיוס של 15 מיליון דולר באמצעות מכירה ישירה של מניות לפי סכימת A+ של הרשות לניירות ערך בארצות הברית. החברה מתכננת למכור 5 מיליון מניות במחיר של 3 דולר למנייה. כיום יש לחברה קצת יותר מ-20 מיליון מניות הנמצאות בבעלות המייסדים. עם סיום הגיוס יהיו לה קרוב ל-25.1 מיליון מניות. הגיוס מעניק לחברה שווי שוק של כ-75 מיליון דולר. לאחר השלמת הגיוס ותשלום עלות ההנפקה, יישארו בידי החברה כ-13.85 מיליון דולר. מתוכם היא מתכננת להשקיע כ-4.8 מיליון דולר במחקר ופיתוח, כ-4.6 מיליון דולר יושקעו בשיווק ומכירות וסכום של כ-780,000 דולר ישמש לכיסוי חובות והתחייבויות. בעיקר מדובר בהלוואת בעלים של כחצי מיליון דולר ובהלוואה בנקאית של כ-20,000 דולר.

רובה סער מעופף

חברת Duke Robotics פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לרחפנים לשאת נשק קל במשקל של עד 9 ק"ג ולנהל אותו מרחוק על-מנת שהוא יבצע משימות לחימה מדוייקות. המוצר העיקרי של החברה הוא מנשא נק"ל DKL-MK1-SM המשמש כמתקן "צף" מבוקר תוכנה ולכן מאפשר הפעלה של נשק קל מפלטפורמות רובוטיות כמו רחפנים, ספינות וכלי-רכב, או כעמדת צלף נייחת הנישאר על-ידי חיילי חי"ר. המוצר השני של החברה הוא רחפן מדגם Hippogriff UAV שהיא מרכיבה בכוחות עצמה, אשר נושא את פלטפורמת הנק"ל. המערכת המשולבת משווקת תחת השם TIKAD.

לדברי המנכ"ל אטואר, המערכת מספקת מענה לשינויים בשדה הקרב. "העימות המסורתי בין צבאות מפנה את מקומו לעימות בין צבאות לבין לוחמי גרילה. הטרוריסטים פועלים מתוך האוכלוסייה האזרחית, והדבר לא מאפשר שיגור טליטם לעברם, מחשש לפגיעה באזרחים. המענה העיקרי הוא שליחת חיילים תוך סיכון חייהם. אנחנו חשבנו שיש דרך טובה יותר, ולצורך זה פיתחנו את מערכת TIKAD". להערכת החברה מאפשר ירי מדוייק גם בתנאי מזג אוויר קשים ובהפרעות אחרות ליציבות המנשא.

Duke Robotics UAV
מנשא הנק"ל הרובוטי של דיוק רובוטיקס

צה"ל הגדיר את הצרכים

הטכנולוגיה פותחה בהתאם לצרכים שהוגדרו על-ידי יוצאי יחידות עלית ויחידות מבצעים מיוחדים של צה"ל, שמהן הגיעו מייסדיה. ממשק הבקרה מופעל באמצעות טאבלט. ביוני 2016 קיבל הרובוט של החברה, DKL-MK1-SM, את הפרס הראשון בכנס טכנולוגיות ללוחמה בטרור שאורגן על-ידי המשרד ללוחמה בטרור (CTTSO) בארה"ב, מפא"ת בישראל ופורום MIT ליזמות. החברה עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם צה"ל, ובתשקיף להנפקה היא מסרה שקיבלה הזמנה ראשונית ממשרד הביטחון ומצפה למכירות ראשונות עבור מערכת הביטחון בישראל.

החברה הוקמה בשנת 2014 על-ידי המנכ"ל רזיאל אטואר, הטכנולוג הראשי והנשיא אהרון שגיב ואחראי תחום לוגיסטיקה עמיר קדוש. לפני הקמת החברה שימש אטואר כקצין ביחידת מבצעים מיוחדת ובעל תפקיד מיוחד בשירות החשאי. אהרון שגיב הוא בעל נסיון בתעשייה הביטחונית ושימש בתפקידי פתיוח הנדסיים בתעשייה האווירית, באלביט וברפאל. עמיר קדוש הוא עורך דין המתמחה בדיני מסחר ויוצא יחידות מיוחדות של צה"ל ומערכת הביטחון.

לאחרונה נרשמה דיוק-רובוטיקס בדלאוור ארה"ב, אשר מחזיקה בכל המניות של החברה הבת הישראלית Duke Airborne Systems Ltd. החברה קיבלה אישורי ייצוא ממשרד הביטחון הישראלי ל-15 מדינות בעולם, ובהן ארצות הברית ומדינות אירופה המערבית, הנחשבת לשוק היעד המרכזי של החברה בשלב הזה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות