בעקבות ההפסדים האחרונים: בריינסוויי מגייסת 8 מיליון דולר

11 דצמבר, 2017

החברה, שפיתחה קסדה מגנטית לטיפול בהפרעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות, רשמה ברבעון האחרון הכנסות שיא, אך גם גידול ניכר בהפסדים, וכעת נזקקת להזרמת הון לקופתה

חברת בריינסווי (Brainsway), שפיתחה קסדה לטיפול בלתי פולשני בהפרעות מוח נפוצות, אישרה הבוקר בהודעה לבורסה בתל אביב כי היא מצויה במשא ומתן מתקדם עם משקיעים מוסדיים לביצוע הקצאה פרטית של מניות בחברה בהיקף של כ-8 מיליון דולר. פרסום ההודעה מגיע בתגובה לפרסומים אתמול בתקשורת הכלכלית לפיהם החברה מתכוונת לגייס הון ממשקיעים מוסדיים, ובהם חברת הביטוח הפניקס, קרן טריו, קרן נוקד וקופות הגמל של IBI, לצורך הזרמת מזומנים לקופתה המתדלדת בעקבות ההפסדים שרשמה החברה ברבעון האחרון. על פי הדיווחים, המניות החדשות יהוו כ-12% מסך מניות החברה ויביאו לדלדלו בהיקף האחזקות של בעלי המניות הקיימים.בהודעת החברה צוין כי מחיר המניה שלפיו תתבצע מכירת המניות משקף "הנחה לא מהותית" ביחס לשער הסגירה האחרון של המניה. .

בתחילת השנה ביצעה החברה, בהובלת המנכ"ל יעקב מיכלין שמונה לתפקידו בחודש ינואר, שינוי כיוון אסטרטגי במודל העסקי שבו פעלה בשנים האחרונות ועברה לשווק את המוצר שלה במתכונת של השכרה ולא מכירה. לפי שעה, השינוי במודל העסקי מוביל לגידול בהכנסות, אך במקביל גם לעלייה ניכרת בהפסדים: ברבעון השלישי דיווחה החברה על הכנסות שיא של כ-3 מיליון דולר, עלייה של 27% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016, אך הפסדיה של החברה גדלו באותה תקופה פי 3 והסתכמו ב-1.8 מיליון דולר.

נכון לסוף הרבעון השלישי היו בקופת החברה כ-5.8 מיליון דולר, כשקצב שריפת המזומנים עומד על כ-2.8 מיליון דולר בשנה. החברה קיבלה מסגרת אשראי של כ-6 מיליון דולר מבנק מזרחי, שמתוכו כבר מימשה בריינסוויי כ-3 מיליון דולר בחודש אוקטובר. בחברה ציינו כי השינוי במודל העסקי הוביל לעלייה בצבר ההזמנות, אך ההכנסות הללו ישתקפו רק ברבעונים הבאים, ונראה כי כעת נזקקת החברה לגיוס הון נוסף.

חברת בריינסוויי מהר חוצבים בירושלים פיתחה קסדה בשם Deep TMS לגירוי חשמלי לטיפול בלתי פולשני בהפרעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות נפוצות דוגמת דיכאון, סכיזופרניה, אפילפסיה, מאניה-דיפרסיה ועוד. בקסדה מותקנים סלילים אלקטרומגנטיים המפעילים זרמים חשמליים המשפיעים על קליפת המוח (Cortex) ומסייעים לטפל בהפרעות. אחד המפתחות לצמיחה של החברה הוא הרחבת ההתוויות לשימוש במוצר שלה בשווקים השונים. השוק העיקרי של החברה הוא השוק האמריקני. לפי שעה המוצר שלה מאושר לשיווק בארצות הברית לטיפול בדיכאון בלבד, תחום שבו יש לחברה מתחרים. בחודש אוקטובר הגישה החברה בקשה מה-FDA להתיר את השימוש במכשיר לטיפול גם בהפרעה טורדנית כפייתית (OCD). במידה וה-FDA, שצפוי להשיב לבקשה בחודשים הקרובים, יאשר את הרחבת השימוש לטיפול גם ב-OCD הדבר יכול להגדיל באופן משמעותי את היקף ההזמנות של החברה בארצות הברית, שכן היא החברה היחידה המציעה טיפול בלתי פולשני בגירוי חשמלי לטיפול ב-OCD. באירופה מאושרת הקסדה לשימוש בטיפול במגוון תסמונות כדוגמת סכיזופרניה, הפרעה פוסט טראומטית, דיכאון חמור, הפרעה דו קוטבית ועוד.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , מכשור רפואי