ננו-דיימנשן פותחת מתקן עצמאי לייצור ננו-דיו

10 אוקטובר, 2017

המתקן, הממוקם בבניין משרדי החברה בנס ציונה, יאפשר לחברה לייצר ביעילות כמויות מסחריות של ננו דיו מוליך ודיו מבודד במסגרת תהליך המסחור של מדפסת התלת-מימד שלה להדפסת PCB

PCB PRINTER מדפסת מעגלים מודפסים

חברת ננו דיימנשן (Nano-Dimension) מנס ציונה הודיעה על פתיחת מתקן עצמאי של החברה לייצור מסחרי של מוצרי הננו-דיו המשמשים להדפסת דיו מוליך ודיו מבודד של המעגלים מודפסים במדפסת התלת-מימד של החברה. המתקן, שמשתרע על שטח של כ-800 מ"ר, ממוקם בנס ציונה, באותו בניין שבו נמצאים המשרדים ומעבדות הפיתוח של החברה.

מדפסת התלת מימד של ננו-דיימנשן משמשת לייצור מיידי של מעגלים מודפסים רב-שכבתיים ואנטנות. הטכנולוגיה שלה מבוססת על מדפסת הזרקת דיו, על חומרים פולימריים המתקשים ומייצרים את שכבות המצע של המעגל המודפס, ועל דיו מוליך שהיא פיתחה, הכולל חלקיקים ננומטריים של כסף ונחושת.

בחודש שעבר השיקה החברה דגם חדש ומסחרי של מדפסת התלת-מימד שלה לייצור מעגלים מודפסים (PCB), בשם DragonFly 2020 Pro. דגם ה-DragonFly 2020 Pro, אשר מחליף את הדגם השולחני שנבחן במהלך תכנית הבטא של החברה, הינו גדול יותר ומציע רזולוציית הדפסה ודיוק משופרים. באמצעות מדפסת התלת מימד DragonFly 2020 Pro ומוצרי הדיו של ננו דיימנשן, ניתן להדפיס במהירות וביעילות מוליכים מתפקדים וכן מבנים מורכבים על גבי מצעים הרגישים יחסית לחום.

הקמת מתקן הייצור נועד לתמוך בתהליך המסחור של מדפסת התלת-מימד של ננו-דיימנשן ולעמוד בביקושי הלקוחות של מדפסת התלת מימד בשנים הבאות. מכירת הדיו הינו מרכיב משמעותי ומתמשך במודל העסקי של החברה, והקמת מתקן ייצור עצמאי עשויה לשפר את הרווחיות של מכירת המדפסות. בחברה מציינים כי מתקן הייצור כולל פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ועומד בסטנדרטיים גבוהים של בקרת איכות וכן כולל תהליכי ייצור מסחריים ייחודיים.

מנכ"ל ננו-דיימנשן עמית דרור ציין כי במהלך החודשים האחרונים החברה התקדמה משמעותית בתכנון והנדסת תהליכי ייצור חדשניים מתמשכים שיאפשרו את הגדלת הייצור של הננו דיו מוליך ודיו מבודד. "במתקן ייצור הדיו שלנו נעשה שימוש בתהליך מורכב שיאפשר לנו לייצר ביעילות כמויות מסחריות תוך שמירה על היכולת שלנו לספק ללקוחות חומרים מתקדמים, המיוצרים במתקן ייצור יעיל ומתקדם מבחינה טכנולוגית, תוך שמירה על הסודות המסחריים של תהליכי הייצור הייחודיים

מוצרי הדיו של ננו דיימנשן, שפותחו במעבדות המחקר ופיתוח של החברה, הינם בעלי תכונות סנטור ואיחוי, וכן יציבות המאפשרת דיוק ושליטה בגודל החלקיקים. שילוב ייחודי זה של חומר מבודד לטובת חוזק מכני, עמידות בטמפרטורה גבוהה ובידוד חשמלי, וחומר מוליך בעל נקודת התכה נמוכה מאוד עבור מעגלים אלקטרוניים, עשוי לפתור את האתגרים העיקריים שמנעו עד היום שימוש נרחב בהדפסת תלת מימד של אלקטרוניקה.

כחלק מתהליך המסחור, ננו דיימנשן הודיעה באחרונה על חתימה של הסכמי הפצה עם מפיצות בשווקי מפתח כגון ארצות הברית, אוסטרליה, קנדה, ומדינות באירופה. כמו כן, החברה הודיעה על לקוח ראשון למדפסת המסחרית שלה, חברת Jabil, אחת מספקיות שירותי הייצור האלקטרוני הגדולות בעולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing