נהיגה אוטונומית צבאית: לוקהיד מרטין נהגה בהצלחה 55 אלף מייל

5 דצמבר, 2017

הניסוי התבצע מספר מתארי פעולה, שבמהלכם התבצעה נהיגה מאוישת של משאית מובילה כשאחריה נעה שיירה של שלוש או ארבע משאיות שנוהגו אוטונומית באמצעות המערכת של החברה

Military Autonomous Driving

חברת לוקהיד מרטין האמריקאית, המייצרת גם את מטוס הקרב F-35, דיווחה שמערכת הנהיגה העצמאית (AMAS) לרכבים צבאיים מתוצרתה השלימה בהצלחה מבני נסיעה לאורך של כ-55,000 מייל, במסגרת ניסוי מקיף שנערך על-ידי צבא ארה"ב במיזורי ובטקסס. הניסוי התבצע מספר מתארי קרקע ותיפעול, שבמהלכם התבצעה נהיגה מאוישת של משאית מובילה כשאחריה נעה שיירה של שלוש או ארבע משאיות שנוהגו אוטונומית באמצעות המערכת של החברה.

מערכת AMAS היא ערכה יישומית המכילה חיישנים, מודולי הפעלה, הגאים ובקרים, הניתנים להתקנה על כל רכב צבאי הנוסע על גלגלים. המערכת מספקת יכולות התראה וניהוג חצי-עצמאיים ומאפשרת נהיגה חצי-אוטונומית במתכונת של שיירה ובכך מאפשרת להקטין את מצבת כוח האדם הנדרשת להפעלת שיירת אספקה וניוד כוחות. "הניסויים נערכו על-ידי חיילים מצבא ארה"ב ואנשי לוקהיד מרטין במשך מספר חודשים בשני מיקומים שונים תוך הכנסת מתארי פעילות מגוונים", אמרה קתלין האס, מנהלת מערכות תמרון בלוקהיד מרטין מערכות אש וטילים. "חיילים אשר מפעילים את כלי-הרכב שהופעלו באמצעות AMAS, סיפקו הערות ולקחים במהלך הניסויים. הצבא מסר שהמערכת מבצעת את עבודת הנהיגה ברכבי המשא ומפנה זמן לצרכים המבצעיים של החיילים".

ערכת הנהיגה האוטונומית של לוקהיד מרטין מותקנת על-גבי משאית צבאית
ערכת הנהיגה האוטונומית של לוקהיד מרטין מותקנת על-גבי משאית צבאית
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכב אוטונומי