אסף נתנזון נכנס לרשימת הממציאים הפוריים בעולם של ויקיפדיה

20 נובמבר, 2017

נתנזון אחראי על החזון הטכנולוגי של Dell EMC בתחום הגנת הנתונים. הוא מחזיק בידיו 202 פטנטים רשומים, ועוד כ-200 פטנטים בתהליכי רישום שונים

אסף נתנזון הוא הישראלי הראשון שנכנס לרשימת הממציאים הפוריים בעולם של האתר ויקיפדיה, בזכות 202 פטנטים שנרשמו על שמו בשנים 2007-2017. נתנזון, אשר מאתיים פטנטים נוספים שלו, נמצאים כעת בתהליכי רישום, מכהן כמהנדס בכיר וסגן נשיא לטכנולוגיות מתקדמות, במשרד ה-CTO של חברת Dell EMC בישראל. הפטנטים של נתנזון ממוקדים בתחומי האחסון והגנת הנתונים, כולם שולבו  בטכנולוגיות של החברה הגלובלית.

רשימת הממציאים הפוריים בעולם של ויקיפדיה (List of prolific inventors) מדורגת לפי מספר הפטנטים הרשומים על שמו של כל ממציא. ברשימה מופיעים גם ממציאים היסטוריים מפורסמים כמו תומס אלווה אדיסון, המדורג במקום העשירי ברשימה. במקום הראשון ברשימה מדורג כיום היפני שונפיי ימאזאקי עם 4,987 פטנטים רשומים.

בסך הכל, הרשימה כוללת 142 שמות, כאשר הקריטריון להיכנס אליה הוא שיש לממציא יותר מ-200 פטנטים רשומים. לפי מדינות, ארצות הברית מובילה עם 98 ממציאים ברשימה, אחריה מדורגת יפן עם 11 ממציאים, ולאחריהן באות אוסטרליה (8 ממציאים), גרמניה (6 ממציאים), הודו (5 ממציאים) וסין עם ארבעה ממציאים.

נתנזון אמר שהוא גאה להיות הישראלי הראשון שנכנס לרשימת הממציאים העולמית של ויקיפדיה.  "היעד הבא שלי הוא להגיע ל-500 פטנטים רשומים ולאחר מכן ל-1,000. אני חושב על רעיונות ללא הפסקה ובמרכז המצויינות של Dell EMC בישראל, מאוד מעודדים ומתגמלים על חדשנות".

המחלקה למדעי המחשב מחכה לנתנזון

סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המצוינות של Dell EMC  בישראל' ד"ר ארנה ברי, אמרה שאסף הוא אדם צנוע ובעל עומק אינטלקטואלי אדיר. "הוא ניחן בשילוב של כישורים ויכולות שאותם הוא מביא לידי ביטוי בפיתוח ושיפור טכנולוגיות אשר מחדדות את היתרון של Dell Technologies בעולם". פרופ'  איתן בכמט, מהמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, שבה נתנזון סיים לאחרונה את הדוקטורט, אמר שהוא מקווה שאסף ישמש כמרצה חוץ במחלקה למדעי המחשב.

אסף נתנזון, 43, נשוי פלוס ילד, תושב תל אביב, החל את הקריירה שלו בתעשיית ההייטק כמפתח בחברת הסטארטאפ קאשיה, אשר נרכשה על-ידי EMC בשנת 2006. במסגרת תפקידו ב-Dell EMC הוא אחראי על הגדרת החזון הטכנולוגי של החברה בתחום הגנת הנתונים ולהערכה טכנית של השקעות המבוצעות על-ידי Dell Capital באזור EMEA.

חברת Dell EMC מעסיקה בישראל יותר מ-1,000 עובדים, רובם בתפקידי פיתוח במרכז המצוינות הפועל בהרצליה, גליל ים, באר שבע וחיפה. בין תחומי הפיתוח בישראל: אחסון פלאש, אחסון מוגדר תוכנה, אבטחת מידע ופתרונות סייבר, מחשוב ענן, ביג דאטה ומדע נתונים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , קניין רוחני