Stemrad גייסה 6 מ' ד' לציוד הגנה מפני קרינה

4 דצמבר, 2017

החברה פיתחה אפודי מגן מפני קרינה לצוותי ביטחון והצלה ומתכוונת לפתח ציוד דומה גם עבור רדיולוגים ורופאים. מי שהוביל את ההשקעה הוא ג'ף ויניק, שניהל בעבר את קרן מגלן

חברת StemRad מתל אביב, המפתחת ציוד הגנה אישי מפני קרינה סולארית וגרעינית, השלימה גיוס הון של 6 מיליון דולר בהובלת המשקיע בעל השם ג'ף ויניק (Jeff Vinik), אשר ניהל בין 1992-1996 את קרן מגלן (Magellan), קרן הנאמנות הגדולה ביותר של פידליטי (Fidelity).

הפיתוח המרכזי של StemRad הוא ה-StemRad 360 Gamma, חגורה להגנה על עובדים, כוחות ביטחון וצוותי הצלה מפני קרינת גמא מסוכנת הנפלטת במהלך אסונות גרעיניים, כמו צ'רנוביל ופוקושימה. החגורה מגנה על ריכוז תאי המח העצם הגדול ביותר בגוף האדם, המצוי באזור האגן, ומונעת מצב של "סינדרום קרינה חמור", שעלול להוביל למצב של אנמיה קטלנית ומפחיתה את הסיכון ללקות בסרטן. החגורה מוצבת במרכז הכובד של הגוף ובעלת עיצוב ארגוני, מה שמקל על הניידות ביחד עם האפוד.

בנוסף, החברה גם פיתחה אפוד מגן הקרוי AstroRad Radiation Shield, המיועד להגן על אסטרונאוטים מפני קרינת הגמא הקטלנית המצויה באטמוספרה הדלילה במאדים. האפוד עשוי משכבות מרובות הכוללות חומרים לא מתכתיים המספקים הגנה לגופו של האסטרונאוט. החומר האלסטי של האפוד מאפשר להתאים אישית את האפוד לכל אסטרונאוט.

החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי כדי להרחיב באופן משמעותי את מערך המכירות שלה ואת יכולות הייצור שלה בארצות הברית. כמו כן, ב-Stemrad מתכוונים גם לחדור לשוק הרפואי ולפתח ציוד מגן ייעודי עבור רדיולוגים ורופאים בחדרי רנטגן אשר יהווה תחליף לסינרי המגן המסורבלים והכבדים המשמש כיום, אשר גם גורמים במקרים רבים לבעיות אורטופדיות בטווח הארוך.

StemRad הוקמה ב-2011 על ידי ד"ר אורן מילשטיין, המשמש כמנכ"ל, וזהו סבב גיוס ההון השלישי שהיא עורכת. בין היתר השקיעו בחברה גם שני חתני פרס נובל לכימיה, אהרון צ'חנובר הישראלי ופרופסור רוג'ר דיויד קורנברג. משרדיה הראשיים נמצאים בתל אביב והיא מעסיקה שם כ-8 עובדים, ולאחרונה פתחה החברה גם משרדים בעיר טמפה שבארצות הברית.

מנכ"ל Stemrad ד"ר אורן מילשטיין, אמר "ההון הנוסף שגייסנו מעניק לנו את המשאבים כדי להתרחב לשווקים חדשים וכדי להשקיע בפיתוח ולהפוך לחברה מובילה בכל ספקטרום הגנת הקרינה, ובכלל זה לתעשיות הגרעין, הצבא, החלל והרפואה. בנוסף, החברה תצא נשכרת מהניסיון הייחודי של ויניק בפיתוח עסקי, ביצירת ערך ובקידום המשימה העולמית החשובה של Stemrad."

ויניק, שכאמור הוביל את ההשקעה, אמר, "Stemrad פיתחה פיתרון ייחודי בזמנים מאוד קריטיים. עם הגידול הרב בסיכון הגרעיני ישנו צורך ברור בציוד מגן אישי לצבא שלנו וגם לצוותי התגובה הראשונה למקרה של דליפה גרעינית. אנחנו חשים גאווה עצומה להשקיע בחברה הזו בזמנים קריטיים שכאלה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון