Arbe Robotics עוברת מרחפנים לכלי-רכב אוטונומיים

6 נובמבר, 2017

החברה התאימה את המכ"ם שלה לרכבים אוטונומיים ברמות 4 ו-5. לפי החברה, המכ"ם מספק רזולוציה הגבוהה פי 10 מהמכ"מים הקיימים בשוק. בשבועות הקרובות תחל החברה לבצע מבדקים עם מספר יצרניות רכב

חברת ארבה רובוטיקס (Arbe Robotics) מתל אביב משנה כיוון ומכוונת כעת לתחום האוטו-טק המתפתח. החברה, שבתחילת דרכה פיתחה מכ"מים לרחפנים, התאימה את הטכנולוגיה שלה ומציעה כעת מכ"ם ארבעה-מימדים לרכבים אוטונומיים ברמה 4 ו-5.

ארבה רובוטיקס הודיעה בשבוע שעבר על השלמת סבב גיוס שני בהיקף של 9 מיליון דולר, בהובלת פלטפורמת גיוס ההמונים OurCrowd ו-O.G. Tech Ventures של אייל עופר, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בהם Canaan Partners, Taya Ventures ו-iAngeles. עד כה גייסה החברה כ-12.5 מיליון דולר.

מייסד שותף ומנכ"ל החברה, קובי מרנקו, סיפר ל-TechTime כי בכוונת החברה להשתמש בהון שגויס כדי להאיץ את פיתוח המוצר המסחרי ולפתוח בתחילת 2018 משרד בעמק הסיליקון אשר יספק תמיכה ללקוחות.

מרחפנים באוויר למכוניות אוטונומיות בכביש

מנכ"ל ארבה רובוטיקס קובי מרנקו

בתחילת דרכה התמקדה ארבה רובוטיקס, שנוסדה בסוף 2015, בתחום הרחפנים ופיתחה מכ"ם מבוסס גלי רדיו שנועד למנוע התנגשות אווירית בין רחפנים. ואולם, החברה החליטה לעבור לתחום בעל פוטנציאל צמיחה גדול הרבה יותר – עולם הרכב האוטונומי. "החברה שינתה מיקוד עסקי לתחום הרכב החכם," אמר קובי מרנקו ל-TechTime. "עדיין ניתן להתאים את הטכנולוגיה שלנו לרחפנים, אבל זהו שוק לא מספיק גדול, אז עשינו התאמות במוצר כדי להתאימו לתעשיית הרכב ולרגולציה הנדרשת."

בתחום הרכב האוטונומי ישנם שלושה סוגים של חיישנים – מצלמות, LiDAR מבוסס לייזר ומכ"ם. חיישנים אלה נועדו לספק לרכב האוטונומי מיפוי תלת-מימדית רציפה של הסביבה החיצונית ולאפשר לו לנווט בכביש ולהימנע מתאונות. בתעשיית האוטו-טק הישראלית הפורחת קיימות גם חברות המפתחות LiDAR, כדוגמת אינוביז (Innoviz), שלא מכבר הודיע על השלמת גיוס הון בהיקף של 73 מיליון דולר, וגם חברות המפתחות מצלמות, כדוגמת פורסייט (ForeSight).

בתעשיית הרכב עדיין בוחנים מהו השילוב האופטימאלי בין שלושת סוגי החיישנים כדי לאפשר זיהוי סביבתי מהימן מספיק שיאפשר למכונית לנסוע בבטחה. ישנן שתי גישות עיקריות. לפי האחת, במערכת החישה האוטונומית יהיה צורך לשלב בין שלושת סוגי החיישנים, ואילו לפי הגישה השנייה, די יהיה בשילוב בין מכ"ם למצלמות. ואולם, בשתי הגישות המכ"ם הוא רכיב מפתח.

היתרון המרכזי של מכ"ם על פני מצלמות ו-LiDAR הוא יכולתו לזהות את המרחק של האובייקטים בכל מזג אוויר ובתנאי תאורה ירודים. בניגוד לשתי הטכנולוגיות האחרות, המכ"ם גם אינו חשוף לסנוור מאור אשר עשוי לשבש את זיהוי האובייקטים. כמו כן, מכ"ם מספק תמונה בארבעה מימדים – כלומר, מלבד המיקום של האובייקט במרחב המכ"ם גם מאפשר לחשב את המהירות של האובייקט, וזאת על סמך הזמן שלקח לגל לחזור וצורתו.

עם זאת, החסרונותיו המשמעותיים של המכ"ם הוא הרזולוציה הנמוכה שלו והתראות השווא הרבות שהוא מספק. לפי ארבה רובוטיקס, המכ"ם שהיא פיתחה נותן מענה לשתי הבעיות הללו – הוא מספק רזולוציה גבוהה ובאמצעות האלגוריתמים של החברה, מספר התראות השווא יורד למינימום.

" הרזולוציה של המכ"ם שלנו גבוהה פי 10 מכל מכ"ם שקיים בשוק, והרזולוציה שלו גבוהה כמעט כמו הרזולוציה של ה-LiDAR, וזאת מבלי לוותר על יתרונותיו האחרים. כמו כן, המכ"ם שלנו מגיע לטווח של עד 300 מטר, וזאת בעוד ה-LiDAR הכי טוב בשוק כרגע מתיימר להגיע לטווח של עד 100 מטר. יתרון נוסף הוא שאנחנו יודעים לייצר את המוצר שלנו במחיר מאוד אטרקטיבי, כחצי ואפילו שליש מהמחיר המשוער של ה-LiDAR העתידי."

בשל התכונות המתקדמות הללו, המכ"ם של ארבה רובוטיקס מתאים לנהיגה אוטונומית ברמה 4 וברמה 5. כעת, מפתחת החברה את גרסת הבטא של המוצר וכבר מקיימת שיתופי פעולה עם יצרניות רכב בעולם.

"יש לנו שיתופי פעולה עם חברות Tier-1 בתעשייה, אך אנחנו מכוונים ישירות ליצרניות הרכב עצמן. במהלך השבועות הקרובים אנחנו אף מתחילים במבדקים עם מספר יצרניות רכב," אומר מרנקו.

Arbe Robotics נוסדה בנובמבר 2015 על ידי קובי מרנקו, ד"ר נועם ארקינד ועוז פיקסמן, והיא מעסיקה כ-30 עובדים.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסים , רכב אוטונומי