מנכ"לית HPE מג ויטמן פורשת מתפקידה לאחר כ-7 שנים

22 נובמבר, 2017

ויטמן הודיעה הלילה במפתיע על פרישתה והכתה בהלם את המשקיעים. במהלך כהונתה, הובילה ויטמן את הפיצול של חברת HP והפכה את HPE לחברה מובילה בתחום ה-IT ההיברידי ופתרונות נטוורקינג לארגונים

מנכ"לית HPE מג וויטמן

מנכ"לית HPE מג ויטמן (Meg Whitman), אחת המנהלות הבולטות ביותר בעולם העסקי, הודיעה אתמול במפתיע כי בכוונתה לפרוש מפקידה בתחילת 2018. ויטמן, שעמדה בראש החברה מאז נובמבר 2011 ובין היתר הובילה את הפיצול של HP לשתי חברות נפרדות, HPE ו-HP Inc, תסיים את תפקידה בתחילת חודש פברואר 2017. במקומה, ימונה לתפקיד נשיא החברה הנוכחי אנטוניו נרי. ויטמן תמשיך לשמש כחברה במועצת המנהלים של החברה. ההודעה על פרישתה של ויטמן הביאה אמש, לאחר שעות המסחר, לירידה של 6% במניית HPE, ודו"חות כספיים טובים מהמצופה שפורסמו אתמול במקביל להודעת הפרישה סייעו להמתיק את הבשורה רק במעט.

בהודעת הפרישה שלה ויטמן לא רמזה על הסיבות לעזיבתה ואמרה, "אני גאה עד מאוד בכל מה שהשגנו מאז שהצטרפתי ל-HP ב-2011. כיום, Hewlett Packard נעה קדימה כחברה המובילה בארבע תעשיות, ונמצאת בעמדה טובה לכבוש את כל אחד מהשווקים הללו."

הפכה את eBay לאימפריה ופיצלה את HP

ויטמן קנתה לעצמה מוניטין בכיר בעולם העסקי לאחר ששימשה כמנכ"לית של eBay בין 1998 ועד 2008. תחת הנהגתה הפכה eBay מחברה קטנה עם 30 עובדים והכנסות שנתיות של 4 מיליון דולר לאימפריית סחר מקוון עם 15,000 עובדים והכנסות שנתיות של 8 מיליארד דולר. בנובמבר 2011 מונתה לתפקיד המנכ"לית של ענקית המחשוב האישי והמדפסות HP, וזאת לאחר פיטוריו של המנכ"ל הקודם, לאו אפוטקר, שבמהלך כהונתו איבדה HP כ-30 מיליארד משווי השוק שלה.

השנים הראשונות של ויטמן בתפקידה לא היו קלות. הכנסות החברה ירדו בהתמדה, ובעקבותיהן גם המניה המשיכה לצלול ולנגוס בשווי השוק של חברת הפאר. HP, שהיתה במשך שנים יצרנית המחשבים אישיים הגדולה בעולם, איבדה את התואר ב-2013 לטובת חברת לנובו. בעקבות כך, הובילה ויטמן ב-2012-2013 מהלך של ארגון מחדש של מבנה החברה, שכלל בין היתר פיטורים כואבים של כמעט 50,000 אלף עובדים.

אולם המהלך המשמעותי ביותר של ויטמן, שאולי הציל את התאגיד, היה פיצול חברת HP בנובמבר 2015 לשתי חברות נפרדות – .HP Inc העוסקת בתחום המדפסות והמחשוב האישי, וחברת HPE העוסקת בתחום פתרונות מידע ארגוניים. לאחר הפיצול, שהיה הגדול ביותר אי פעם, עברה ויטמן לשמש כמנכ"לית של HPE.

בשנים האחרונות ביצעה HPE שורה של רכישות אסטרטגיות שסייעו לה לגוון את היצע המוצרים והשווקים שבהם היא פועלת, כשבין הרכישות הבולטות ניתן למנות את חברת פתרונות הנטווריקינג לארגונים Aruba, SimpliVity של דורון קמפל, שפיתחה פלטפורמה לניהול תשתיות IT של ארגונים גדולים, וחברת האחסון Ninble Storage. הרכישות הללו השתלבו עם האסטרטגיה של ויטמן למקד את החברה בתחומי ה-IT ההיברידי, האחסון, הנטוורקינג ושירותי הטכנולוגיה. ב-HPE מציינים כי בתקופת כהונתה של ויטמן סיפקה מניית HPE תשואה של 89% למשקיעה, פי שלושה מביצועי מדד ה-S&P500. HPE נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 22.4 מיליארד דולר.

פרישתה של ויטמן מעט מפתיעה וזאת לאור מספר התבטאויות שלה בתקופה האחרונה בתקשורת. בריאיון שהעניקה ל-CNBC בחודש ספטמבר ציינה ויטמן כי "אין לי כוונה לעזוב את HPE… קשה לחשוב חמש שנים קדימה, אך אני כאן בעתיד הנראה לעין, כי יש עוד הרבה עבודה לעשות.". לאחרונה גם עלה שמה כמועמדת אפשרית לשמש כמנכ"לית של חברת Uber, אך ויטמן הכחישה את השמועות.

לצד הודעת הפרישה של ויטמן, HPE פרסמה הלילה גם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2017. הכנסותיה של HPE ברבעון השלישי עמדו על 7.8 מיליארד דולר, עלייה של 5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ומעל לתחזיות האנליסטים. חטיבת הארגונים של HPE הניבה את הנתח הארי של הכנסות החברה, כ-6.9 מיליארד דולר. במסגרת פעילות החטיבה, ההכנסות מתחום השרתים ירדו ב-5%, ואילו הכנסות תחום האחסון עלו ב-5%. תחום הנטוורקינג רשם את העלייה הניכרת ביותר בהכנסות, כ-21% מעל התוצאות בשנה שעברה. חטיבת השירותים הפיננסיים רשמה ברבעון השלישי הכנסות של מיליארד דולר, עלייה של 24% בהשוואה לנתונים ברבעון המקביל אשתקד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , דוחות רווח , טכנולוגיות מידע , מחשבים ומערכות משובצות