HP הביאה לישראל מדפסת תלת מימד לייצור תעשייתי

23 אוקטובר, 2017

מדפסת HP Jet Fusion 3D כוללת 3 מיליון ראשי הזרק וטכנולוגיית מיצוק חדשה. חברת HP אימצה עבורה מודל קוד פתוח, המאפשר לחברות צד שלישי לפתח חומרים חדשים עבור המדפסת. בעתיד היא תדפיס מעגלים חשמליים

HP FUSION 3D

לכניסה של חברת HP לתחום הדפסות התלת-מימד התעשייתיות צפוייה להיות השפעה רבה על התפתחות השוק הזה. לא רק בגלל שמדובר בחברת ענק אשר יודעת לספק תמיכה ארוכת טווח בתעשיות גדולות, אלא גם בזכות העובדה שהיא עושה זאת באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך. הטכנולוגיה של מדפסת מדפסת HP Jet Fusion 3D שהוכרזה השנה, שונה מכל טכנולוגיות הייצור המיידי הנמצאות כיום בשוק. חברת HP לקחה את כל הידע שצברה בשנים האחרונות בתחום של הדפסות הזרקת דיו, ביצעה שינוי פנימי בטכנולוגיה והפכה אותה לטכנולוגיה של הדפסות תלת-מימד.

RAZ DERBI
רז דרבי

המדפסת תשווק בארץ על-ידי חברת ״מפעיל״, שהיא שותף פלטינה עסקי של חברת HP מעל 25 שנה וזוכת פרס השותף הצומח ביותר ב-CEMA לשנת 2017. החברה תספק שירותי התקנה, הדרכה, תמיכה ואופטימיזציה של ביצועי המדפסת. מנכ"ל חברת מפעיל, רז דרבי, סיפר ל-Techtime שמדובר במוצר הראשון של HP מאז הכריזה לפני שלוש שנים על כניסה לתחום הדפסות התלת-מימד. "מדובר במדפסת המדפיסה בשלב הזה את החומר הפלסטי PA12 ובקרוב מאוד ייצא גם החומר הפלסטי PA11. אלה שני החומרים הנפוצים ביותר בתעשיית הפלסטיקה".

חברת HP פיתחה טכנולוגיית הדפסה חדשנית המבוססת על שימוש באבקה פלסטית ובחומר נוזלי מקשר. כאשר שני החומרים נחשפים לקרינת אור אינפרא אדום, מתחולל שינוי פזה ושיני החומרים מתמזגים לחומר מוצר אחד, בדומה לתהליך שבו פועל דבק אפוקסי. הדפסת החומר נעשית באמצעות זרוע נעה ממנה מוזרקות טפיות חומר מ-3 מיליון מזרקים על-גבי משטח העבודה. לאחר מכן מוזרק החומר הממצק ואז המשטח נחשף לקרינה, מתמצק, והתהליך חוזר על עצמו ועל ידי כך נבנות השכבות לגובה.

דרבי: "בסוף התהליך מתקבל מבנה שלם ובעל תכונות מכניות משופרות, מכיוון שהתפזרות המולקולות היא אחידה. מכיוון שכל מה שלא בא במגע עם החומר הממצק ניתן למיחזור מלא, אובדן חומר הגלם הוא נמוך מאוד". חברת HP טוענת שקצב הייצור בטכנולוגיה שלה מהיר פי 10 ממדפסות תלת מימד מתחרות. איכות הייצור היא ברזולוציה של 1200DPI, כמו במדפסות לייזר איכותיות. המודל העסקי של חברת HP בתחום מדפסות הדיו מבוסס על מחיר נמוך של המדפסת, אולם מחיר גבוה של הדיו. בעולם התלת-מימד היא נוקטת בגישה הפוכה: המדפסת עצמה אינה זולה ונמכרת במחיר של כ-200 אלף דולר ליחידה. חומר הגלם עצמו יימכר במחירים נמוכים.

למעשה, כדי להבטיח מחירים נמוכים, HP גיבשה מדיניות קוד פתוח שבה היא מספקת את המיפרט הטכני של התהליך ליצרניות צד שלישי, כדי שהן יפתחו ויביאו לשוק חומרים חדשים שהן ימכרו ישירות ללקוחות. בינתיים, גם HP עצמה ממשיכה לפתח חומרים חדשים במטרה להרחיב את טווח היישומים של המדפסת. במהלך השנה הקרובה היא מתכננת להןציא לשוק חומר הדפסה מתכתי, ובהמשך גם חומר מוליך חשמלי, אשר יאפשר להדפיס מעגלים חשמליים בתוך חלקים תלת מימדיים, ועל-ידי כך לאפשר ייצור אלקטרוני מסוג חדש, והטמעה מלאה של המעגלים בתוך החלקים המיוצרים.

מהו שוק היעד של המדפסת החדשה?

דרבי: "שוק היעד בישראל הוא כל מי שמייצר ומפתח. להערכתנו כל גורם אשר מייצר חלקים פלסטיים בכמויות של כמה מאות ואולי עד 2,000 עותקים, צריך לבחון את הטכנולוגיה הזאת. מדובר באיכות חומר של מוצר סופי. המדפסת מאפשרת להדפיס מוצרים סופיים בכמות שבה לא כדאי לייצר תבנית הדפסת פלסטיק. כל תעשייה שעושה הזרקות פלסטיק בריצות קצרות צריכה לבדוק האם כדאי לה לעבור להדפסה. המחיר הממוצע של ייצור תבנית להזרקת דיו הוא כ-10 אלפים דולר, ולכן בסדרות של עד 2,000 עותקים יותר זול להדפיס את המוצר. וכמובן מקבלים את כל היתרונות האחרים של תלת מימד, כמו גיאומטריות מיוחדות מאוד.

"אנחנו גם פונים לכל מי שהיום מייצר פלסטיקה בהזרקה, מכיוון שהמוצר הזה מתאים לייצור אבות טפיוסל פני יצירת תבנית ההזרקה, ומאפשר להם להרחיב את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלהם. בעוד כשבועיים תהיה אצלנו מדפסת הדגמה, כאשר טכנאים שלנו יגיעו לכל מקום בארץ כדי לסייע ללקוחות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות