יונדאי והטכניון ישתפו פעולה בפיתוח טכנולוגיות לרכב אוטונומי

6 ספטמבר, 2017

יונדאי, הטכניון ומכון המחקר הקוריאני KAIST יקימו קונסורציום שמטרתו תהיה לטפח חברות סטראט-אפ בישראל בתחום הנהיגה החכמה. יונדאי מתכוונת להשיק רכב אוטונומי מלא ב-2020

יצרנית כלי הרכב הדרום קוריאנית יונדאי מוטור (Hyundai Motor) חתמה אתמול (ג') על מזכר הבנות עם הטכניון ועם המכון הקוריאני למדע וטכנולוגיה(KAIST)  לשיתוף פעולה בפרויקטים של מחקר ופיתוח של טכנולוגיות תחבורה עתידיות.

במסגרת ההסכם, שלושת הגופים יקימו את "קונסורציום HTK  (ראשי תיבות של יונדאי, טכניון ומכון המחקר הקוריאני (KAIST לחקר תחבורת העתיד", שמטרתו תהיה לקדם מחקר ולהאיץ פיתוחים של טכנולוגיות חדשניות בתחום התחבורה החכמה. בשנים הראשונות יתמקד הקונסורציום בנהיגה אוטונומית, באבטחת סייבר ובבינה מלאכותית. את שיתוף הפעולה יוביל המרכז לחדשנות טכנולוגית ביונדאי.

הטכניון, שצבר ניסיון רב בעבודה עם חברות סטארט-אפ, יהווה בשותפות זו גשר בין יונדאי מוטור לבין חברות סטארט-טפ ישראליות המפתחות טכנולוגיות לנהיגה חכמה. הקונסורציום יגלה ויטפח חברות ישראליות בתחומים אלה ויספק להן את התמיכה ואת הייעוץ הדרושים כדי להביא לשוק את הטכנולוגיות שלהן ואת מוצריהן.

נציגי הגופים בטקס החתימה

היעד: להשיק רכב אוטונומי ב-2020

יונדאי היא אחת מיצרניות הרכב המשקיעות בפיתוח רכב אוטונומי מלא מתוצרתה, ועל פי היעד שהציבה החברה, בכוונתה להוציא לשוק רכב אוטונומי מלא מסחרי בשנת 2022. בחודש מרץ הציגה יונדאי בתערוכת הרכב בג'נבה, שוויץ, אב טיפוס של רכב אוטונומי מלא. הרכב, מדגם IONIQ, מתבסס על מכ"ם LIDAR, המותקן מעל הפגוש הקדמי של הרכב ולא על הגג, ועושה שימוש באנטנת GPS וטכנולוגיית מיפוי ברזולוציה גבוהה במטרה לספק תמונה מדויקת על כלי הרכב והולכי הרגל מחוץ לרכב ולאפשר לרכב לנווט בתנאי כביש שונים.

ביולי האחרון הודיעה החברה כי בכוונתה להשיק מוקדם מהמתוכנן מערכת חצי-אוטונומית לסיוע לנהג בנהיגה בכבישים מהירים (HDA2), בדומה לפלטפורמת ה-Autopilot של טסלה. ה-HDA2 של יונדאי, המספקת נהיגה אוטונומית ברמה 2, תשלוט בהתאם להוראות הנהג בהאצה ובבלימה של הרכב בכבישים בינעירוניים מהירים, וכן בהחלפת נתיב, כניסה לצומת והתמזגות לתוך תנועת כלי הרכב בנתיב הראשי.

מוקדם יותר החודש הודיעה החברה כי בכוונתה לפרוש במשחקי החורף שייערכו בדרום קוריאה ב-2018 כלי רכב אוטונומיים שמטרתם תהיה להסיע את הקהל מהעיר סיאול לאתרים שבהם ייערכו התחרויות.

"ישראל ידועה באיכות חברות הסטראט-אפ שלה"

במועצת המנהלים של הקונסורציום החדש חברים שני נציגים מכל אחד משלושת הארגונים. נציגי הטכניון הם המשנה לנשיא הטכניון למחקר פרופ' וויין קפלן ופרופ'-מחקר דניאל ויס מהפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל.

"ישראל ידועה בעולם באיכות חברות הסטארט-אפ שלה, והידע המשותף של הטכניון ושל KAIST יאפשר ליונדאי מוטור להוביל את פיתוח הדור הבא של טכנולוגיות הרכב," אמר ד"ר טיי-ואן לים, ראש המרכז לחדשנות טכנולוגית ביונדאי מוטור.

בטקס חתימת ההסכם אמר נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, "הקונסורציום החדש משלב את המיטב משני העולמות: הניסיון המוכח ויוצא הדופן של KAIST והטכניון במחקר ובחדשנות, יחד עם יכולתה המרשימה של יונדאי ליישם טכנולוגיה מתקדמת בעיצוב ובייצור מכוניות מודרניות בטוחות ואמינות. אין לי ספק ששותפות זו תשפיע מאוד על המכוניות שניסע בהן בעתיד הקרוב."

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות , רכב אוטונומי