Tower-Jazz מקימה מפעל ייצור 8 אינץ' חדש בסין

21 אוגוסט, 2017

המפעל ייבנה במשותף עם חברת Tacoma Technology Limited, שתישא במלוא עמימון הקמת המפעל. טאואר-ג'אז תספק שירותי ייעוץ טכנולוגיים ותהיה זכאית לעשות שימוש ב-50% מקיבולת הייצור של המפעל

*[בתמונה: בתמונה: טקס החתימה על ההסכם. מר ג'וזף לי מ-Tacoma ומנכ"ל טאואר מר ראסל אלוואנגר, ובכירים נוספים]

טאואר-ג'אז (Tower Jazz) מקימה מפעל חדש בסין. קבלנית ייצור השבבים ממגדל העמק הודיעה היום כי חתמה על הסכם מסגרת עם חברת ההשקעות הסינית Tacoma Technology Limited להקמתו של מפעל ייצור 8 אינץ' (200 מ"מ) חדש באזור התעשייה נאנג'ינג בסין. המפעל החדש בסין יצטרף לשבעת מתקני הייצור (Fabs) שיש לטאואר-ג'אז בישראל, ארצות הברית ויפן.

בניית המפעל בסין תמומן במלואה על ידי שורה של חברות ומשקיעים סינים, ואילו טאואר-ג'אז תספק את מומחיותה הטכנולוגית וכן שירותי ייעוץ והטמעה של תהליכי הייצור אשר בעבורם תקבל תשלומים לאורך השנים הקרובות, בהתאם למתווה אשר יקבע בהסכם הסופי עם חברת Tacoma Technology Limited. טאואר-ג'אז הודיעה כי כבר קיבלה תשלום ראשון בסך של 18 מיליון דולר כאבן דרך ראשונה מתוך הסכם המסגרת.

כחלק מההסכם, מתחילת הייצור במפעל החדש תהיה טאואר-ג'אז זכאית לעשות שימוש לפי שיקול דעתה ב-50% מקיבולת הייצור של המפעל, המתוכנן ל-40,000 פרוסות בחודש. כלומר, צעד זה יאפשר לטאואר-ג'אז להגדיל את כושר הייצור של החברה ב-20,000 פרוסות בחודש ויעניק לה גמישות רבה במתן מענה לצרכים הגלובליים הגדלים של החברה.

Tacoma Technology תהיה האחראית לממן את כל פעילות הקמת המפעל, כולל עלויות ההנדסה והבינוי וכן את תהליך הרצת המפעל, וזאת תוך סיוע וקבלת מימון מ-Nanjing Economic and Technology Development Zone ו- CREDITO CAPITAL וכן ממשקיעים סיניים פוטנציאליים נוספים.

המפתח לצמיחה – הגדלת קיבולת הייצור

בשנים האחרונות טאואר-ג'אז היא אחת מקבלניות הייצור בעלות שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר בתעשיית ה-Foundry. למעשה, לפי דו"ח של חברת המחקר IC Insights, בשנים 2013-2016 צמחה טאואר-ג'אז בשיעור שנתי של 35% והיתה קבלנית הייצור שהציגה את שיעורי הצמיח הגבוהים ביותר בעולם. על פי הדו"ח של IC Insights שנת 2016 היתה טאואר-ג'אז קבלנית הייצור השישית בגודלה בעולם מבחינת היקף מכירות, כשהיא מחזיקה בנתח של 2% משוק ה-Foundry העולמי. ברבעון השני רשמה טאואר-ג'אז הכנסות שיא לרבעון של 345 מיליון דולר, ועל פי תחזית החברה, ברבעון הבא היא צפויה לרשום שיא נוסף ולרשום הכנסות של 355 מיליון דולר.

אחד המהלכים שסייעו להזניק את החברה קדימה היה הגדלה עקבית של קיבולת הייצור. טאואר-ג'אז בנתה לעצמה קיבולת ייצור והסכמים ארוכי טווח באמצעות שיתופי פעולה עם פנאסוניק ומקסים, שהבטיחו לה גם קבלת פאבים מוכנים וגם הזמנות לשנים רבות קדימה. כיום יש לטאואר-ג'אז יש 7 מפעלי ייצור ברחבי העולם, שניים בישראל, שניים בארצות הברית ושלושה ביפן. בשנה האחרונה הרחיבה את כושר הייצור במפעלי הייצור פאב 2 ובפאב 3, וביצעה אופטימיזציה של הייצור בין מפעלי החברה באתריה הגיאוגרפיים העולמיים. בנובמבר 2015 השלימה טאואר-ג'אז את רכישת מפעל הייצור של חברת Maxim בסן אנטוניו, שהגדילה את תפוקת הייצור שלה ב-28 אלף פרוסות לחודש.

טביעת רגל בשוק הסיני הצומח

הצמיחה של טאואר-ג'אז מתרחשת על רקע הצמיחה המטאורית של כל תעשיית שירותי ייצור השבבים בעולם. על פי דו"ח שפירסמה IC Insights בינואר, שוק ה-Foundry העולמי צפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב שנתי של 7.6% ויגיע להיקף של 72.1 מיליארד דולר בשנת 202.

סין היא אחת ממוקדי הצמיחה הגדולים ביותר של תעשיית ייצור השבבים, וזאת על רקע המשאבים הגדולים שמשקיעה הממשלה בסין על מנת לבסס תעשיית שבבים מקומית. בשנת 2014 היוו מתקני ייצור השבבים (Fabs) בסין פחות מ-10% מתפוקת ייצור השבבים בעולם. עם זאת, על פי חברת המחקר SEMI, סין צפויה להשקיע בשנים הקרובות כ-10 מיליארד דולר מדי שנה לצורך הקמת מפעלי ייצור, וזאת על מנת להגדיל את כושר הייצור הטכנולוגי של המדינה. לאור המגמות הללו, אין להתפלא כי טאואר-ג'אז מחפשת הזדמנויות בסין.

נשיא טאואר-ג'אז דר' יצחק אדרעי ציין כי "הסכם מסגרת זה עם Tacoma Technology מהווה חלק מהאסטרטגיה העסקית של החברה להתמקד בשווקים צומחים כגון סין, תוך הרחבת כושר הייצור העולמי שלה. שוק החברות ללא יכולת ייצור עצמאית (fabless) צמח מאוד בשנים האחרונות. מפעל ייצור 8 אינץ' חדש בסין הוא טביעת רגל אסטרטגית לחברה תוך הגדלת כושר הייצור הגלובלי שלה ותמיכה בלקוחות מסין הכוללת אופטימיזציה של איכות מוצריהם וזמני הייצור שלהם."

מנכ"ל טאואר-ג'אז ראסל אלוונגר

מנכ"ל טאואר-ג'אז, מר ראסל אלוואנגר, הוסיף: "אנו נמצאים בחיפוש מתמיד אחר מימוש הזדמנויות עסקיות, בעולם בכלל ובסין בפרט, ומשוכנעים כי ההסכם עם Tacoma מהווה התאמה מצוינת לאסטרטגיה העסקית והתפעולית של טאואר-ג'אז בהיותו אבן דרך לשיתוף פעולה אסטרטגי לטווח הארוך. התמקדותה של הממשלה הסינית בהגדלה ובביסוס של יכולות ייצור מקומיות בתחום הסמיקונדקטור פותחת דלת להזדמנויות רבות עבור טאואר-ג'אז כיצרנית השבבים המובילה בעולם בטכנולוגיות אנלוגיות והיא מאפשרת להרחיב את הפריסה הגיאוגרפית שלנו. בנוסף, שיתוף פעולה זה מספק לנו פלטפורמה להמשיך ולספק  את צרכי קהל הלקוחות הגדל שלנו באמצעות הרחבת כושר הייצור וביסוס מעמדנו כשחקן פעיל ומרכזי בשוק הצומח של סין".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס