סוני משיקה חיישן תמונה לרכב שהותאם לשבבים של מובילאיי

23 אוקטובר, 2017

חיישן התמונה הייעודי הראשון של סוני לתחום הרכב, IMX324, מספק רזולוציה של 7.42 מגה-פיקסל, ותוכנן על-מנת לפעול בתאימות מלאה עם מעבדי התמונה EyeQ4 ו-EyeQ5 של חברת מובילאיי. בחודש הבא סוני תתחיל לספק דוגמאות ראשונות

Sony Image Sensor

גם סוני (Sony) נכנסת לתחום הרכב החכם, ומכוונת לפלח השוק של מובילאיי ואינטל. יצרנית האלקטרוניקה היפנית השיקה השבוע חיישן תמונה מבוסס CMOS למערכות עזר לנהג (ADAS), שעל פי החברה מציג את הביצועים הגבוהים ביותר בהשוואה לחיישנים המתחרים. סוני הודיעה כי החיישן מותאם לשבבי עיבוד התמונה EyeQ4 ו-EyeQ5 של מובילאיי וניתן יהיה לשילוב במערכות הרכב האוטונומי של מובילאיי ואינטל.

השבב IMX324 של סוני, המיועד למצלמות קדמיות במערכות ADAS, מציג רזולוציה של 7.42 מגה-פיקסל בפילטר צבעוני RCCC. על-פי מחקר שערכה סוני, החיישן שלה מציג רזולוציה אופקית גבוהה פי 3 בהשוואה לחיישנים המתחרים בשוק. סוני תחל להפיץ דוגמאות של השבב כבר בחודש הבא, במטרה לעורר את עניין התעשייה, ומתכננת לשווק אותו ולעבור לייצור המוני החודש יוני 2018. החיישן מאפשר זיהוי אובייקטים כגון תמרורי דרך עד מרחק של 160 מטר. כמו-כן, הוא מספק רגישות אור של 2666 מילי-וולט, המאפשרת זיהוי של הולכי רגל ומכשולים גם בתאורה נמוכה של 0.1lux, השקולה לתאורת ירח. הרגישות הגבוהה של השבב מתבססת על פעולת Binning, שלמעשה מאפשרת לעבד את הנתונים המתקבלים מ-4 פיקסלים שונים כאילו היו פיקסל אחד.

דוגמה לתמונה שנקלטה בחיישן בתנאי אור נמוכים

השבב מנסה להתגבר על הקושי לשלב בין תמונה נטולת רעשים באור יום חזק לבין תמונה ברזולוציה גבוהה בתנאי תאורה עמומים. לכן הוא כולל יישום ייחודי המאפשר לעבור אוטומטית בין מצב Pixel Binning (המתאים לתאורה נמוכה) לבין מצב Full Pixel (המתאים לתאורה בהירה), וכך מאפשר ללכוד מצד אזורים חשוכים תוך הפעלת רגישות אור גבוהה, שתסייע ללכוד תמונה ברורה, ובמקביל ללכוד אזורים בהירים תוך הפעלת רזולוציה גבוהה נקייה מרעשי רקע. שילוב זה מגביר את דיוק זיהוי האובייקטים על ידי החיישן.

בהודעה של סוני מצוין כי החיישן IMX324 שלה תואם במלואו למעבדי התמונה של מובילאיי, EyeQ4 ו-EyeQ5 ומותאם לעבוד מולם במערכות עזר לנהג (ADAS) ובכלי-רכב אוטונומיים. בכך, סוני מנסה לקנות דריסה בשוק הרכב, באמצעות נתח השוק הגדול של מובילאיי ואינטל. מדובר במוצר הייעודי הראשון שמפתחת סוני לתחום הרכב החכם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , רכב אוטונומי