ניסטק ביצעה השמת רכיב 0201 ברוחב של שמינית המילימטר

11 דצמבר, 2017

הניסוי בוצע במסגרת פרוייקט הוכחת היתכנות של ייצור מוצר נייד עתידי עבור לקוח גדול. במהלכו בוצעה השמה של רכיב פאסיבי מתוצרת מוראטה באמצעות מכונת Siplace SX

NISTEC 0201 COMPONENT

חברת ניסטק (Nistec) הודיעה כי הצליחה לבצע הרכבה אלקטרונית של רכיב ה-SMT הקטן בעולם. החברה ביצעה ניסוי במפעל הייצור בפתח תקווה שבמהלכו היא ביצעה השמה של רכיב פאסיבי מתוצרת חברת Murata, אשר יוצר בתקן החדש יחסית 0201, או בקוד האימפריאלי שלו 008004, אשר נחשב לקטגוריה הקטנה ביותר בתעשייה.

רכיבי 0201 מופיעים באורך של 0.25 מ"מ וברוחב של 0.125 מ"מ. הנפח שלהם הוא כרבע מנפח הרכיבים בקטגוריה שמעליהם, 01005 (או ביחידה המטרית 0402), שהם בגודל של 0.4 מ"מ על 0.2 מ"מ. קטגוריית 0201 פותחה בעיקר כמענה לדרישות של מכשירים ניידים, ומאפשרת להכפיל את צפיפות הרכיבים במעגל המודפס.

מחברת ניסטק נמסר ל-Techtime שהניסוי בוצע על-גבי כרטיס ניסיוני של חברת Siemens, אשר מייצרת את מכונות ההשמה Siplace SX שבאמצעותן הוא בוצע. מדובר במכונות חדשות שהגיעו השנה (2017) אל מפעל ניסטק פתח-תקווה. הניסוי נעשה לצורכי לקוח גדול של ניסטק בתחום המובייל, ונועד להוכיח יכולת ייצור של מכשירים עתידיים מתוצרת הלקוח.

ההשמה בוצעה על מכונות החדשות של SIEMENS מדגם SX Siplace. אלו מכונות חדשות שהגיעו למפעל ניסטק פ"ת במהלך 2017. כדי לבצע אותה הוזמן פידר הזנה חדש המותאם להרכבות של רכיב ברוחב של שערת אדם. אומנם הרכיבים הראשונים בגודל זה החלו להופיע בשוק כבר בשנת 2012, אולם התעשייה מאמצת את התקן החדש באיטיות רבה מאוד, עקב הקושי לבצע השמה איכותית והדירה. מנכ"ל קבוצת ניסטק, יצחק ניסן, אמר בעקבות הצלחת הניסוי ש"פריצת הדרך הטכנולוגית הזו תאפשר לניסטק לספק ללקוחות מעגלים אלקטרוניים מתקדמים במיוחד. זוהי אבן דרך עבורנו".

המימדים הסטנדרטיים של רכיבי SMT
המימדים הסטנדרטיים של רכיבי SMT

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה