תקלה בייצור הרסה את הרבעון השלישי של אלטק

27 נובמבר, 2017

היו"ר והמנכ"ל יצחק ניסן: "הרבעון השלישי היה קשה במיוחד עבור החברה, עקב תקלות בציוד הייצור אשר פגעו ביכולת של החברה לעמוד בהזמנות". לדבריו, שיפורים בקו הייצור איפשרו לספק את רוב ההזמנות כבר בחודש אוקטובר

ELTEK PCB NISTEC יצחק ניסן

ברבעון השלישי של שנת 2017 הסתכמו המכירות של חברת אלטק (Eltek) מקבוצת ניסטק (Nistec) בכ-7.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-9.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה דיווחה על הפסד נקי של 1.2 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי של 446,000 דולר ברבעון המקביל אשתקד. בסך הכל, בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הסתכמו המכירות בכ-23 מיליון דולר, בהשוואה לכ-29 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2016.

אלטק מפתח-תקווה מתמחה בייצור מעגלים מודפסים (PCB) מורכבים. יו"ר ומנכ"ל החברה יצחק ניסן, אמר שהירידה במכירות היא תוצאה של תקלות טכניות בקו הייצור. ניסן: "הרבעון השלישי היה קשה במיוחד עבור החברה, עקב תקלות בציוד הייצור אשר פגעו ביכולת של החברה לעמוד בהזמנות של לקוחות וגרמו לעיכובים במועדי האספקה. בנוסף, הבעיות בתיפעול גרמו לפגיעה של 1.3 מיליון דולר בתזרים המזומנים של החברה. כתוצאה מכך העמידה ניסטק קו אשראי נוסף לאלטק בהיקף של 850,000 דולר".

"לאחרונה ביצענו מספר שינויים בקו הייצור שלנו במטרה להתמודד עם קשיי הייצור שהתגלו, וכתוצאה מכך הצלחנו לספק בהצלחה את הרוב המכריע שלך ההזמנות בחודש אוקטובר השנה. בעקבות השינויים האלה אנחנו מוכנים ברבעון האחרון לעמוד באספקת כמויות גדולות יותר של הזמנות מאשר ברבעון השלישי. בסך הכל, צבר ההזמנות של אלטק בסוף הרבעון השלישי של 2017 גדול מצבר ההזמנות שהיה לנו בסוף הרבעון השלישי של 2016".

היו"ר והמנכ"ל יצחק ניסן בקו הייצור של אלטק בפתח-תקווה
היו"ר והמנכ"ל יצחק ניסן בקו הייצור של אלטק בפתח-תקווה

במהלך הרבעון השלישי קיבלה אלטק הזמנה בהיקף של 1.3 מיליון דולר מלקוח קיים בארצות הברית. בנוסף, הפרוייקט הממשלתי עליו החברה דיווחה ביולי 2017 ממשיך בהתאם לתוכנית. מדובר בהזמנה מגוף ממשלתי ישראלי בהיקף של כ-3 מיליון דולר.  החברה מסרה שהפרוייקט יימשך שנתיים שבמהלכם החברה תידרש לעמוד באבני דרך. הפרוייקט צפוי להניב לחברה הכנסה מצטברת בהיקף של כ-2.1 מיליון דולר, או 3 מיליון דולר אם הוא יוארך. כדי לבצע את הפרוייקט הלקוח ישאיל לחברה ציוד בשווי של כ-2 מיליון דולר. בעקבות קבלת ההזמנה האסטרטגית קיבלה אלטק הלוואת גישור בנקאית בערבות קבוצת ניסטק, בהיקף של עד 4.5 מיליון שקל.

בשבוע שעבר ביצעה אלטק מהלך איחוד מניות (Reverse Stock Split) בנסד"ק ביחס של 1:5. החברה המירה כ-10 מיליון מניות לכ-2 מיליון מניות. בדרך כלל מהלך מהסוג הזה לא משנה את השווי הכולל של החברה, משום שהערך הכולל של המניות לא משתנה. בדרך כלל איחוד או פיצול מניות נעשה כדי לשפר את האטרקטיביות של מניית החברה בעיני משקיעים. בעקבות הפיצול, חל זעזוע במסחר במניה בנסד"ק, אולם כיום השווי הכולל של החברה חזר לרמה גבוהה במקצת מהרמה שהיתה ערב המיזוג, והחברה נסחרת ליפ שווי שוק של כ-9.2 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית