אינוויז מגייסת 65 מיליון דולר בהובלת דלפי ומגנה

7 ספטמבר, 2017

אינוויז פיתחה חיישן LiDAR קטן, זול ומדויק לרכב אוטונומי. דלפי ומגנה כבר הודיעו שישלבו אותו במערכות שלהן. מנכ"ל אינוויז ל-TechTime: "ההתרשמות בתעשייה מהטכנולוגיה שלנו מאוד גדולה"

אינוויז טכנולוגיות (Innoviz Technologies) השלימה גיוס ענק וממצבת את עצמה כאחת החברות המובילות בתחום חיישני ה-LiDAR לרכב אוטונומי. החברה מכפר סבא הכריזה היום על השלמת סבב גיוס שני בהיקף של 65 מיליון דולר, לפי שווי חברה הנאמד במאות מיליוני דולרים.

בסבב הגיוס השתתפו ספקיות ציוד הרכב הבינלאומיות דלפי (Delphi Automotive) ומאגנה (Magna International), לצד משקיעים חדשים נוספים ובהם 360 Capital Partners, Glory Ventures, Naver, צ'מפיון מוטורס ועוד. כל המשקיעים הקיימים השתתפו גם בסבב הנוכחי. בחברה ציינו כי סגירה שנייה של סבב הגיוס תושלם בקרוב, ובה ישתתפו משקיעים אסטרטגיים חדשים. עד היום גייסה החברה, ביחד עם הסבב הנוכחי, כ-74 מיליון דולר .

להפוך לסטנדרט בתעשייה

מלבד גיוס ההון, ההישג המשמעותי הסולל לחברה את הדרך ללב תעשיית הרכב העולמית הוא שיתופי הפעולה המסחריים עם שתי המשקיעות האסטרטגיות בסבב הנוכחי, דלפי ומגנה, שנחשבות לשתיים מהספקיות המובילות בעולם של מערכות ורכיבים לתעשיית הרכב, ומהוות שחקניות משמעותיות בתחום הרכב האוטונומי. שתי החברות, שהשקיעו בסבב הנוכחי את הסכומים הגבוהים ביותר, הודיעו כי בכוונתן לשלב את חיישני הלידאר של אינוויז במערכות שהן מספקות ליצרניות הרכב, מה שפותח בפני החברה את שוק הרכב העולמי.

חברת דלפי הבריטית, שגם משתפת פעולה עם מובילאיי, נסחרת בניו-יורק לפי שווי חברה של כ-24.9 מיליארד דולר וברבעון השני של 2017 הציגה הכנסות של 4.3 מיליארד דולר, ואילו חברת מגנה הקנדית נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי שוק של 17.5 מיליארד דולר וברבעון השני הציגה הכנסות של 9.6 מיליארד דולר.

בריאיון ל-TechTime אמר עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז: "השוק מאוד תחרותי ולא מעט חברות מנסות לפתור את בעיית הלידר, שנחשב לגביע הקדוש בתחום החיישנים. הגישה לחברות הרכב מתבצעת דרך חברות ה-Tier 1, כדוגמת דלפי ומגנה. שיתוף הפעולה האסטרטגי עם שתי חברות כה משמעותיות מציבו אותנו בחזית בהשוואה למתחרים. כמו כן, כששתי חברות מובילות כמו דלפי ומגנה בוחרות באופן פומבי בטכנולוגיה מסוג מסוים, הדבר מתחיל לסמן פיתרון מוביל שעשוי להפוך לסטנדרט בתעשייה, מה שעשוי לגרום לחברות אחרות לגלות עניין בטכנולוגיה שלנו. האינטרס שלנו הוא לעבוד עם כמה שיותר חברות Tier-1 כדי להגיע לכמה שיותר יצרניות רכב. גם קרנות ההשקעה הנוספות שהשתתפו בסבב פועלות מול חברות שונות בתעשייה, וההשקעה שלהן בחברה שלנו עשויה להניב שיתופי פעולה נוספים עם גורמים בתעשייה."

הצוות של אינוויז

לידאר זול, קטן ומדויק

חברת אינוויז פיתחה חיישן לייזר (LiDAR) קטן ולא יקר, המיועד לאפשר נהיגה אוטונומית בכלי רכב. החיישן של אינוויז, המבוסס על ארכיטקטורה ייחודית הכוללת גלאי בעל מאפיינים ייעודים ורכיבי MEMS, מבצע סריקה תלת מימדית ממרחק ומספק בזמן אמת תמונה בדיוק גבוה של סביבת הרכב, גם במצבי אור ומזג אוויר משתנים.

טכנולוגיית LiDAR מבוססת על שימוש בלייזר כדי למדוד מרחקים: מערכת LiDAR משדרת אותות לייזר קצרצרים לעבר אובייקט נבחר, וקובעת את מרחקו בהתאם לזמן הדרוש לאותות לחזור אל מקור השידור. עד לאחרונה רוב המערכות היו גדולות, מסורבלות ויקרות, מה שהקשה על יישומם כרכיב קבוע ברכבים מסחריים המיוצרים באופן המוני. הייחוד של אינוויז הוא בפיתוח טכנולוגיית LiDAR ממוזערת וזולה המספקת טווח רחב ורזולוציה גבוהה. היתרונות הללו, שלמעשה מבדילים אותה מהפתרונות הקיימים בשוק, עשויים להפוך את המוצר של אינוויז לקובע סטנדרט בתעשייה.

מה היתרון של הלידאר של אינוויז לעומת המתחרות?

מנכ"ל ומייסד אינוויז עומר כילף

"הלידארים הקיימים בשוק כיום כוללים עשרות רבות של גלאים ורכיבים אלקטרוניים, מה שהופך אותם למערכות מכניות כבדות. לעומת זאת, הלידאר שלנו כולל מספר מאוד מצומצם של רכיבים. במקום 64 לייזרים, הלידאר שלנו מתבסס על 2-3 לייזרים ומספר מצומצם של גלאים רגישים. עם זאת, הדבר לא בא על חשבון רזולוציה, להיפך. כאשר מעמיסים המון לייזרים על מנוע מסתובב, אתה מקבל המון 'רעש'. הטכנולוגיה שלנו, באמצעות סריקת הרזולוציה בכל ציר ותכנון אופטי, מסוגלת, להגיע לכל רזולוציה שאנחנו רוצים ומשפרת את החסינות לרעש בכמה סדרי גודל."

מהו השלב הבא בפיתוח?

"אנחנו מפתחים את המימד של הלמידה העמוקה, וזאת כדי לספק פתרון יותר מלא. ההתרשמות של החברות בתעשייה מהטכנולוגיה שלנו היתה מאוד גדולה, אך בסופו של דבר החברות מעוניינות לא רק בחיישן לידאר, אלא במוצר מוגמר, כלומר, חיישן שיספק לא רק מידע גולמי אלא גם תובנות על האובייקטים בכביש אשר יזהו אותם כבני אדם או מכוניות או תמרורים ונתיבים. אנחנו מקצים כעת צוות גדול שמתמקד בלמידה עמוקה ומפתח את הרשתות שיפעלו ברכב ויתרגמו את הקלט של הלידאר לתובנות כביש."

מעבר לייצור המוני

היעד המרכזי הבא של אינוויז הוא המעבר לייצור המוני, הישג מרשים לחברה שקמה רק לפני כ-20 חודשים. במאי 2017, החברה הכריזה על שיתוף פעולה עם חברת שירותי הייצור הבינלאומית Jabil Optics, אשר הקימה בשנה האחרונה בישראל מרכז פיתוח וייצור של מכלולים אופטיים באזור התעשייה מת"ם בחיפה. הפרויקט הראשון של המפעל צפוי להיות ייצור חיישן ה- InnovizPro™של אינוויז. על פי הערכת החברה, הייצור ההמוני צפוי להתחיל כבר ברבעון הראשון של 2018.

ה-InnovizPro™, הכולל את חיישן הלידאר הבסיסי של החברה, ישמש פלטפורמת פיתוח עבור יצרניות הרכב, חברות תחבורה שיתופית, חברות פיתוח של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית וספקיות Tier1, ומיועד לאפשר לחברות אלה להמשיך בפיתוח מהצד שלהן ולבצע בדיקות באופן יעיל ומדויק יותר. המוצר השני של החברה, ה-InnovizOne™, אשר מאפשר נהיגה אוטונומית ברמות המתקדמות יותר של 3-5 יוצע לשוק במהלך 2019.

חברת אינוביז הוקמה בתחילת 2016 על-ידי עומר כילף, אורן רוזנצווייג, אורן בוסקילה ועמית שטיינברג. כולם יוצאי יחידה טכנולוגית של חיל המודיעין, אשר מילאו תפקידי מפתח בחברות סטארט-אפ ובחברות רב-לאומיות. החברה פועלת בכפר סבא ומעסיקה כ-40 עובדים וצפויה בעקבות הגיוס להגדיל את כוח האדם.

מלבד המעבר לייצור המוני, אינוויז תשתמש בכספי הגיוס כדי להמשיך בפיתוח יכולות ראייה ממוחשב, והעמקת שיתופי הפעולה המסחריים עם השותפים הנוכחיים ויצירת שיתופי פעולה עם חברות מובילות נוספות בתעשיית הרכב. החברה גם מתכוונת להגדיל את פרישתה בעולם ולפתוח משרדים בשווקים יעד כמו ארצות הברית וגרמניה.

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , רכב אוטונומי