נובה תספק פתרון XPS ליצרן השבבים המוביל בעולם

27 ספטמבר, 2017

נובה תספק ללקוח את מערכת ה-VeraFlex III XF, המתבססת על טכנולוגיית X-Ray ומשמשת לבדיקת עובי השכבות ואפיון הרכב החומרים. ברבעון השני של 2017, סמסונג הפכה להיות יצרנית השבבים הגדולה בעולם

Nova HQ

חברת נובה (Nova) מרחובות, המספקת ציוד בדיקה לתעשיית השבבים, הודיעה היום כי פלטפורמת ה-XPS (בטכנולוגיית X-Ray) שלה נבחרה על-ידי יצרן השבבים המוביל בעולם, ותשולב בקווי ייצור השבבים בטכנולוגיה המתקדמת שלו. בנובה ציינו כי ההכנסות מהזמנה זו צפויות להיכלל בתוצאות הרבעון השלישי של 2017.

מערכת VeraFlex III XF של נובה
מערכת VeraFlex III XF של נובה

נובה לא ציינה את זהות היצרן, אך ל-Techtime נמסר כי מדובר ביצרן השבבים המוביל בעולם מבחינת היקף המכירות. על-פי דו"ח של חברת המחקר IC Insights, חברת השבבים המובילה בעולם מבחינת היקף ההכנסות ב-2016 היתה אינטל (Intel), עם הכנסות של 57 מיליארד דולר, ולאחריה סמסונג עם 44.3 מיליארד דולר.

אינטל למעשה מחזיקה במקום הראשון כבר 23 שנה ברצף. עם זאת, ברבעון השני של 2017 חל מהפך בפסגה, כאשר סמסונג הפכה להיות יצרנית השבבים עם ההכנסות הגבוהות ביותר: הכנסות שיא של 53 מיליארד דולר הודות לשגשוג האדיר בשוק הזיכרונות. אינטל הסתפקה באותה תקופה ב-14.8 מיליארד בלבד. לאור העובדה כי המערכת של נובה מותאמת לבדיקת שבבי זיכרון המתקדמים ביותר, שבהם מתמחה סמסונג, להערכת Techtime סבירות גבוהה כי הלקוח החדש של נובה הוא סמסונג.

סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת החומרים של נובה, גלין דיוויס, אמר שפלטפורמת XPS מספקת בקרת תהליכים מתקדמת באתרי ייצור מתקדמים. "ההזמנה מוכיחה את מעמדנו כספק מוביל של פתרונות מדידה מבוססי X-Ray בתעשיית המוליכים למחצה. אנו שמחים על ההתקדמות שעשינו השנה, הן עם יצרני זיכרונות והן עם יצרני פאונדרי. התקדמות זו תומכת באסטרטגיה שלנו להעלאת השימוש במדידות XPS בתהליכי הייצור".

פיתרון היברידי לבדיקת שבבים

מערכת VeraFlex III XF של נובה מתבססת על טכנולוגיית X-Ray ומהווה את הדור השלישי בסדרת פתרונות VeraFlex XPS של החברה. היא בעלת רגישות גבוהה למדידת עובי שכבות מאוד דקות, ואפיון הרכב החומרים שבהם נעשה שימוש בשלבים הקריטיים בתהליך ייצור שבבים בטכנולוגיות של 7 ננומטר ו-5 ננומטר. נובה מסרה שפלטפורמת ה-VeraFlex III משולבת בתהליכי הייצור ביישומי מדידת שכבות דקות ומדידת הרכב חומרים.

מערכות Vera Flex מבוססות על הטכנולוגיה של חברת ReVera מקליפורניה, שאותה רכשה נובה ב-2016 תמורת 46.5 מיליון דולר. מוצרי ReVera מבוססים על טכנולוגיית X-ray Photoelectron Spectroscopy וממוקדים במדידת הרכב חומרים (composition) ושכבות דקות (film thickness). ההתמחות של ReVera בתחום ה-X-Ray משלימה את היצע הפתרונות של נובה בתחום המדידה האופטית. ואומנם, החל משנה שעברה החלה נובה להציע ללקוחות "פתרונות היברידיים", הכוללים גם אמצעי מדידה אופטיים וגם אמצעי מדידה מבוססי X-Ray, וזאת כדי לספק בקרה טובה יותר בתהליך הייצור.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה