Magdent מצמיחה עצמות בקרינה אלקטרומגנטית

7 דצמבר, 2017

חברת הסטארט-אפ גייסה 1.75 מיליון דולר עבור מכשיר המאיץ פי שלושה צמיחת עצם סביב שתלים דנטליים, באמצעות קרינה אלקטרומגנטית. כעת היא מפתחת מאיץ אלקטרוני לאיחוי עצמות בקנה מידה אורתופדי

חברת Magdent הטבריאנית, אשר מפתחת מכשיר אלקטרוני זעיר המאיץ את צמיחת העצם מסביב לשתלים דנטליים, השלימה גיוס הון בהיקף של 1.75 מיליון דולר משלושה אנג’לים ישראלים, בהם רן טוטנאור, הבעלים לשעבר של חברת הציוד הרפואי טוטנאור (Tuttnauer), שנמכרה בחודש יולי על-ידי קרן Fortissimo ב-100 מיליון דולר. Magdent פיתחה מכשיר מיקרו-אלקטרוני בשם MED – Miniaturized Electromagnetic Device, אשר מייצר שדות אלקטרומגנטיים המסייעים להאיץ במידה ניכרת את צמיחת העצם מסביב לשתלים דנטליים.

המכשיר של החברה מוברג מעל השתל הדנטלי, במקום כיפת הריפוי הרגילה, ומוסר בקלות בתום הטיפול. להערכת החברה, המכשיר מקצר בשני-שלישים את זמן צמיחה העצם מסביב לשן ומגדיל את סיכויי ההצלחה של ההשתלה. השימוש במכשיר מצמצם את הסיכוי  להתפתחות דלקות מסביב לשתלים דנטליים (פריאימפלנטיטיס), המהוות את אחד מהסיבוכים הנפוצים אשר עשוי להביא לאובדן השתל ולגרימת נזק לעצם הלסת. המכשיר המהפכני מאפשר להתקין שתלים דנטליים גם במטופלים שכיום לא ניתן לבצע בהם שתלים דנטליים, כגון אנשים מבוגרים הלוקים בצפיפות עצם נמוכה, חולי סכרת ואוסטאופורוזיס ומעשנים כבדים.

המיזעור הטכנולוגי ייצר שוק חדש

בשיחה עם TechTime, הסביר סמנכ"ל התפעול של Magdent, אלעד יעקובסון, מהו הבסיס הטכנולוגי של המוצר: "בגוף קיימים תאים בוני עצם בשם אוסטאובלסטים, אשר נוצרים בקצב מסוים. במדע ידוע כבר שנים רבות שחשיפה לשדות אלקטרמגנטיים מגבירה את קצב ההיווצרות של התאים האלה, והדבר וגורם לבניית עצם חזקה ודחוסה יותר. הטכנוולגיה הזו נמצאת בשימוש אורתופדי מספר שנים, באמצעות מכשירים גדולים המחוברים לשקע בקיר ומייצרים שדות אלקטרומגנטיים.

"הבעיה נעוצה בכך שהמכשור הזה מחייב את המטופל להגיע לקליניקה למשך כמה שעות כדי לקבל טיפול, ולכן משתמשים בהם רק במקרים מאוד מורכבים כדוגמת שברים פתולוגיים. אנחנו למעשה לקחנו את הטכנולוגיה הזו ומזערנו אותה לגודל של כמה מילימטרים. המכשיר שלנו, הכולל בתוכו אלקטרוניקה מורכבת וסוללה ההופכת אותו לאלחוטי, מעוצב כמו כיפת הריפוי המשתמשת בשתלים הדנטליים כדי להבטיח שהחניכיים יתאחו סביב השתל".

