Lam Rearch רוכשת את Coventor

5 ספטמבר, 2017

קובנטור מספקת פלטפורמה המספקת סביבה וירטואלית המדמה את תהליך ייצור השבב ומאפשרת למפתחים לייעל את תהליך הפיתוח לפני תחילת הייצור ההמוני

חברת Lam Research, המספקת שירותי ייצור לתעשיית השבבים, השלימה את רכישתה של Coventor מצפון קרולינה, המספקת פתרונות סימולציה ומידול לתהליכי ייצור שבבים ורכיבי MEMS. סכום הרכישה לא צוין, אך לאור העובדה כי הכנסותיה השנתיות של קוברטור נאמדות על פי ההערכות בכמה מיליוני דולר בשנה, נראה כי מדובר בסכום צנוע יחסית עבור חברת ענק כמו לאם, שנסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 24.2 מיליארד דולר.

עם זאת, בלאם רואים ברכישה מהלך אסטרטגי, המשתלב עם החזון של החברה לשלב בתוך פתרונות הייצור שהיא מספקת סביבת עיבוד ופיתוח וירטואלית אשר תאפשר ללקוחות בקרת תהליך מלאה יותר שתסייע להם להתמודד טוב יותר עם האתגרים שבפיתוח השבבים.

סימולציה של תהליך ייצור השבב

קונברטור, שנוסדה ב-1999, פיתחה פלטפורמה בשם SEMulator3D המבצעת סימולציה וירטואלית של תהליך ייצור המעגל המשולב. באמצעות וירטואליזציה של תהליך הייצור (Fabrication Virtualization), הטכנולוגיה של קוברטור, המתבססת על מנוע מידול תלת מימדי המדמה מאות תהליכים ויכולות מטרולוגיים, מאפשרת למפתחים ויצרני שבבים לחזות עוד בשלבי הפיתוח המוקדמים כיצד ישפיעו שינויים בפיתוח ובמבנה על המוצר הסופי.

כך למעשה, הטכנולוגיה מאפשרת ללקוחות לייעל את תהליך הפיתוח, לבצע ניסויים בסביבה וירטואלית תוך שעות ספורות במקום ימים או שבועות ולהפחית את מספר מחזורי הייצור הניסיוני של המעגל המשולב על פרוסת הסיליקון לפני שמתחילים בייצור ההמוני של המוצר הסופי. לחברה יש כלים דומים לייצור רכיבי MEMS, המשמשת לייצור שבבים מבוססי MEMS לתעשיית הרכב, התעופה, הביטחון ומוצרי צריכה אלקטרוניים.

"יש סינרגיה חזקה בין יכולות המידול שלנו והרצון של לאם לאפשר ניסויים וירטואליים בתהליך הפיתוח של הלקוחות בתוך החטיבות העסקיות שלהם," כך אמר מייק ג'מיולקובסקי, נשיא ומנכ"ל קובנטור.

ריק גוטשו, סגן נשיא בלאפ והטכנולוג הראשי, אמר, "כדי לעמוד בקצב הדרישות העתידיות של עיצוב שבבים, טכנולוגיות חדשות כמו ייצור ועיבוד וירטואלי יהיו הכרחיים כדי לשפר את זמן הוצאת המוצר לשוק. ביחד המטרה שלנו היא לספק יותר סימולציה, יותר סביבת ייצור וירטואלית ויותר טכנולוגיות ממוחשבות שיתמכו בפיתוח של טרנזיסטורים, זיכרונות, רכיבי MEMS ו-IoT חדשניים."

זוהי הרכישה הראשונה של לאם, לאחר שבאוקטובר 2016 ביטל משרד הפטנטים האמריקני את הסכם המיזוג של לאם עם KLA-Tencor תמורת 10.6 מיליארד דולר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ייצור וקבלנות משנה , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה