סמסונג וסופטבנק מצטרפות להשקעה בחברת אינוביז

1 נובמבר, 2017

אינוביז השלימה סגירה שנייה של סבב הגיוס והגדילה אותו ל-73 מיליון דולר. החברה נערכת כעת לייצור המוני של פיתרון ה-LiDAR ההמוזער שלה לרכב אוטונומי. הייצור צפוי להתחיל ברבעון הראשון של 2018

חברת אינוביז טכנולוגיות (Innoviz Technologies), המפתחת פתרונות חישה מתקדמים מבוססי LiDAR, הכריזה אתמול (ג') על הגדלת סבב הגיוס השני ל-73 מיליון דולר. לגיוס הנוכחי הצטרפו קרן Samsung Catalyst, שהיא זרוע ההשקעות של סמסונג ו-SoftBank Ventures Korea, שהיא זרוע ההשקעות של סופטבנק היפנית, לצד המשקיעות הקיימות בחברה, יצרניות ציוד הרכב דלפי (Delphi ) ומאגנה (Magna), שהשקיעו בשלב הראשון של סבב הגיוס, שהתבצע בספטמבר.

אינוביז נוסדה בתחילת 2016, וגייסה עד כה סכום של 82 מיליון דולר. הגיוס האחרון נעשה לפי שווי חברה הנאמד בכמה מאות מיליוני דולרים. חברת אינוויז פיתחה חיישן לייזר (LiDAR) קטן ולא יקר, המיועד לאפשר נהיגה אוטונומית בכלי רכב. החיישן של אינוויז מבוסס על ארכיטקטורה ייחודית הכוללת גלאי בעל מאפיינים ייעודים ורכיבי MEMS. הוא מבצע סריקה תלת-מימדית ממרחק ומספק בזמן אמת תמונה בדיוק גבוה של סביבת הרכב, גם במצבי אור ומזג אוויר משתנים.

הייחוד של אינוביז הוא בפיתוח טכנולוגיית LiDAR ממוזערת וזולה המספקת טווח רחב ורזולוציה גבוהה. בחברה מאמינים שהיתרונות הללו המבדלים אותה מפתרונות LiDAR האחרים קיימים בשוק, עשויים להפוך את המוצר שלה לקובע סטנדרט בתעשייה. "סבב הגיוס השני של החברה התאפיין בהתעניינות רבה מצד שותפים אסטרטגיים מובילים מתעשיית הרכב", אמר מנכ"ל ומייסד החברה, עומר כילף. "התמיכה שאנו מקבלים מחברות ענק כמו סופטבנק, סמסונג, דלפי, מאגנה ואחרות, מאפשרת לנו להרחיב את תחומי הפעילות ולהציע גם מעטפת אלגוריתמית מבוססת deep learning, יכולות ראייה ממוחשבת  והתרחבות ליישומים נוספים".

נערכת לייצור המוני

עומר כילף, מנכ"ל ומייסד אינוויז

לדברי, כילף, "אינוביז שועטת קדימה לעבר ייצור המוני של פתרון החישה". בעקבות הגיוס האחרון, החברה נערכת להגדלה משמעותית של הצוות ולאיוש נרחב של משרות בתחומי פיתוח, ייצור, ומכירות, לצד פתיחת משרדים באזורים שונים בעולם.

במאי 2017, החברה הכריזה על שיתוף פעולה עם חברת שירותי הייצור הבינלאומית Jabil Optics, אשר הקימה בשנה האחרונה בישראל מרכז פיתוח וייצור של מכלולים אופטיים באזור התעשייה מת"ם בחיפה. הפרויקט הראשון של המפעל צפוי להיות ייצור החיישן InnovizPro של אינוויז. להערכת החברה, הייצור ההמוני צפוי להתחיל ברבעון הראשון של 2018.

מערכת InnovizPro כולל את חיישן הלידאר הבסיסי של החברה. היא מיועדת לשמש פלטפורמת פיתוח עבור יצרניות הרכב, חברות תחבורה שיתופית, חברות פיתוח של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית וספקיות Tier1. המוצר השני של החברה, InnovizOne, המאפשר נהיגה אוטונומית ברמות המתקדמות יותר של 3-5, יוצע לשוק במהלך שנת 2019.

שותף מנהל ב-SoftBank Vetures Korea, ג'יי פי לי, אמר שאינוביז הוכיחה שיש לה יכולת המבדלת אותה מיתר החברות בתחום: "לספק מוצר טכנולוגי שיענה על כל דרישות השוק מבחינת הביצועים הטכנולוגיים, הבטיחות וההוזלה המשמעותית במחיר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , גיוסי הון , רכב אוטונומי