מיזעור שלב ב'

כעת עוסקת חברת Magdent במיזעור נוסף של הטכנולוגיה, ובעוד כחודשיים היא מתכננת להשיק גרסה חדשה ומוקטנת אף יותר של המוצר: בתחום השתלים יש כמה גדלים של כיפות ריפוי. הגרסה הנוכחית, מתאימה בגודלה לכיפת הריפוי גדולה יחסית, שלא בכל המקרים ניתן להשתמש בה. הגרסה החדשה, שתהיה קטנה בכמחצית, תשמש במקום כיפת הריפוי הבינונית הנמצאת בשימוש הנפוץ ביותר. המוצר של Magdent כבר קיבל אישור שיווק באירופה (CE) ומשווק כיום בכ-20 מדינות, בעיקר באירופה, אך גם באסיה ובדרום אמריקה. עד כה מכרה החברה כמה אלפי יחידות.

בישראל המוצר טרם נמכר, אך קיבל לאחרונה את אישור אמ"ר ממשרד הבריאות, ובחברה ממתינים להשקת הגרסה החדשה לפני כניסה לשוק הישראלי. החברה מתכננת להגיש בקשה לקבלת אישור שיווק בארצות הברית (FDA) בתחילת 2018. על-פי ההערכות, שוק השתלים הדנטליים העולמי צפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב שנתי של 7.2% ולהגיע להיקף של כ-12.3 מיליארד דולר בשנת 2021. הצמיחה נובעת בעיקרה מהגידול בתוחלת החיים והעלייה בשיעור האוכלוסייה המבוגרת, אשר מעלה את השכיחות של מחלות שיניים וחניכיים המחייבות טיפול באמצעות שתלים דנטליים.

בחזרה אל שוק הטיפולים האורתופדיים

בעקבות הצלחת הטכנולוגיה הדנטלית, חברת Magdent מתכננת לחזור אל המקורות: השוק האורתופדי שהיקפו גדול פי כמה מהשוק הדנטלי. יעקובסון: "יש לנו שני יישומים בתחום האורתופדי הנמצאים כבר בפיתוח ובשלבי ניסוי, אבל לא אוכל עדיין להרחיב על כך. תנסה לשער שאם אנחנו יכולים לגרום לעצם לצמוח בקצב מהיר פי שלושה ולהיות גם חזקה ודחוסה יותר, פירוש הדבר שהטכנולוגיה שלנו יכולה להשתלב בכל הליך אורתופדי שבו יש צורך באיחוי העצם. זה יתרון אדיר עבור המטופל, זה מקצר את הזמן שבו עליו לשכב במיטה, הוא יכול לחזור ללכת מהר יותר, ומפחית את הכאבים ואת הסיכון לדלקות.  הדבר נכון במיוחד בקרב מטופלים שיש להם איכות עצם נמוכה, כגון מעשנים כבדים, וחולי סכרת ואוסטאופורוזיס".

חברת Magdent הוקמה ב-2010 על ידי ד"ר שלמה ברק, כירורג פה ולסת , וד"ר משה נוימן, פריודנט. ד"ר ברק, המשמש כמנכ"ל ונשיא החברה, ייסד את רשת מרפאות "מכבי דנט" ושימש כמנכ"ל הרשת במשך 18 שנה. Magdent הוא הסטארט-אפ הרביעי שלו. החברה הוקמה בעזרת מענק מהמדען הראשי בהיקף של 2.4 מיליון שקל והיתה חלק מחממת טרנדליינס עד 2014.

בסוף 2014 היא סיימה את תקופת החממה, גייסה הון ראשוני ממשקיעים פרטיים והחלה פעילות עצמאית. מתחילת 2015, Magdent גייסה יותר מ- 3.25 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי. במהלך 2015-2016 נהנתה החברה ממענק נוסף לחברות ממשיכות של המדען הראשי. החברה מעסיקה כ-8 עובדים, אך מתכננת להרחיב את כוח האדם בעתיד הקרוב. כל הייצור מבוצע בטבריה ולחברה משרדים גם בת"א.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , מכשור רפואי